[Vraag] De Kabel van een gewone monitor

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Hallo mensen :)

Op GoT las ik (in het topic over de spotgoedkope misleidende aanbieding van digiworld) over een monitor met een dunne kabel een waziger beeld zou geven.

Een hele poos geleden was het stekkertje van onze oud 17" (NoName) monitor kapot, 2 pinnetjes afgebroken, dus die hebben we toen weggebracht en daar is toen een compleet andere kabel aangekomen. Daarna vond ik (en met mij mijn ouders...) dat het beeld beter was geworden, scherper, rustiger, en helderder!

Nu is onze 19" monitor, van CompuData (Miskoop van het jaar }:O ) ook wazig vergeleken emt andere schermen, de kabel is ook vrij dun... zou het beeld beter worden als we hier bijv een dikke kabel van een top model van Ilyama oid aan laten zetten? :)

Dit zou vast een goedkopere oplossing zijn dan want we willen toch echt een beter scherm... :9

XXXVI

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je kan toch eerst proberen om die andere kabel (van die 17") op die 19" te zetten. Dat zie je het vanzelf :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• ephymerous
haha, zo handig ben ik denk ik niet... moeilijk werkje? :)

XXXVI

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Waarom probeer je het niet gewoon?

Effe met een multimeter checken welke kabel waar zit in de connector.

Vervolgens met de soldeerbout aan de slag!

(misschien woont er wel iemand bij je in de buurt, Hardenberg is toch echt effe iets te ver)

Probeer anders iemand te vinden die het wel aan durft / kan

mcb1

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ephymerous schreef op 22 April 2003 @ 20:49:
haha, zo handig ben ik denk ik niet... moeilijk werkje? :)
dat kan je het beste zelf beoordelen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ephymerous schreef op 22 April 2003 @ 20:37:

Nu is onze 19" monitor, van CompuData (Miskoop van het jaar }:O ) ook wazig vergeleken emt andere schermen, de kabel is ook vrij dun... zou het beeld beter worden als we hier bijv een dikke kabel van een top model van Ilyama oid aan laten zetten? :)

Dit zou vast een goedkopere oplossing zijn dan want we willen toch echt een beter scherm... :9
Zelfs de beste kabel kan een brak scherm niet scherper maken. Je beperkt alleen de storing tussen videokaart en monitor.
Of het veel zal schelen, hangt van de resolutie en refreshrate af. 1024x768 op 75 Hz ga je geen verschil merken, 1280x960 en hoger op 85 of 100Hz kan het wel schelen ja.
Maar heeft dat ding wel een losse kabel want solderen schiet je waarschijnlijk geen drol mee op.

de betaler vervuilt

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

je kan ook losse ontstoordingen kopen (die verdikkingen in de buurt van stekkers); ik weet niet of ze werken, maar tis simpeler dan een nieuwe kabel en ze bestaan iig wel :)

• ephymerous
Hmmm, ik denk dat ik dan toch maar voor een nieuwe monitor ga :)

Bedankt nog iedereen :>

[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 23-04-2003 10:48 ]

XXXVI

Pagina: 1