Hoi,
Vorige week heb ik mijn server opnieuw geinstalleerd wegens een hardware upgrade en schrijfruimte uitbreiding.
Hierop had ik altijd een cvs server draaien wat ook altijd prima werkte echter nu na de herinstallatie probeer ik deze weer aan de praat te krijgen en lukt dit niet.
Op mijn server is debian woody 3.0 testing geinstalleerd na de installatie heb ik
apt-get install cvs
en
apt-get install cvsd
gedaan
bij het configureren middels debconf heb ik bij de eerste er voor gekozen om pserver niet te draaien omdat cvsd dit wel doet en deze volgens debian meer secure is.
nu ging het configureren allemaal prima op 1 ding na zodra hij na de instellingen van het configureren van cvsd nog een aantal taken uitvoert zegt hij bij de volgende bestanden not found ( probably not fatal )
- ld-elf.so
- /usr/libexec/ld.so
- /usr/lib/ld.so.1
- nss_files.so.1
nu weet ik echter niet bij welke packages deze files horen maar aangezien hij zegt probably not fatal en ik de op de debian site genoemde dependencies allemaal geinstalleerd heb vermoed ik hier geen problemen mee.
mijn config van cvsd is momenteel als volgt.
cvs -d /var/lib/cvsd/develop init
cvs -d /var/lib/cvsd/sites init
cvs -d /var/lib/cvsd/school init
cvs -d /var/lib/cvsd/demo init
de repository's aangemaakt en hierna met behulp van
cvsd-passwd /var/lib/cvsd/<insert repository> kogelvis
een wachtwoord voor de desbetreffende repo aangemaakt.
vooralsnog verder geen errors zo goed ik mij kan herinneren werkte alles de vorige keer toen al.
eenmaal zover gekomen probeer ik onder windows met tortoisecvs een module aan te maken hierbij vul ik de juiste gegevens in en druk ik op ok.
hij vraagt mij op dat moment om een password voor die repository en met een 2e keer al niet meer omdat ie hem dan gecached heeft maar elke keer krijg ik weer de zelfde error nl.
dat je de volgende regel in je inetd.conf moet hebben
ook /var/log/messages bood geen uitkomst.
dus ik heb cvsd in debug modus gestart dmv cvsd -d
zodra hij start is alles te zien tot de regel cvsd: accepting connections en zodra ik een module wil maken komen de volgende regels t/m interrupted system call die laatste 2 zijn de berichten die hij geeft als ik hem handmatig weer kill.
ik zag ook dat hij linkte naar /bin/cvs maar gezien die niet bestond heb ik met
ln -s /usr/bin/cvs /bin/cvs
een symlink gemaakt maar ook dat was geen uitkomst.
nu naar 10 + keer herconfigureren en telkens met andere opties zie ik eigenlijk niet meer wat er fout gaat.
iemand die mij tips of een oplossing kan geven om het wel werkend te krijgen?
Vorige week heb ik mijn server opnieuw geinstalleerd wegens een hardware upgrade en schrijfruimte uitbreiding.
Hierop had ik altijd een cvs server draaien wat ook altijd prima werkte echter nu na de herinstallatie probeer ik deze weer aan de praat te krijgen en lukt dit niet.
Op mijn server is debian woody 3.0 testing geinstalleerd na de installatie heb ik
apt-get install cvs
en
apt-get install cvsd
gedaan
bij het configureren middels debconf heb ik bij de eerste er voor gekozen om pserver niet te draaien omdat cvsd dit wel doet en deze volgens debian meer secure is.
nu ging het configureren allemaal prima op 1 ding na zodra hij na de instellingen van het configureren van cvsd nog een aantal taken uitvoert zegt hij bij de volgende bestanden not found ( probably not fatal )
- ld-elf.so
- /usr/libexec/ld.so
- /usr/lib/ld.so.1
- nss_files.so.1
nu weet ik echter niet bij welke packages deze files horen maar aangezien hij zegt probably not fatal en ik de op de debian site genoemde dependencies allemaal geinstalleerd heb vermoed ik hier geen problemen mee.
mijn config van cvsd is momenteel als volgt.
na de configuratie heb ik met behulp van# /etc/cvsd/cvsd.conf: configuration file for cvsd
# do not edit this file
# run 'dpkg-reconfigure cvsd' to modify these settings
Uid cvsd
Gid cvsd
PidFile /var/run/cvsd.pid
RootJail /var/lib/cvsd
MaxConnections 10
Nice 1
Listen * 2401
Repos /demo
Repos /develop
Repos /sites
Repos /school
cvs -d /var/lib/cvsd/develop init
cvs -d /var/lib/cvsd/sites init
cvs -d /var/lib/cvsd/school init
cvs -d /var/lib/cvsd/demo init
de repository's aangemaakt en hierna met behulp van
cvsd-passwd /var/lib/cvsd/<insert repository> kogelvis
een wachtwoord voor de desbetreffende repo aangemaakt.
vooralsnog verder geen errors zo goed ik mij kan herinneren werkte alles de vorige keer toen al.
eenmaal zover gekomen probeer ik onder windows met tortoisecvs een module aan te maken hierbij vul ik de juiste gegevens in en druk ik op ok.
hij vraagt mij op dat moment om een password voor die repository en met een 2e keer al niet meer omdat ie hem dan gecached heeft maar elke keer krijg ik weer de zelfde error nl.
dus ik heb http://www.cvshome.org er bij gepakt en ben op zoek gegaan naar unrecognized auth response en kwam op http://www.cvshome.org/docs/manual/cvs_21.html uit. hier valt bij die error te lezenIn C:\DOCUME~1\Kogelvis\LOCALS~1\Temp\TortoiseCVS make new module temp\: cvs -q import -m "" userleveltest tcvs-vendor tcvs-release
CVSROOT=:pserver:kogelvis@bulletgate.org:2401/develop
cvs [import aborted]: unrecognized auth response from bulletgate.org: failed to release authenticator
Error, CVS operation failed
nu maakt cvsd geen gebruik van inetd.conf wat je in alle mailinglists op google wat ik hierop ook doorzocht heb vind iscvs [login aborted]: unrecognized auth response from server
This message typically means that the server is not set up properly. For example, if `inetd.conf' points to a nonexistent cvs executable. To debug it further, find the log file which inetd writes (`/var/log/messages' or whatever inetd uses on your system). For details, see F.2 Trouble making a connection to a CVS server, and 2.9.3.1 Setting up the server for password authentication.
dat je de volgende regel in je inetd.conf moet hebben
dit heb ik uiteraard geprobeerd dus cvsd even totaal uit en de minder secure cvs pserver te draaien deze begon alleen maar te mekkeren dat mijn repository niet zou bestaan en aangezien ik toch een beetje veiligheid wil heb ik toch geprobeerd om cvsd door te zetten.cvspserver stream tcp nowait.400 root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/cvs-pserver
ook /var/log/messages bood geen uitkomst.
dus ik heb cvsd in debug modus gestart dmv cvsd -d
zodra hij start is alles te zien tot de regel cvsd: accepting connections en zodra ik een module wil maken komen de volgende regels t/m interrupted system call die laatste 2 zijn de berichten die hij geeft als ik hem handmatig weer kill.
nu snap ik echter helemaal niet wat hij met die errors bedoeld.CassioPeia:~# cvsd -d
cvsd: debug: reading config file (/etc/cvsd/cvsd.conf)
cvsd: debug: done reading config file
cvsd: debug: cvs_cmd: /bin/cvs
cvsd: debug: cvs_args[0]: cvs
cvsd: debug: cvs_args[1]: -f
cvsd: debug: cvs_args[2]: --allow-root=/demo
cvsd: debug: cvs_args[3]: --allow-root=/develop
cvsd: debug: cvs_args[4]: --allow-root=/sites
cvsd: debug: cvs_args[5]: --allow-root=/school
cvsd: debug: cvs_args[6]: pserver
cvsd: debug: cvs_env[CVSUMASK_IDX]: CVSUMASK=027
cvsd: version 0.9.17 starting
cvsd: debug: binding :: 2401 family=10 socktype=1 protocol=6
cvsd: debug: socket() failed (ignored): Address family not supported by protocol
cvsd: debug: binding 0.0.0.0 2401 family=2 socktype=1 protocol=6
cvsd: listening on 0.0.0.0 2401
cvsd: debug: chroot(/var/lib/cvsd) done
cvsd: debug: nice(1) done
cvsd: debug: setgid(1003) done
cvsd: debug: setuid(105) done
cvsd: debug: cvs command to execute: '/bin/cvs -f --allow-root=/demo --allow-root=/develop --allow-root=/sites --allow-roo...
cvsd: accepting connections
cvsd: connection from 192.168.1.10 1649
cvsd: debug: fork() succeeded (child pid=20956)
cvsd: cvs command exited with exit-status 0
cvsd: debug: select() failed (ignored): Interrupted system call
cvsd: caught signal SIGINT (2), shutting down
cvsd: version 0.9.17 bailing out
CassioPeia:~#
ik zag ook dat hij linkte naar /bin/cvs maar gezien die niet bestond heb ik met
ln -s /usr/bin/cvs /bin/cvs
een symlink gemaakt maar ook dat was geen uitkomst.
nu naar 10 + keer herconfigureren en telkens met andere opties zie ik eigenlijk niet meer wat er fout gaat.
iemand die mij tips of een oplossing kan geven om het wel werkend te krijgen?
[ Voor 14% gewijzigd door Kogelvis op 22-04-2003 19:34 . Reden: plaatje weggehaald putty did the trick ]
<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25