Toon posts:

HP 5550C maakt veel geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe printer gekocht. Er was een inruilaktie bij OfficeCentre, dus ik heb een HP Deskjet 5550C gekocht voor € 118,-. Ik heb alleen ff een vraagje voor mensen die ook in het bezit zijn van een 5550C.

Is dat geluid tijdens het printen normaal? Telkens al de koppen heen en weer gaan maakt hij een tik. Als je een hele pagina print is het net of je een grote klok naast je hebt staan.

Verder wilde ik weten of het kopen van zo'n speciale fotocartrigde wel de moeite waard is. Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde van dat ding?

Ik heb een paar replies hieronder het geluid gepost in MP3.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:59 ]

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmmz, dat van die tik is niet normaal, is het een beetje zo'n hard plastic geluid <klak klak klak> Of er zit iets tussen de cardridges anders zou ik de printer toch maar ter reparatie aanbieden dan wel ruilen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Dat is inderdaad niet normaal. Op de zaak hebben wij ook zo'n 5550C beest staan, maar die is geruisloos bij het printen zelf. Ik denk dat je ergens iets scheef hebt zitten, waardoor de kop dan wel de cartridge er tegen aan tikt als hij er langs komt.
Ik zou zelf eerst kijken wat het is, misschien stelt het wel helemaal niets voor. Wat je het beste kunt doen is het stroom er af halen en dan handmatig de cartridge heen en weer doen. Dan kun je controleren waar hij tikt en wat het eventueel kan zijn.
Als je er niets aan kan zien kun je hem beter terugsturen voor reparatie of inwisseling (zoals Calitomnication al zegt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen es het geluid opnemen. Zouden jullie daar es naar kunnen luisteren en vergelijken?

Verwijderd

Als het papier iets omhoog krult kan de wagen er iedere keer tegen op lopen en een tikkend geluid veroorzaken

sommige papiersoorten vervormen als er inkt op komt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 08:46 ]

Verwijderd

Maak de geleideras (van de printkop) eens schoon - eventueel ook uitlijnen.

De mijne maakt meer ratelgeluiden, maar die loopt dan ook op zijn laatste beentjes (HPDJ-400) en is al jaren oud.
Verder wilde ik weten of het kopen van zo'n speciale fotocartrigde wel de moeite waard is. Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde van dat ding?
Daar zitten de tussen/ontbrekende kleuren in die anders met mengkleuren gemaakt moeten worden. De kleurechtheid wordt dan hoger (op kwaliteitspapier).

Je print is altijd zo slecht als je bronmateriaal en je papier toelaat...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 16:47:
Maak de geleideras (van de printkop) eens schoon - eventueel ook uitlijnen.

De mijne maakt meer ratelgeluiden, maar die loopt dan ook op zijn laatste beentjes (HPDJ-400)
Deze is net 1 dag oud!!!!

Verwijderd

Nou, als ik zo dat geluidsfragment beluister, valt mij niet echt wat op.
1. Dat ge-tak (als hij aan de zijkant is) maakt de printer op de zaak bij ons ook (ook een 5550C).
2. Voor de rest is dat geratel ook normaal dacht ik. Ik weet niet waarom hij het maakt trouwens. Zal wel iets met de papier doorvoer te maken hebben.

Volgens mij is er niets mis mee hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 18:16:
Nou, als ik zo dat geluidsfragment beluister, valt mij niet echt wat op.
1. Dat ge-tak (als hij aan de zijkant is) maakt de printer op de zaak bij ons ook (ook een 5550C).
2. Voor de rest is dat geratel ook normaal dacht ik. Ik weet niet waarom hij het maakt trouwens. Zal wel iets met de papier doorvoer te maken hebben.

Volgens mij is er niets mis mee hoor.
Meen je dat nou?! Mijn vorige printertje, een 950C, was veel en veel stiller.

Zijn er nog meer mensen die kunnen bevestigen wat Erasahh zegt, dus dat bij een 5550C dit geluid normaal is?
Pagina: 1