Ik had voor m'n cube mooie illuminated drukknoppies nodig, maar zoals ik ze wilde hebben zijn ze natuurlijk nergens te krijgen, dus toen ben ik zelf maar even aan de slag gegaan.
Benodigdheden:
- Zaag
- Schuurpapier (van redelijk grof tot zeer fijn)
- Boormachine en scherpe boortjes
- Bankschroef of workmate
- Staalwol
- Doekje en polijstmiddel (tandpasta, turtlewax, commandant, etc)
Materiaal:
- Plexi staf (in mijn geval 10mm diameter)
- Ledje (bij voorkeur ultrabright)
- Drukknopje
- 10 secondenlijm (of 2 compenten lijm)
Werkwijze:
- Zaag een stukje plexi staf af op de gewenste lengte.
- Boor daarna een klein gaatje precies in het midden
- Daarna met een grotere boor het kleine gaatje groter maken zodat deze precies over de button past.
- Pak daarna het grove schuurpapier of een vijl om een mooi facetje aan de button te schuren/vijlen..
- Daarna steeds een stukje fijner schuren totdat ie mooi glad is aan de bovenkant
- De zijkant van het plexi licht opschuren zodat deze een beetje witter wordt, dit zorgt ervoor dat het licht mooi diffuus versprijd wordt. (anders schijnt het ledje er dwars doorheen en dat willen we natuurlijk niet)
- Als je klaar bent met schuren kan je de bovenkant mooi glad en doorzichtig maken met staalwol en daarna met een doekje en de polish/cleaner...
- Prop wat lijm in het geboorde gaatje en prop daarna de button erin...
- Als laatste moet er natuurlijk een ledje naast gemonteerd worden zodat de button mooi verlicht wordt...
Hier wat pix:

Deze foto's zijn gemaakt toen ie nog niet helemaal klaar was.. ik had toen namelijk nog geen schuurpapier in huis... Ik ben net even langs de Ghammah geweest voor allerlei troep, dus binnenkort een vervolg, dan ga ik ook laten zien hoe ik ze ga monteren...
Benodigdheden:
- Zaag
- Schuurpapier (van redelijk grof tot zeer fijn)
- Boormachine en scherpe boortjes
- Bankschroef of workmate
- Staalwol
- Doekje en polijstmiddel (tandpasta, turtlewax, commandant, etc)
Materiaal:
- Plexi staf (in mijn geval 10mm diameter)
- Ledje (bij voorkeur ultrabright)
- Drukknopje
- 10 secondenlijm (of 2 compenten lijm)
Werkwijze:
- Zaag een stukje plexi staf af op de gewenste lengte.
- Boor daarna een klein gaatje precies in het midden
- Daarna met een grotere boor het kleine gaatje groter maken zodat deze precies over de button past.
- Pak daarna het grove schuurpapier of een vijl om een mooi facetje aan de button te schuren/vijlen..
- Daarna steeds een stukje fijner schuren totdat ie mooi glad is aan de bovenkant
- De zijkant van het plexi licht opschuren zodat deze een beetje witter wordt, dit zorgt ervoor dat het licht mooi diffuus versprijd wordt. (anders schijnt het ledje er dwars doorheen en dat willen we natuurlijk niet)
- Als je klaar bent met schuren kan je de bovenkant mooi glad en doorzichtig maken met staalwol en daarna met een doekje en de polish/cleaner...
- Prop wat lijm in het geboorde gaatje en prop daarna de button erin...
- Als laatste moet er natuurlijk een ledje naast gemonteerd worden zodat de button mooi verlicht wordt...
Hier wat pix:

Deze foto's zijn gemaakt toen ie nog niet helemaal klaar was.. ik had toen namelijk nog geen schuurpapier in huis... Ik ben net even langs de Ghammah geweest voor allerlei troep, dus binnenkort een vervolg, dan ga ik ook laten zien hoe ik ze ga monteren...