Onder voorbehoud lengtetest. Weinig of veel kans op ADSL

Pagina: 1
Acties:

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Als ik de postcodecheck mag geloven komt er bij ons in het dorp in juli 2003
ADSL beschikbaar :). Nu is het zo dat er staat "onder voorbehoud van een lengtetest" bij zowel analoog als ISDN.

Als ik kijk bij de site http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ staat er dat de afstand naar
de telefooncentrale wordt geschat op 3700 meter.

Wat zijn jullie ervaringen als er staat lengtetest. Maak je dan veel of weinig kans.
Ik heb ook al in de search gekeken, maar wordt daar niet veel wijzer van.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als het voor KPN-ADSL is dan gaat de berekening als volgt:

Kleurtag Rood:
De lengte is per definitie te lang en de aanvraag zal worden afgewezen. In een klein geval was de lengte net goed maar is de afstand nog te lang om een goede verbinding te kunnen garanderen.

Kleurtag Geel:
De lijn zit in een postcodegebied waarvan een gedeelte buiten het dekkingsgebied valt (lijnlengte te lang) en een lijntest is noodzakelijk. Veel orders komen binnen met deze kleurtag maar worden toch geleverd omdat er niets aan de hand blijkt te zijn. Het kan dat er een aanvraag wordt afgewezen maar dat gebeurt niet vaak.

Kleurtag groen:
De aanvragen die met deze tag binnen komen zijn altijd zeker van een aansluiting (voor de lengte van de lijn) want in deze gebieden is het onmogelijk dat er een lijn tussen zit die de maximum lengte overschrijdt.

Ja, over het algemeen kan ik zeggen dat je een goede kans maakt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

die test van spike klopt niet helemaal volgens mij want die maakt gebruik via de weg, bij ons komt ook in juli 2003 (zelfde centrale?) adsl en volgens spike 2,2 km. Volgens bbned die het uitgerekent hebben was het 1952 meter, dus met een beetje mazzel is het net wat korter en kun je net adsl lite ofzo krijgen.

Verwijderd

ik zit op 3600 meter van de centrale, en een halve kilometer verder hebben ze ook adsl, dus ik neem aan van wel :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 21:31:
ik zit op 3600 meter van de centrale, en een halve kilometer verder hebben ze ook adsl, dus ik neem aan van wel :)
Aan je profile te zien, woon je in Gouda. En Gouda heeft 2 nummercentrales, eentje in Bloemendaal en een in het centrum. Dus de kans is vrij groot dat die mensen een halve kilometer verderop op een andere centrale zitten, want ADSL op een lijn van ~4 km doet KPN volgens mij nooit.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

intoxicated schreef op 22 april 2003 @ 21:35:
[...]
Aan je profile te zien, woon je in Gouda. En Gouda heeft 2 nummercentrales, eentje in Bloemendaal en een in het centrum. Dus de kans is vrij groot dat die mensen een halve kilometer verderop op een andere centrale zitten, want ADSL op een lijn van ~4 km doet KPN volgens mij nooit.
ik woon in de wijk Goverwelle, en daar zit iedereen (als het nogsteeds zo is) op de oude centrale ( dus de verste weg ). ADSL kan als het goed is een bereik halen van 5 km ( heb je wel loss maargoed ) dus waarom zouden ze dit niet doen?

toevoeging:

"DSL ondersteund hierbij een theoretisch maximum van 8,448 Mbit/s maar uw aansluiting moet dan wel op minder dan 4,2 km van de DSL-centrale liggen."
bron

nou geldt dit niet voor KPN, maar waarom zou dat bij KPN dan net anders zijn....

3.6+500 = 4.1 km, dus zou wel kunnen kloppen :)

toevoeging 2:

" De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2551 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 2529 meter hemelsbreed"

dit was eerst 3600 meter, weet ik heel zeker .... misschien ben ik overgeschakeld naar de nieuwe centrale? :o B) :z

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 21:43 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 21:37:
[...]
ADSL kan als het goed is een bereik halen van 5 km ( heb je wel loss maargoed ) dus waarom zouden ze dit niet doen?
ADSL kan inderdaad dergelijke afstanden zonder noemenswaardige problemen halen wanneer de kwaliteit van de telefoonkabel goed genoeg is. Echter, vaststellen of de kabel wel of niet goed genoeg is, kost teveel geld, dus speelt KPN het op safe door op die afstanden gewoon helemaal geen ADSL meer aan te bieden. En ja, dat is inderdaad erg vervelend als je er net buiten valt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:55

Wokschotel

Op 6 wielen

intoxicated schreef op 22 april 2003 @ 21:41:
[...]
ADSL kan inderdaad dergelijke afstanden zonder noemenswaardige problemen halen wanneer de kwaliteit van de telefoonkabel goed genoeg is. Echter, vaststellen of de kabel wel of niet goed genoeg is, kost teveel geld, dus speelt KPN het op safe door op die afstanden gewoon helemaal geen ADSL meer aan te bieden. En ja, dat is inderdaad erg vervelend als je er net buiten valt.
Mijn ervaring is dat BBned over langere afstanden kan leveren. Bij de ouders van mijn vriendin konden ze geen KPN ADSL krijgen; BBned was wel mogelijk maar dan alleen de 512/256-variant. Als KPN ADSL niet kan leveren (wat ik wel verwacht trouwens) zou je dus kunnen wachten op BBned.

Wel is het te hopen dat er geen glasvezel tussen de centrale en je huisaansluiting of wijkkast ligt; dan heb je een probleem.

Verwijderd

Wokschotel schreef op 22 april 2003 @ 21:48:
[...]

Wel is het te hopen dat er geen glasvezel tussen de centrale en je huisaansluiting of wijkkast ligt; dan heb je een probleem.
waarom zou dat dan juist een probleem zijn? 8)7 :7

Verwijderd

KPN heeft inderdaad de strengste voorwaarden wat betreft afstand centrale-->woning. Bij andere aanbieders zoals BBned en BaByXL heb je meer kans. De kans echter dat BBned en/of BaByXl op korte termijn ook in jouw de centrale beschischikbaar zijn lijkt me vrij klein. Duimen dus dat je onder de maximale lengte blijft! :)

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
bazs2000 schreef op 22 april 2003 @ 21:30:
Als het voor KPN-ADSL is dan gaat de berekening als volgt:

Kleurtag Rood:
De lengte is per definitie te lang en de aanvraag zal worden afgewezen. In een klein geval was de lengte net goed maar is de afstand nog te lang om een goede verbinding te kunnen garanderen.

Kleurtag Geel:
De lijn zit in een postcodegebied waarvan een gedeelte buiten het dekkingsgebied valt (lijnlengte te lang) en een lijntest is noodzakelijk. Veel orders komen binnen met deze kleurtag maar worden toch geleverd omdat er niets aan de hand blijkt te zijn. Het kan dat er een aanvraag wordt afgewezen maar dat gebeurt niet vaak.

Kleurtag groen:
De aanvragen die met deze tag binnen komen zijn altijd zeker van een aansluiting (voor de lengte van de lijn) want in deze gebieden is het onmogelijk dat er een lijn tussen zit die de maximum lengte overschrijdt.

Ja, over het algemeen kan ik zeggen dat je een goede kans maakt. :)
Dus als er staat dat er een lengtetest nodig is zit je in het gebied met kleurtag Geel.

Ik ben net via de postcodecheck erachter gekomen dat 500 m bij ons vandaan de eerste adressen beginnen die een lengtetest nodig hebben, dus het lijkt er wel goed uit te zien.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:55

Wokschotel

Op 6 wielen

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57
Kan iemand mij vertellen wat de maximale afstand mag zijn om 8mbit te halen bij BBned? bij verschillende kabelkwaliteiten. kan ik zelf uitmaken of ik een kans maak (ga verhuizen, maar weet nog niet waarheen)

dus:
baggerkwaliteit .,. KM kans op baggerkwaliteit ..%
redelijke kabel .,. KM kans op redelijke kabel ..%
goede kabel .,. KM kans op goede kabel ..%

vul maar in ofzo...

[ Voor 12% gewijzigd door OnTracK op 23-04-2003 09:49 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Kan iemand mij vertellen wat de maximale afstand mag zijn om 8mbit te halen bij BBned? bij verschillende kabelkwaliteiten. kan ik zelf uitmaken of ik een kans maak (ga verhuizen, maar weet nog niet waarheen)

dus:
baggerkwaliteit .,. KM kans op baggerkwaliteit ..%
redelijke kabel .,. KM kans op redelijke kabel ..%
goede kabel 3,2 KM kans op goede kabel 100%

ik zit hier 3.2 km van de centrale en heb de max snelheid: up 52KB en download 850KB :) :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Ik woon er 3,1 Kilometer vanaf. Er gaat een bijna rechte weg naar de centrale toe. Maar ik kan me niet aanmelden, woon er te ver vanaf volgens postcode checks..

kan ik toch een lengte test laten doen? want de telefoonlijn gaat volgens ons pap langs de weg, en het is 1 lange we naar de centrale toe.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Verder dan 2.5 zal je meestal geen maximale verbinding opleveren. Een BBNED wide open zal je dan meestal niet meer kunnen halen, maar alles wat er onder zit zoals de KPN adsllijnen en de BabyXL (Tiscali) moet dan goed te doen zijn. Dat gaat door tot zo'n 3.5 kilometer, daarna is de kans dat je boven de 1.5mbit/256kbit uitkomt errug klein.
Pagina: 1