Na veel gezoek overal naar dit irritante probleem van Bink-Video's die stotteren tijdens het intro voor een game of in-game.... maar niet stotteren als je ze los draait ..
Kwam ik deze post tegen van iemand die een reden geeft hiervoor.
http://nwvault.ign.com/Files/movies/data/1032882221848.shtml
Het probleem doet zich voor bij : Windows 98, 2000, XP
Nvidia & Ati kaarten
SBlive of welke kaart je dan ook hebt die veel processor vreet (dus ook die c-media kaarten & ac-97 kaartjes). Ik had dit probleem zowel met een sblive als met een el-cheapo c-media & ac-97 kaartjes.
Veel of weinig snel geheugen (ik heb 512 DDR op een 266 fsb)
Mensen met een snelle of langzame PROC ... (mijn amd xp1800 stotterd, een ander zijn 800mhz duron niet).
De enigste oplossing lijkt dus te liggen bij het zoveel mogelijk FPS krijgen voor de sterk gecompressede video's van BINK
En hopen dat toekomstige spellen van .BIK afstappen en lekker gewoon weer MPG of afgeleiden gaan gebruiken voor hun in-game filmpjes ...
Even een afgeleide vergelijking ...
Warcraft3 filmpjes fantastisch draaien ... Unreal 2k3 & Unreal 2 gewoon prima kunnen spelen met veel detail op 1024*768*32 ... Nauwelijks stotteren in afspelen divx of mpg filmpjes ...
Maar zware haperingen in bijv ...
Freelancer Intro ... C&C Generals intro & briefings.
En een hele trits andere "recente" spellen die het ineens niet meer trekken qua filmpjes.
Ik hoop dat dit relaas & resultaat van een zoektocht andere mensen helpt die hiertegenaanlopen ... of mischien een oplossing weten hiervoor .... want ik ben "uitgezocht"
Een teleurgestelde gameliefhebber.
Kwam ik deze post tegen van iemand die een reden geeft hiervoor.
http://nwvault.ign.com/Files/movies/data/1032882221848.shtml
Dit is een veelvoorkomend probleem bij veel mensen in vel verschillende combinaties ...I created the movie with the Bink it! option with my
new .lst (list) file selected. The only parameters I used
were Force Frame rate to 12 and an Overall data rate
setting of 800000. If the frame rate is too low, the sound
will stutter on some computers. If the data rate is too
low for the frame rate, it will start dropping information
and the picture quality falls. If either are too high, the
movie will be huge. Note: My computer ran the movie fine
at 3frames/second but this didn't work on the computer
next door at all! Adjust these setting to taste and weigh
in how big the movie will be.
Het probleem doet zich voor bij : Windows 98, 2000, XP
Nvidia & Ati kaarten
SBlive of welke kaart je dan ook hebt die veel processor vreet (dus ook die c-media kaarten & ac-97 kaartjes). Ik had dit probleem zowel met een sblive als met een el-cheapo c-media & ac-97 kaartjes.
Veel of weinig snel geheugen (ik heb 512 DDR op een 266 fsb)
Mensen met een snelle of langzame PROC ... (mijn amd xp1800 stotterd, een ander zijn 800mhz duron niet).
De enigste oplossing lijkt dus te liggen bij het zoveel mogelijk FPS krijgen voor de sterk gecompressede video's van BINK
En hopen dat toekomstige spellen van .BIK afstappen en lekker gewoon weer MPG of afgeleiden gaan gebruiken voor hun in-game filmpjes ...
Even een afgeleide vergelijking ...
Warcraft3 filmpjes fantastisch draaien ... Unreal 2k3 & Unreal 2 gewoon prima kunnen spelen met veel detail op 1024*768*32 ... Nauwelijks stotteren in afspelen divx of mpg filmpjes ...
Maar zware haperingen in bijv ...
Freelancer Intro ... C&C Generals intro & briefings.
En een hele trits andere "recente" spellen die het ineens niet meer trekken qua filmpjes.
Ik hoop dat dit relaas & resultaat van een zoektocht andere mensen helpt die hiertegenaanlopen ... of mischien een oplossing weten hiervoor .... want ik ben "uitgezocht"
Een teleurgestelde gameliefhebber.