Er klopt toch echt iets niet met jou koeling...
voor een normale IC is de absolute max temp toch een 65 a 70 graden.

(hier heb ik het niet direct over cpu's )
Zet voor de gein eens een intake fan in je kast en een grote ( 8 a 10 cm ) fan richting je proc. (zorg voor goede intake in de buurt van de CPU) koop anders een beetje artic silver (dit werkt een stuk beter dan de nomerk koelprut die normaal gebruikt wordt)

Verdere tips... houd je pc stof vrij.
vervang je CPU fan door een betere (ik heb een oude socket 7 koelblok FAN die al jaren 12V @ 25 V loopt

(ja ook FAN's zijn te tweaken) nu blaast deze niet 2x zo hard, maar wel een stuk harder.
verder lopen mijn sandwich intake en outake / videokaart koeler en een 8cm richting mijn cpu allemaal op 25 V . en dit gaat al lang goed
(wel hoop herrie, maar das juist wel leuk

ik heeft toch altijd muziek aan
ik heb er wel voor gezorgt dat 1 van de 2 CPU ventilatoren op mijn normale voeding loopt ( voor de zekerheid )
Natuurlijk helpt je kast openzetten ook
En natuurlijk kan ook Femme een beetje helpen met zijn CEAT koel systeem. (geniaal bedacht, slijm slijm)
:9~:9~:9~
www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=8&Page=1 :9~:9~:9~
Toch zal ik in jou geval eens kijken of er niet iets mis is met het koel lichaam van je CPU
Zit ie niet scheef?

Te veel pasta er tussen? (zo dun mogelijk laagje is het beste!)

Raakt ie de Core wel ?

enz.
Heb je niet perongeluk een verkeerde Voltage op je CPU ?
en zet je kast nooit tegen de verwarming
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en sorry voor de vele smiles

kon het ff niet laten
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!