slechte netwerkverbinding meten.

Pagina: 1
Acties:

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020
Ik zit met het probleem dat ik waarschijnlijk ergens een rotte appel tussen mijn pc en het internet heb, hierdoor krijg ik veel connection errors met als gevolg corrupte files.
Nou heb ik de volgende stappen al ondernomen.

Software veranderd > met Windows weet je het maar nooit.

NIC verwisseld > uitsluiten van een kapotte netwerkkaart.

Laptop met een andere kabel op het modem > uitsluiten dat de utp-kabel kapot is, MAAR ik zit nou met het probleem dat ik niet kan meten of ik de pakketjes goed of nog steeds fout binnen krijg. Ik deed dat altijd met de performance monitor onder NT/2K/XP en zelfs 2K3 (was echt wanhopig dus heb ik alles geprobeerd :)) en dan bij TCP de optie connection failures.

De laptop waarmee ik nu op de trap zit (en rugpijn begin te krijgen van een tree in me rug) is van mijn werk. Er staat Win2K op maar ik kan geen TCP monitoren hierop. Zoals jullie misschien al begrijpen ga ik niet veel dingen veranderen hierop.

Zijn er tooltjes waarmee ik de kwaliteit (failures) van het netwerk kan controleren buiten de performance monitor? Of als iemand weet hoe ik TCP in de performance monitor krijg ben ik ook al blij.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Is je internet verbinding niet toevallig brak?
En wat versta je onder "brak"? internet paginas die niet laden? corrupte downloads?
En hebben AL je pc's het, of alleen die ene laptop?
Wat voor server heb je¿
Wat voor verbinding¿
Hoe deel je je I-net¿

Kortom, geef eens wat info ;)

[ Voor 26% gewijzigd door StarLite op 22-04-2003 19:29 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt sowieso met netstat -e het aantal foute pakketten bekijken. Verder kan ik mij voorstellen dat je wellicht baat hebt bij programma's als ethereal om de pakket headers eens te bekijken. Kun je hier even je netwerk kort schetsen? Wellicht zijn er mensen die je wat tips kunnen geven :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als je een HUB in je netwerk hebt [of een managable switch » port mirroring] dan kun je op een andere PC iets van Ethereal / Sniffer Pro draaien om te kijken of je pakketjes verrot zijn, of dat het aan je PC/laptop ligt...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• nAFutro
Brak = meer dan een maand niet in staat zijn om files die groter zijn dan 100mb in 1x goed binenn te kunnen halen.
Tot nu to hebben alle pc's het welke ik aangesloten heb.
Geen server, directe verbinding van de modem naar de pc, deel geen internet ofzo geen gekke fratsen.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Maak een GraphPlot van 24 Uur en let op je Packett-Loss

TCP laat geen corrupte data door . <- Punt

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• chembee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 09:15
Idd, ethernet en TCP zorgen ervoor dat er geen corrupte data veroorzaakt door bekabeling e.d. doorkomt. Ik had ooit een keer een vergelijkbaar probleem, bij grote files corrupte downloads en linkflaps bij veel uitgaand verkeer. Bleek uiteindelijk aan een verrot simmetje in de pc te liggen.

Panasonic DMC-LX3

• nAFutro
Bedankt voor de tip netstat -e, was ik ff vergeten.
Ik gebruik graphplot nu. TCP laat inderdaad geen corrupte data door, maar mijn downloads worden wel corrupt :) het is al meer dan een maand geleden dat ik film heb gedownload (best wel knap voor iemand die al meerdere malen met abuse@chello in aanmerking is gekomen

• nAFutro
Heren, na ff graphplotter gebruikt te hebben kwam ik tot dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.kesic/1.png
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.kesic/2.png

Kan ik er nu dus vanuit gaan dat mijn modem brak is? alle hardware aan mijn kant is vervangen bij de tests. Ik heb de netwerkkabel uit de muur op het werk uitgetrokken zodat ik zeker wist dat ze goed zijn :), ook een werkende laptop meegenomen. Bij netstat -e krijg ik trouwens bij errors gewoon 0 te zien.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

quote from : chembee

Bleek uiteindelijk aan een verrot simmetje in de pc te liggen.
Test FF

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• nAFutro
memtest heb ik op een floppy naast me pc liggen, no errors.
maar aangezien ik ook al een compleet andere pc (lees laptop) heb aangesloten sluit ik dit uit ;)
Pagina: 1