Toon posts:

[OC]Shuttle powah!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe een shuttle is niet geschikt voor te overclocken? Mah jowel, dat gaat perfect!

Het slachtoffer is een Shuttle SN41G2 (nforce2) en Athlon XP1700+ JIUHB1700DLT3C. Meegebracht uit Duitsland door Metalhead, tnx dude ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/CPU3.GIF
Maximum van de cpu, alles behalve stabiel ;)

Dit is echter wel zo stabiel als maar zijn kan.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/screenshot.JPG

Niet slecht voor een processorke van 59€ he ;)
Jammergenoeg is er op de shuttle geen mogelijkheid om je fsb of voltage in te stellen. Dus is dit maar the hardway moeten gebeuren...
Brugjes painten om 1.65v te krijgen ipv 1.5v en dan nog een beetje meer painten voor de multiplier van 12. 11 was een beetje te laag voor de cpu.
Shuttles doen moeilijk vanaf 199fsb dusjah.
Maar mij hoor je alleszins niet klagen 8)

Ohja, de koeling, gewoon de standaard heatpipe maar de luidruchtige sunon is vervangen door een coolermaster blue led fan die op medium draait, dus rond de 2100rpm. Lekker stil :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 20:57 ]

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 10:35

glashio

C64 > AMIGA > PC

edit:
Geef dan ff linkje van de specs van dat Shuttle-tje
:9

[ Voor 75% gewijzigd door glashio op 22-04-2003 20:37 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

typisch geval van een kruisje :P :?

mooi oc moet ik zeggen verder
heb je ook pics van je pc?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de rest: 2x256mb Twinmos PC3200 Winbond (wederom via Metalhead), northbridge zalmanned, Gainward GF4 Ti4600 GS zalmanned (ex-durondude), Bara 4 & 5 80gb, 40x cdrw. Dat zal't zo'n beetje zijn.
Sound is onboard, kwaliteit ervan is enorm goed en geen plaats voor pci-kaart te steken omwille van die zalman 80a-hp...

Enigma, zal morgen eventjes foto's trekken.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Volgens mij moest ook een bruggetje insmeren om over de 200FSB te kunnen komen met een Nforce 2 bordje.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• kutkip
  • Laatst online: 23-12-2025
Da's toch zo'n klein barebone gevalletje? Wat voor voeding zit daar dan in? En wat zijn de temps? :)

Verwijderd

kutkip schreef op 22 april 2003 @ 20:44:
Da's toch zo'n klein barebone gevalletje? Wat voor voeding zit daar dan in? En wat zijn de temps? :)
de temps staan erbij kerel
op het plaatje rechtsonder :)

• kutkip
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 20:47:
[...]

de temps staan erbij kerel
op het plaatje rechtsonder :)
}:O

Verwijderd

Topicstarter
The_greator, nee is'n probleem met de shuttles, ze moeten er echt niet van weten. Al verschillende mensen zijn op deze problemen gevallen. Ze willen wel posten op 200fsb maar daar eindigt het ook, 198 werkt echter perfect. Limiet van bios is ook 200...

In principe zou'k ook op een multiplier van 11.5 perfect moeten kunnen draaien, zou mij 196mhz fsb geven. Maar heb echt geen zin in nog meer gepruts.

Kutkip, is inderdaad zo'n barebone gevalletje zoals je het noemt.
De voeding is een 200w van Achme. Wel een beetje gemod voor de stilte, 40->60mm fanadapter met een Titan Alu fan erop die lekker tuft op 5v. Maar zal morgen op de foto's wel duidelijk zijn.
Case is wel nog niet afgewerkt, ik vind hier nergens in dit apenland chrome c-strip :'(

Verwijderd

Hoeveel moeite is het nou om even die pics in een knap formaat neer te zetten? :/ Ik heb het al gefixed.

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Wat een mooi uhh 10 volt lijntje heb je daar :?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Tnx fewture, ff niet aangedacht, sorry...
Ja i know caspergt, is al getest met een 480w antec trueblue, en die geeft ook zo lage waarden. 0.2v hoger ofzo. Misschien ergens iets mis met de uitlezing ervan, maar het is stabiel...

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
offtopic:
Wat een hoog aantal Mkeys met je koetje! Mijn XP1700 @ 2250mhz haalt maar 6,6 Mkeys 8)7

Nette OC!! Vooral met die lage V-core. Wat is trouwens je volledige core code?

Waarom geeft je MBM trouwens 2185Mhz weer :? WCPUID zal het wel bij het rechte eind hebben.... ;)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
Je amd vindt het misschien wel leuk, maar je voeding schijnbaar niet zo (12V lijntje * kuch*).

En het aantal keys ligt idd best wel hoog :D. Mijn 2350Mhz haalt er maar 6,8 ;(.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zwakkere geheugentimings op je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/sn1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/sn2.jpg

Voila sie ;)

Verwijderd

hmmm... steken een paar dingen uit :) maar echt vet dat je zown goedkoop processortje zo effe omhoog knalt.

Verwijderd

ge zijt ne echte stoefer e

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 22:26
ROFLMAO Tum0r ! Wat zeg je daar?

Maar ik vind het toch wel netjes van je. Zou je misschien pics van de koeling kunnen maken? Daar ben ik wel benieuwd naar

Verwijderd

bestaat er dan nog een andere reden om te overclocken? :)

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 01:15
Dat is best slim zo met die uitstekende zalman...
Ben je die warmte ook meteen kwijt en blijft het nie in de kast :)

Verwijderd

Topicstarter
Idd DuronDude, idem met casemodding ;) Niks mis met een beetje stoefen he...
Wel raar dat't met die voltmod die je gedaan had op't moederbord niet ging. En dan door het voltage op de cpu zelf te modden clockt hij wel hoe het moet. Pc's, zal altijd iets raars blijven, gelijk vrouwen ;)

T-Blizzard, de standaardcooling was een beetje te luid. Zalman was de oplossing maar de kast niet breed genoeg, dus maar gaatje snijden he.

Catch22, Shuttle werkt met een heatpipe systeem. Net zoals met de zalman videokaarten.
Je hebt een basis die vervaardigd is uit aluminium, maar die heeft geen koelvinnen. De warmte wordt er opgenomen maar afgeleid naar een radiator eigenlijk waar dan de ventilator opstaat die al het werk doet. Je kan er goed en vooral stil mee koelen...
'k Hoop dat't op de foto's duidelijk genoeg is wat'k bedoel, want heb geen zin om alles te demonteren. Anders kan je ook altijd eens op internet zoeken naar een review van de SN41G2.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/sn3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/sn4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:09 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

caspergt schreef op 22 April 2003 @ 21:03:
Wat een mooi uhh 10 volt lijntje heb je daar :?
1) Ligt iig niet aan de voeding (zoals ie al zei), ik denk dat de TS een veel hogere waarde krijgt als ie een multimeter pakt en aan een molex meet
2) Het kan ook geen kwaad, HDD's en andere apparaten die rechtstreeks op de 12V zitten accepteren een afwijking van zo'n 10%, 90% van 12V is 10.8V.

Voor de Nederlanders die niet ingewijd zijn in de verschillende Vlaamse dialecten :D Stoefen = opscheppen (is wel minder negatief bedoeld).

[ Voor 16% gewijzigd door Steve op 23-04-2003 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal me morgen eventjes een multimeter proberen strikken, heb dat namelijk hier thuis niet liggen.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Jupiler schreef op 23 April 2003 @ 19:21:
[...]

1) Ligt iig niet aan de voeding (zoals ie al zei), ik denk dat de TS een veel hogere waarde krijgt als ie een multimeter pakt en aan een molex meet
2) Het kan ook geen kwaad, HDD's en andere apparaten die rechtstreeks op de 12V zitten accepteren een afwijking van zo'n 10%, 90% van 12V is 10.8V.

Voor de Nederlanders die niet ingewijd zijn in de verschillende Vlaamse dialecten :D Stoefen = opscheppen (is wel minder negatief bedoeld).
offtopic:

meer zoiets van "patsen" :)

edit:
Ik kom met een gemodde shuttle barebone @ OC-days
ook wel leuk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Epsilon op 23-04-2003 21:18 ]

Verwijderd

Ja..ik zeik dan wel over plaatjes enzo, maar ik wil toch wel even kwijt dat ik dit een zeer nette oc vind! Zekers voor zo'n klein kastje. Die Zalman daar is idd een meesterlijk idee. Alleen zou ik het nog iets beter afwerken (dat gat dan).

Verder errug netjes! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 21:10 ]

Verwijderd

umh manne...
de reden da ik zei dat em een echt stoeferke is was...

born2oc forum is weg, opeens zie ik ne post bij telenet van hades aka tamar
dan kom ik hier en zie ik toevallig zijn post staan
was dan ook beeke copy n paste denk ik

edit: en vond het raar van telenet sinds hij er nog nooit iets gepost had, zeker geen oc resultaten
mss enkele spullen verkocht and thats it

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tum0r, uw commentaar heb'k hier niet van doen.
Ik mag toch aan onze noorderburen tonen dat't ook mogelijk is om daarmee deftig te OC'n zeker... Op hoeveel fora denk je dat Durondude aka Jc_Viggen z'n overclock results staan?

Fewture, i don't blame you dude. Zelf newsposter op born2oc en 'k weet wat't is. Had er gewoon geen rekening mee gehouden...
Maar wordt nog afgewerkt, daarom dat'k die chrome c-strip zoek. Om die snijrandjes weg te werken. Want zo'n omhulsel is moeilijk om mooi recht in te dremelen, ook redelijk dun alu...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 22:55 . Reden: te rap geklikt ;) ]

Verwijderd

da was een vriendelijk grapke man ,meer nie
ik was nie bezig van

boe gij zielige vent met stoem shuttle bakske

zijde nu zo boers ? Ik bedoelde da zinneke met elk letterke op de beste mannier da er besta
en als ge da nie begrijpt...
mij nie gelaten

en ja duh ik snap da goed genoeg da ge da op meerdere forums zet
als het born2oc forum nie down was had ik nog geeneens ne reply gedaan

en als het u nog dwars zit ... buh

edit: ge zijt een echt stoeferke e :)

zo had beter geweest zekers...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd zo had het beter geweest :p
no hard feelings.

Nadeel van internet, ge kunt geen emoties van iemands gezicht lezen of de intonatie van de stem is er ook niet. Dus met smileys werken he ;)

Verwijderd

ja da gebeurt veel bij mij

ben gewoon zo ne mens, ook zo ne mens die weinig smileys gebruikt

all in time ...

woohoo born2oc is terug

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 23:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:13:
ja da gebeurt veel bij mij

ben gewoon zo ne mens, ook zo ne mens die weinig smileys gebruikt

all in time ...

woohoo born2oc is terug
Typ alsjeblieft gewoon nederlands met leestekens net als iedereen. :/
En niet dat rare BrEeZaH taaltje.
Ik loop nou te zoeken wat woorden zijn en snap er helemaal niks van wat je blaat.

Verwijderd

ne is typisch vlaams = een
net als da = dat

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 01:02 ]

Verwijderd

Ontopic :z :P

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 01:02:
ne is typisch vlaams = een
net als da = dat
Correctie: typisch Antwerps.. :z Ik woon ook in Vlaanderen maar gebruik die 'aparte' afkortingen echt nooit.

Voor die voeding heb je inderdaad een multimeter nodig, en dan meten aan een molex.. Ik ben er zeker van dat er een veel mooiere waarde zal uitkomen.

[ Voor 38% gewijzigd door Steve op 24-04-2003 07:22 ]

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Hij is zeer gaaf!!!! _/-\o_ _/-\o_
Dit is een reden om zelf ook een shuttle te gaan kopen :D :D

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
12v-lijn uitgemeten sie.
Iets meer dan 11.5v erop, is wel nen onduidelijke anologe dat'k het mee gedaan heb, nie direct nen digitale gevonden. M'n grootvader is zo modern nog niet ;)
Pagina: 1