Toon posts:

Leadtek ti 4800 hoop lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb pas een nieuw systeem aangeschaft met een leadtek GF4ti 4800 128 mb,
alleen maakt het systeem een hoop lawaai, ik heb onder tussen gevonden dat de fan's op de videokaart een hoop lawaai produceren,:'( zelf ben ik ten einde raad ( gek wordt je van het lawaai )

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem

wat ik zelf kan herrineren is dat toen de ti 4400 en de ti 4600 kaarten van leadtek met de zelfde fans zijn uitgerust

alvast bedankt iedereen die me kan helpen

vriendelijk groet
SpeedEagle

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

PhD i.o.

haal die roostertjes / of stoffilters eraf en het scheelt de helft :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Andere fan erop monteren? Of de passieve koeling van Zalman kopen, de ZM-80(A)HP.

Beetje logisch nadenken en je had er zelf op gekomen :P

Wat ook kan is dat de fans niet goed vast zitten/beetje aanlopen. Check dat eerst even. En die stoffilters is idd ook een mogelijkheid.

[ Voor 35% gewijzigd door Pollewob op 22-04-2003 19:54 ]

Verwijderd

als je fan veel lawaai maakt, dan kan dat teken zijn dat hij brak is. ff een nieuwe fan op monteren, want met een brakke fan leeft je kaart niet zo lang denk ik

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
zalman kopen
werkt perfect heb ht hier ook...

maar die 4800 is dat nou een (zogenaamd) betere 4600 of 4200???
op het einde van een reeks verneuken ze het systeem zo mooi... komen er snel nog even wat extra versies uit... onder "hippe" namen... :r

Verwijderd

Topicstarter
de 4800 is ook te vergelijken met de ti 4400 serie alleen is de 4800 iets sneller

Verwijderd

heb zelf ook zo'n kaart en ik heb dat stekkertje van de fans losgetrokken :P weg herrie.

zodra die te krijgen is in NL dan bestel ik deze: http://www.thermaltake.com/products/chipset/heatpipe.htm

changed my mind, toch liever deze: http://www.zalman.co.kr/usa/product/zm80a-hp.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 20:31 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 08:27
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 19:58:
de 4800 is ook te vergelijken met de ti 4400 serie alleen is de 4800 iets sneller
4800se is te vergelijken met een 4400 idd, de 4800 is een 4600 met 8x agp..

| I've got permission to color outside the lines |

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 20:04:
heb zelf ook zo'n kaart en ik heb dat stekkertje van de fans losgetrokken :P weg herrie.

zodra die te krijgen is in NL dan bestel ik deze: http://www.thermaltake.com/products/chipset/heatpipe.htm

changed my mind, toch liever deze: http://www.zalman.co.kr/usa/product/zm80a-hp.htm
Bij die Thermal Take koeler zie ik in de specificaties staan dat het koelertje een 'sleeve bearing' heeft. Dat is toch slechter dan ball bearing en gaat toch minder lang mee? Althans dat zijn mijn ervaringen met die dingen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

Talon

Booooom !

Bij die Thermal Take koeler zie ik in de specificaties staan dat het koelertje een 'sleeve bearing' heeft. Dat is toch slechter dan ball bearing en gaat toch minder lang mee? Althans dat zijn mijn ervaringen met die dingen.
Da's hartstikke waar ...
Ik heb gemerkt dat die fan's zoweiso meer herrie maken na verloop van tijd ... Dus als je echt vooruit wilt denken ga je voor een Zalman ...
Ben nu ook aan het prutsen met een TI4800Se ... Zalman gaat zeker passen en dat gaat me erg blij maken want mijn GPU-fan is het luidruchtigste in mijn hele systeem ... Zelfs mijn SCSI disks maken nog minder herrie ...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Tsja en als je dan nadenkt over het prijsverschil tussen ball en sleeve bearing, dat kan toch op zo'n koelsysteem toch niet zoveel zijn? Bij zo'n koeler kan ik me het verschil van pakweg 70(*) euro met sleeve of 75(*) met ball nog wel een klein beetje voorstellen, maar neem nu zo'n videokaart als een brute ATi Radeon 9700pro of anders een brute GeForce FX van pak-em-beet 400 euro en dan 5 euro bezuinigen op zo'n koelertje kan er bij mij toch echt niet in eigenlijk.

(*) ik roep maar een bedrag, ik zou niet weten hoeveel het kost

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Joep schreef op 22 april 2003 @ 20:09:
[...]

4800se is te vergelijken met een 4400 idd, de 4800 is een 4600 met 8x agp..
ja , waar dat 8x weer puur marketing is :/ . gewoon een klein beetje opgefokte 4600
dus

Gewoon die zalman nemen. problem fixed

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 22:52 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
Als je het geld ervoor over hebt tenminste :D

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 08:27
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 22:51:
[...]

ja , waar dat 8x weer puur marketing is :/ . gewoon een klein beetje opgefokte 4600
dus

Jappa, heb alleen nog nooit een 4800 in me handen gehad *werk als assembleur / td*.. Die 4800se zie je daarentegen weer om de haverklap..

Zalman is mooi dingetje.. Werkt goed..

| I've got permission to color outside the lines |

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
ik heb ook een ti 4800 en vind ook dat hij lawaai maakt. Ik heb een coolriver systeem met een vga cooler. Hij produceert trouwens ook wel wat warmte met die grote alluminium rib in mijn kast. Ik wil de watercooling aansluiten maar wil wel de temperatuur meten hoe kan ik mijn vgachip meten?
Pagina: 1