Stotterende Filmpjes : De reden waarom.

Pagina: 1
Acties:

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Na veel gezoek overal naar dit irritante probleem van Bink-Video's die stotteren tijdens het intro voor een game of in-game.... maar niet stotteren als je ze los draait ..

Kwam ik deze post tegen van iemand die een reden geeft hiervoor.
http://nwvault.ign.com/Files/movies/data/1032882221848.shtml
I created the movie with the Bink it! option with my
new .lst (list) file selected. The only parameters I used
were Force Frame rate to 12 and an Overall data rate
setting of 800000. If the frame rate is too low, the sound
will stutter on some computers. If the data rate is too
low for the frame rate, it will start dropping information
and the picture quality falls. If either are too high, the
movie will be huge. Note: My computer ran the movie fine
at 3frames/second but this didn't work on the computer
next door at all! Adjust these setting to taste and weigh
in how big the movie will be.
Dit is een veelvoorkomend probleem bij veel mensen in vel verschillende combinaties ...
Het probleem doet zich voor bij : Windows 98, 2000, XP
Nvidia & Ati kaarten
SBlive of welke kaart je dan ook hebt die veel processor vreet (dus ook die c-media kaarten & ac-97 kaartjes). Ik had dit probleem zowel met een sblive als met een el-cheapo c-media & ac-97 kaartjes.
Veel of weinig snel geheugen (ik heb 512 DDR op een 266 fsb)
Mensen met een snelle of langzame PROC ... (mijn amd xp1800 stotterd, een ander zijn 800mhz duron niet).

De enigste oplossing lijkt dus te liggen bij het zoveel mogelijk FPS krijgen voor de sterk gecompressede video's van BINK :(
En hopen dat toekomstige spellen van .BIK afstappen en lekker gewoon weer MPG of afgeleiden gaan gebruiken voor hun in-game filmpjes ...

Even een afgeleide vergelijking ...
Warcraft3 filmpjes fantastisch draaien ... Unreal 2k3 & Unreal 2 gewoon prima kunnen spelen met veel detail op 1024*768*32 ... Nauwelijks stotteren in afspelen divx of mpg filmpjes ...
Maar zware haperingen in bijv ...
Freelancer Intro ... C&C Generals intro & briefings.
En een hele trits andere "recente" spellen die het ineens niet meer trekken qua filmpjes.

Ik hoop dat dit relaas & resultaat van een zoektocht andere mensen helpt die hiertegenaanlopen ... of mischien een oplossing weten hiervoor .... want ik ben "uitgezocht"

Een teleurgestelde gameliefhebber.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Freelancer filmpjes zijn gewoon Windows Media Video v8, sommige mensen hadden (dacht ik) inderdaad problemen als de intro werd gespeeld door het spel, maar los afspelen in Windows Media Player ging als ene trein... erg raar ja.

Zelf heb ik nog _nooit_ last gehad met irritante filmpjes, gelukkig maar :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met de intro van c+c generals, maar als ik het filmpje los afspeel gaat het als een trein (maar dan wel op tijd :) ).

Ik heb me de pleuris gezocht op internet, maar er is dus niks aan te doen.
(bedankt voor deze post, scheeld weer een hele hoop zoeken voor niks)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 11:05:
Ik heb hetzelfde probleem met de intro van c+c generals, maar als ik het filmpje los afspeel gaat het als een trein (maar dan wel op tijd :) ).
Had jij ook stotteren tijdens de briefings in de campaigns (als die wereldkaart er is met sateliet) ???

Jive's Box
Jive @ DNET

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Leuk :(
Wel fijn dat ik eindelijk de reden weet :)

Hopelijk stappen ze idd snel van Bink af. De nieuwe compressie methodes lijken me zowiezo ook een stuk beter (divx, xvid, enz.)

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik wil niet meteen roepen dat het bullshit is, maar als Bink video's stotteren omdat het nu eenmaal bink video's zijn, waarom stotteren ze bij mij dan nooit? BIK cut-scenes en intro filmpjes zijn over het algemeen de mooiste filmpjes die gemaakt worden en nog eens veel kleiner in gewicht dan normale filmpjes. Ik met een AMD1800 en een SB live trek ze allemaal makkelijk (ook de nieuwste)
En Freelancer is dus idd een slecht voorbeeld van hoe bik files slecht zijn, want het zijn wmv files.

Het probleem kan niet liggen aan het file formaat, want dan zou iedereen problemen moeten hebben, en dat is dus bij lange na niet het geval, ook op mn oude bak speelt alles gewoon normaal af, dus aan computer kracht ligt het ook niet zo zeer. Waar het wel aan ligt, ik kan het je niet vertellen, ik heb nergens las van. Maar juist dat feit betekent dat dit een misverstand is.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb het gehad bij mijn oude gf2. Dit was bij filmpjes van nieuwe spellen (toen) renegade en avp2.

Ik denk gewoon dat je kaart ut niet aankan, verder is er niks mis met bik hoor! ze komen altijd met hun eigen .exe dus dat mooi meegenomen

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

een oplossing is natuurlijk gewoon de filmpjes weg te gooien, dan heb je der ook geen last meer van :)

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 10:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Waarschijnlijk een domme vraag, maar:

heb je alle updates van Windows al gedownload?

De reden dat ik dit vraag is omdat ikzelf ook dergelijke problemen had, met name bij het introfilmpje in Colin McRea rally 2.0.

Toen ik echter voor Windows XP de volgende update downloadde:

klik

waren mijn problemen over.

Mocht je dit nog niet gedaan hebben: wie weet... :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Dat Freelancer geen BIK gebruikt zal een "oversight" van mij zijn ... maar dat BIk filmpjes niet lekker lopen uit zich bij meer games dan alleen C&C-G ...

En het is niet duidelijk wat het is want het gebeurt bij :
1: win9x + me + 2k + xp
2: directx 8, 8,1 9, 9a
3: zowel bij ati's als radeons sommige met mx's doen het prima terwijl TI's stotteren bijv. ... dus low of high-end is het ook niet. (zowel mijn gf2mx stotteren als mijn radeon 9000 pro 128 terwijl dezelfde radeon van mijn buurtweakerd er geen last van heeft)
4: ik heb het zelf getest met verse installaties met verschillende soundcards.
5: met verschillende driverversies & directx's getest met de radeons.

en alle installs waren gelijk helemaal 100% geupdate met servicepacks & patches & updates.

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1