[XP] Windows blauw scherm (niet BSOD)

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 23:09
Ik heb een A7N8X met 2 schijven in raid plus 2 schijven op de IDE pri (master) en IDE sec (master).
Ik start op (XP met SP1) vanaf de raid schijven, welke is opgedeeld in 2 partities. Dit was schijfletters F en G.
Ik heb de andere schijfletters (C/D/E) veranderd in O/P/Q, zodat ik F naar C zou kunnen veranderen. Heb keurig eerst nog mijn page file van schijf C naar schijf G verplaatst.
Toen heb ik opnieuw opgestart en werkte het nog perfect.
Na het wijzigen van de driveletters (C-O/D-P/E-Q) krijg ik het blauwe XP opstartscherm, verder kom ik niet.
Veilige modus, laats werkende configuratie, niets helpt.
Wat valt hier nog aan te doen...

edit: heb het even iets anders opgetikt.

[ Voor 14% gewijzigd door IJzerboot op 22-04-2003 19:55 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zou kunnen beginnen met een goed leesbare post :) Daarna hebben we de search waarin een aantal nuttige topics staan; we hebben Google ;). Maar het op deze manier verwisselen van schijfletters gaat meestal niet goed bij Windows; zeker het aanpassen van de schijfletter van je primary partitie. Heb je wellicht een screendump met info over de huidige; en vorige situatie mbt logische / primaire stations?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Waar het mis gaat is dat de boot.ini waarschijnlijk niet goed aangepast is. Verder is het nogal trikkie om de root letter even te veranderen zodat je weer een keurige C: hebt. Opstarten in Last Known Good Menu ook geen succes?

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 23:09
Nope. Niets hielp. Tenminste niet de standaard Microsoft trucs.
Nu heb ik het echter weer werkend gekregen door volgende manier:
Ghostimage (had ik nog niet zo lang geleden gemaakt) teruggezet op Raid.
In bios opstarten met floppy cq SCSI only (pakt ie dus zeker weten de Raid als C).
Elke andere schijf die ik via IDE toevoeg zet ik als secundaire partitie en die komen dus altijd na de CDrom. Ik ben zo wel tevreden, maar wat een gedoe..

Verwijderd

Hey teovallig afgelopen zaterdag exact het zelfde probleem gehad, alleen was dat met WIN2K. ik heb de instalallatie vanaf de cd uitgevoerd en toen installatie gerepareerd. alles was toen weer in orde, ik weet alleen niet of die optie ook in winXP zit.
Succes!!