Hulp gevraagd bij VPN

Pagina: 1
Acties:

• Dokter Bibber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-10-2025
Eej jongens, ik heb een probleempje. Ik wil graag een VPN aanleggen met een maat van mij, maar het wil absoluut nie lukken. Ik heb bijna alle 111 draadjes die bij de search opdoemden gelezen maar dr werd niet veel in uitgelegd.

Mijn probleem is dat mn maat niet kan connecten. Hij krijgt de foutmelding "server reageert niet" Hij zou het moeten doen volgens dit verhaal(dit heb ik op de voet gevolgd http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn.htm Het enige waar ik niet uitkwam was het mappen van protocol 47 GRE gloof ik. IK heb hier niet zo gek veel verstand van maar hoop dat jullie het wel hebben, en mij uit de brand kunnen helpen.

TIA _/-\o_

PS Ik heb een ADSL PRO verbinding met Alcatel 510i net als mn maat

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Voor alleen internet stop je CD van KPN erin ( in het groene hoesje) en
start het setup programma. STIIN.EXE of zoiets

Vul je gebruikersnaam in van je provider en paswoord.

Je netwerkkaart wordt hiermee ingesteld op DHCP.
De computer wordt gereset
Hierna start je weer het zelfde programma op.
Hiermee wordt IE aangepast
en voila je kan internetten.

Om een VPN verbinding tot stand te brengen kan je de configuratie
wijzigen van je modem.
Op de zelfde CD staan nog meer configuraties om je modem aan te passen.
Vergeet dan niet om de DNS gegevens van je provider te raadplegen.
Dit is om later een VPN "inbelverbinding"te maken.

Gowron is 100% AMD

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Indien je geen (linux)router hebt, zal je modem GRE moeten spreken.
GRE is een tunneling protocol (zoals bij voorbeeld IPinIP). Kijk dus eerst even of je modem wel kán tunnelen en zo ja hoe!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:25

Zjemm

...

cisco heeft een nice vpn proggeltje moet je ff zoeken

opensecure.nl

• Dokter Bibber
heorot schreef op 22 April 2003 @ 21:42:
Voor alleen internet stop je CD van KPN erin ( in het groene hoesje) en
start het setup programma. STIIN.EXE of zoiets

Vul je gebruikersnaam in van je provider en paswoord.

Je netwerkkaart wordt hiermee ingesteld op DHCP.
De computer wordt gereset
Hierna start je weer het zelfde programma op.
Hiermee wordt IE aangepast
en voila je kan internetten.

Om een VPN verbinding tot stand te brengen kan je de configuratie
wijzigen van je modem.
Op de zelfde CD staan nog meer configuraties om je modem aan te passen.
Vergeet dan niet om de DNS gegevens van je provider te raadplegen.
Dit is om later een VPN "inbelverbinding"te maken.
Hoe je je Inet installeert snap ik ook wel :P
Mijn probleem is dat ik een VPN wil aanleggen met iemand die een paar honderd meter verder op woont zodat we makkelijker tegen elkaar kunnen gamen. Blijkbaar was ik wat onduidelijk maar zo zit het iig. K ga ff op dat CDtje browsen of ik wat tegenkom

thx

/EDIT
Weet iemand toevallig hoe dat handige progje heet???
En even om duidelijk te zijn, ik heb GEEN extra VPN apparatuur of speciale router gewoon mn KPN standaard modempje. Ik hoop dat mn VPN dromen nu nog wel te verwezenlijken zijn :p
/EDIT

[ Voor 18% gewijzigd door Dokter Bibber op 23-04-2003 00:37 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Misschien stomme vragen, maar just checking (ik ga nl niet ook jouw 111 draadjes doorwerken _/-\o_ ):
* Welk OS verbindt met welk OS en zo ja: heeft dat een VPN-server draaien :P
* staan poort TCP 1723 en die PPTP (GRE?) poort open (UDP 47 geloof ik) op de beide firewalls? Sterker nog: test even zonder firewalls... wel zo makkelijk.
* Probeer eens om in de eigenschappen van de verbinding gecodeerd WW uit te zetten (Beveiliging -> Geavanceerd/Instellingen) en alleen PAP en CHAP als codering aan te zetten.

Wie volgt met meer step-by-steps? ;)

Zo scherp als een voetbal!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Reptile209 schreef op 23 april 2003 @ 08:38:
Misschien stomme vragen, maar just checking (ik ga nl niet ook jouw 111 draadjes doorwerken _/-\o_ ):
* staan poort TCP 1723 en die PPTP (GRE?) poort open (UDP 47 geloof ik) op de beide firewalls? Sterker nog: test even zonder firewalls... wel zo makkelijk.
* Probeer eens om in de eigenschappen van de verbinding gecodeerd WW uit te zetten (Beveiliging -> Geavanceerd/Instellingen) en alleen PAP en CHAP als codering aan te zetten.

* welk Protocol gebruikje voor je VPN ??? IPSEC ? of L2TP of ???
* op je DSL modem staat wellicht een firewall/NAT/DHCP troep geactiveerd houd er rekening mee !!!

- wat je kan doen is mij nadoen ;)
- Ik heb gewoon van mijn ADSL modem (is ook alcatel 510 (speedtouch pro ?? )) terug gebracht naar een PPTP bridge (dus naar een modem ipv advanced.
- dat betekend dat je via de www.mxstream.nl site een pptp.ini file download en dat "upload" naar je modem [b]LET WEL OP !! zorg dat je een PPPoE of PPPoA software klaar hebt staan op je server die voor jou inbelt. Dus je modem belt niet meer in voor je maar je windows servertje gaat het doen.
- in mijn geval heb ik een FreeBSD bak neer gezet maar goed alles kan inbellen met dsl

door "mij" na te doen elimineer je eventuele problemen zoals firwall en NAT problemen die je aDSL modem veroorzaakt en verhuis je de "problemen" naar je win2k server.

als je dat hebt gedaan moet je veel en veel makkelijker een vpn server op kunnen zetten. en ik denk dat meteen je probleempjes als sneeuw voor de zon verdwijnen

Tja vanalles

• Dokter Bibber
Reptile209 schreef op 23 april 2003 @ 08:38:

Nou ffies de punten nalopen. Het VPN ligt tussen 2 XP bakken, de server moet op mijn pc komen te staan. Ik heb die server "gemaakt" volgens de site waarvan de link in mn eerste post staat.
2. Poort 1723 heb ik gemapped, poort 47 tcp gloof ik ik ga dat zo ff goed zetten.
3. De rest van het verhaal had ik al gedaan, maarja nog ff proberen.

thx Bibber

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 08:51

zAo

GPLv2 Fanboy

De vraag is denk ik simpel te vertalen naar:

Hoe host ik een VPN onder XP Pro?

Toch Bibber? :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

in winroute kies ik poort: 0, protocol: other47
ik neem aan dat er in die 510 iets dergelijks zit

Iperf

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik had dus ook Winroute 5.1 geinstalleerd, maar krijg steeds blue screen of death bij reboot :(

Iemand een ander idee? Ik draai trouwens ook XP Pro.

• Dokter Bibber
Hmm ik ga ff Winroute proberen, maar idd zAo ik wil zelf onder XP een VPN hosten zodat een maat verbinding kan maken, zodat we kunnen gamen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dokter Bibber schreef op 24 April 2003 @ 20:46:
Hmm ik ga ff Winroute proberen, maar idd zAo ik wil zelf onder XP een VPN hosten zodat een maat verbinding kan maken, zodat we kunnen gamen.
Zo dus gewoon?
http://asia.cnet.com/itma...,39006400,39050037,00.htm

Edit: En even je interne IP als defserver in je ST510 instellen

[ Voor 10% gewijzigd door intoxicated op 24-04-2003 21:33 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Als ik 'incoming connections' wil doen, dan lijkt mijn XP Pro bak te hangen, na 2 minuten krijg ik de melding:

Binnenkomende verbindingen zijn afhankelijk van de service Routing and Remote Acces welke niet is gestart.

Wanneer ik deze service handmatig wil starten in computerbeheer, dan krijg ik het volgende:

Windows kan de service Routing and Remote Acces niets starten op de lokale computer. Raadpleeg voor meer info het logboek.

Als ik deze opzoek, krijg ik het volgende:

De Routing and Remote Access-service is gestopt met de specifieke servicefout 340 (0x154).

Met die errorcode kom ik dus niet verder. Iemand een idee wat deze is, of hoe hij is op te lossen? :?

Iemand? :>

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57
zAo schreef op 28 April 2003 @ 14:03:
Als ik 'incoming connections' wil doen, dan lijkt mijn XP Pro bak te hangen, na 2 minuten krijg ik de melding:

Binnenkomende verbindingen zijn afhankelijk van de service Routing and Remote Acces welke niet is gestart.

Wanneer ik deze service handmatig wil starten in computerbeheer, dan krijg ik het volgende:

Windows kan de service Routing and Remote Acces niets starten op de lokale computer. Raadpleeg voor meer info het logboek.

De Routing and Remote Access-service is gestopt met de specifieke servicefout 340 (0x154).

Met die errorcode kom ik dus niet verder. Iemand een idee wat deze is, of hoe hij is op te lossen? :?

Volgens XP is deze service afhankelijk van de RPC service, Is die wel gestart?

En kan je in het configuratiescherm wel modem en telefonie opstarten?

Verwijderd

zAo schreef op 24 April 2003 @ 20:15:
Ik had dus ook Winroute 5.1 geinstalleerd, maar krijg steeds blue screen of death bij reboot :(

Iemand een ander idee? Ik draai trouwens ook XP Pro.
Opstarten in veilige modus. ( niet veilig modus met netwerkondersteuning dus. )
Winroute deleten in je Add Or Remove Programs in het Control Panel.

En een routing programma gebruiken dat WEL Windows XP ondersteund. :+

Klaar

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

zAo schreef op 28 april 2003 @ 14:03:

Sorry voor de late schop, maar hij wil nog steeds niet.
Ik heb alle netwerkservices onder XP geuninstalled en weer geinstalleerd, maar nog steeds hetgeen hierboven is beschreven :(

Iemand een idee?

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Last kick :X
Pagina: 1