T68i bestellen in duitsland: voor- en nadelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb zojuist 2 SE T68i's besteld bij een duitse site (www.handy-deliver.de)
Incl verzendkosten kostte dit geintje ongeveer 430 euro. >:) Wie heeft hier ervaring mee? Wat zijn de voor- nadelen???

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
- De taal, je kunt niet voor NL kiezen (maar ach, als je van duits houdt..)
- Garantie, bij evt. defecten moet je evt. naar Duitsland gaan. (als SE NL moeilijk gaat doen)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
_Richie_ schreef op 22 April 2003 @ 19:58:
- De taal, je kunt niet voor NL kiezen (maar ach, als je van duits houdt..)
- Garantie, bij evt. defecten moet je evt. naar Duitsland gaan. (als SE NL moeilijk gaat doen)
Taal kun je heel vaak ook wel engels doen, meestal zitten er iets van 10 standaard talen in normale mobiel :).
Kan je niet beter met abbo in Nederland nemen, ben je toch goedkoper uit lijkt me :?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

Nitai

Live the life you love.

geen nadelen lijkt me, je kan ook gewoon hier terecht bij een service point.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Vraagje, waarom ga je eerst bestellen en dan pas naar de voor- en nadelen kijken? Lijkt me dat je dat normaal gesproken andersom doet... :?

• frankjanse
ja weet ik, ik heb die voor- nadelen ook al wel een beetje bedacht. Alleen ik vroeg me af hoe anderen erover dachten :D

De taal schijnt wel te regelen te zijn alleen het T9 systeem, hoe werkt dat? Ik heb een T-Mobile 150 abbo via www.bestelmaar.nl. Omgerekend betaal ik daarvoor 3,33 per maand, alleen mn toestel is aan vervanging toe. Ik kreeg 230 euro terug via bestelmaar, daarvoor koop ik dus nu deze T68i.

Een gratis SE T68i i.s.m. T Mobile 150, dat soortaanbiedingen moet ik nog zien in de winkel!!!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Zelfs als T9 in het duits werkt, dan voeg je toch alle woorden zelf toe (kon wel met nokia, weet niet hoe dat met SE zit, zal wel hetzelfde zijn though)? Het duurt wel ff, maar uiteindelijk krijg je wel weer een aardig woordenboek :P

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jah maar na een tijdje zit het woordenboek wel vol en dan gaat ie de oudste (en/of kleinste, weet niet meer precies) woorden deleten. :P

Engels menu is imho sowieso een stuk fijner dan Nederlands, alleen geen Nederlandse t9 is wel klote op een T68i (op mijn P800 is het geen probleem :D)...

• frankjanse
is die T9 niet over te schrijven op een of andere manier? Firmware update bijvoorbeeld? Hoe gaat dat precies?

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je zou het kunnen proberen, maar ik geloof niet dat ze firmware updates willen/kunnen doen voor buitenlandse telefoons...

Verwijderd

Ik kreeg ruim twee wegen geleden twee T68i's bij Debitel 210 abbo. Op de extra telefoon heb ik een Cash deal genomen , krijg dus ook nog 225 Euro van bestelmaar.nl

Verwijderd

Weken

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Die prijzen kloppen die echt:

Nokia 6610--------285 euro
Nokia 8310--------239 euro
Motorola T720----199 euro
SonyEriccson T300 159 euro
SonyEriccson T68i 199 euro _/-\o_
Siemens S55------285 euro

Zonder ABO???

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 16:18

reuzekind

Ik geloof in GoT

niels88 schreef op 24 April 2003 @ 14:52:
Die prijzen kloppen die echt:

Nokia 6610--------285 euro € 287,-
Nokia 8310--------239 euro € 239,-
Motorola T720----199 euro € 315,-
SonyEriccson T300 159 euro € 169,-
SonyEriccson T68i 199 euro _/-\o_ € 277,-
Siemens S55------285 euro € 272,-

Zonder ABO???
Ik denk dat de prijzen wel kloppen, wat ik wel vreemd vind is dat de prijs soms meer als €100 lager ligt, en soms zijn ze duurder. Prijzen die vet gedrukt zijn, zijn de prijzen zoals ze in de pricewatch vermeld staan.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• frankjanse
ja ze kloppen volges mij wel, ik hou jullie wel op de hoogte over hoe het verder gaat. De boel is besteld met rembours (bij een andere duitse site inmiddels). Ik betaal nu wel ietsjes meer (220 ongeveer) maarja het blijft zeer cheap :D

• niels88
  • Niet online
Welke site als ik vragen mag O-)
Ik heb namelijk ook interesse in die T68i. Zeg ook effe hoe je de taal kan veranderen. :)

• frankjanse
ik heb m besteld bij www.getwinners.de daar kost ie 215 euro. Eerder wou ik bestellen bij www.handy-deliver.de maar daar moest je vooruit betalen. Hetzelfde geld voor www.fonmarkt.de, daar moet je ook vooruit betalen. Bij getwinners krijg je m onder rembours, dat vind ik toch wat fijner dan zomaar zoveel geld overmaken naar een duitse rekening. Kost wel ietsjes meer maar goed... Ik weet niet wat de ervaringen zijn met al deze shops, bij de shop survey staat iig niks !

Hij is inmiddels verstuurt en ik ga er dus vanuit dat ik m maandag of dinsdag wel zal krijgen :D Dan kan ik ook uitzoeken hoe het met de taal zit.

Edit:
Ik heb net even een 6510 gezien en daarbij is het zo dat je de T9-taal gewoon kunt aanpassen in t toestel. Je zet dan het woordenboek gewoon op een andere taal !!! Hoe zit dit bij de T68i, kan iemand me dat vertellen? Want dat zou betekenen dat een toestel wat je in duitsland koopt gewoon precies hetzelfde is als het ding dat je in Nederland in de winkel koopt!! :D

[ Voor 24% gewijzigd door frankjanse op 26-04-2003 23:47 ]

• niels88
  • Niet online
En is de phone al binnen :9 frankjanse 8)

Verwijderd

Jah, hou ons op de hoogte :P, want ik moet in juli een nieuwe phone kopen, omdat mijn i-mode test abo dan afloopt :)

• frankjanse
neej ik heb m nog niet :|
die kerel meelde dat hij het verstuurd had maar dat het niet was aangenomen. Onzin, ik ben thuis geweest de hele tijd en we hebben ook geen briefjke gehad ofzo, er is helemaal geen postbode geweest. Hij wilde het nog wel een keer sturen maar dan zouden we 30 euro verzendkosten moeten betalen. Dat doen we dus niet, er is namelijk ook een andere manier!

Ik heb een site gevonden van een bedrijf in Bocholt, dat is net over de grens bij Arnhem / Zevenaar. Daar hebben ze de T68i voor 209 euro :D Ik wil er maandag ff heen (5 mei is geen feestdag in duitsland :P) om de telefoons ff op te halen.
www.es-mobilfunk.de

Hier de meels die ik heb gekregen:

Sorry, but there are still no T68i on stock at the moment. We are able to order the phones, but this will take 5 to 7 days. If you agree you may collect the items from our shop.

Regards
ES Mobilfunk

Stefan Elskamp

ES Mobilfunk GbR, Karlstraße 16, 46399 Bocholt
Tel. 0049/2871/490390 Fax. 0049/2871/490391

en daarna toenik had gemeeld dat ik de telefoon wou hebbe

We already order the phones "mineral grey" to friday, but it´s not valid. As soon as we reveived the items we´ll write you an e-mail.
The price of 209,- EUR is still correct.

Regards
ES Mobilfunk

Stefan Elskamp

ES Mobilfunk GbR, Karlstraße 16, 46399 Bocholt
Tel. 0049/2871/490390 Fax. 0049/2871/490391

Echt engels kan die kerel niet! Het is wel duidelijk dat hij 2 van die dingen aan me gaat verkopen voor 209,- per stuk :) Ik hoop dus dat ze ze maandag hebben, anders wordt het misschien pas in de loop van de week. Ik hou jullie wel op de hoogte!

[ Voor 8% gewijzigd door frankjanse op 01-05-2003 16:58 ]

Verwijderd

doubleduh schreef op 23 April 2003 @ 02:14:
Engels menu is imho sowieso een stuk fijner dan Nederlands...
idd, "Send Message" klinkt stukken stoerder dan "Verzend bericht", of in dit geval nog erger "Senden" :P

• _Richie_
  • Niet online
Gebruik gewoon de edit knop als je wat wil verbeteren...

• _Richie_
  • Niet online
Termi schreef op 22 April 2003 @ 20:04:
[...]

Taal kun je heel vaak ook wel engels doen, meestal zitten er iets van 10 standaard talen in normale mobiel :).
Kan je niet beter met abbo in Nederland nemen, ben je toch goedkoper uit lijkt me :?
Engels zit op elke mobiel igg.

Maar op mijn NL t68i zit Deens, Engels, Frans en natuurlijk Nederlands.....

Ik weet dus niet of je een buitenlandse T68i bij een SE service point in NL met NL firmware kan upgraden. Je kunt ze misschien bellen? Hierbij een lijst.
Geachte Heer/Mevrouw,

Dank u om het SonyEricsson Customer Care Center te contacteren.

Betreffende Uw case willen wij U graag informeren dat

Bij deze de lijst van service points:

Teunis Rijssen
Galvanistr. 3
7461 JC Rijssen

Kreuze Telecommunicatie
Australielaan 90
6192 AK Beek

Next Telecommunicatie
Belder 44
4704 RK Roosendaal

Liditel
Windas 2
8441 RC Heerenveen

GSMSHOP.NL
Aagje Dekenstraat 2
4381 RZ Vlissingen

Total Call
Amsterdamsestraatweg 144d
3513 AM Utrecht

Van der Schoot Deurne B.V.
Liesselseweg 112
5753 PP Deurne

Telecom Today
Europaplein 71
9501 XS Stadskanaal

Rietveld Truck Rendement Service
Nijverheidsweg 13
3381 LM Giessenburg

D.B. Telecom
Molenstraat 2
2671 EX Naaldwijk

MiratecTelecom Center
Spitsstraat 17
8102 HW Raalte

GSMSHOP.NL
Wagenstraat 54
2512 AX Den Haag

BelCompany B.V. - Filiaal 073
Nieuwendijk 205
1012 MH Amsterdam

REVAH Service B.V.
Vaalserbergweg 317
5628 CH Eindhoven

Raf Telecom Amsterdam
Rijnstraat 139-141
1079 HR Amsterdam

Staffhorst Electronics (Raf Utrecht)
Vredenburg 40
3511 BD Utrecht

D en S Kantoor & Telecom Vakhandel B.V.
Lange Brugstraat 43
4811 WP Breda

R.C.S. Computer Systems
Oranjestraat 3
7651 EG Tubbergen

Society Technical Service STA BV
Bohrweg 1
3208 KP Spijkenisse

Finntax Telecom BV Lissenveld 15
4941 VK Raamsdonkveer

Bombeeck Antennes & Electronics
Hoogstr. 88-90
5615 PS Eindhoven

Abiom
Kerkenbos 10-93
6546BB Nijmegen

Teleworld
Kinkerstr. 66-70
1053 DZ Amsterdam

Reitsma Telecom
Ambachtsstraat 11c
3861 RH Nijkerk

Car Audio Plus
Rijksweg Noord 20
6162 AJ Geleen

The Phone House Amersfoort
Astronaut 34
Amersfoort

Telecom Today Assen
Oosterstraat 1
9711 NN Assen

Met vriendelijke groeten

SonyEricsson Customer Care Center

• frankjanse
nou dikke prima, ik kan best langs zo'n service center gaan als ik problemen heb! Ik ga morgen naar bocholt die 2 telefoons halen, ik heb gebeld en ze hebebn ze dus op voorraad :D Ik zal morgen wel vertellen of het allemaal ook een beetje werkt!!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:07
http://www.telecomvergeli...nths=&npm=&ndm=&npv=&ndv=
je kan hem dus ook in NL voor in totaal 205 halen, wel kvk nummer nodig.

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 19:50
Ik kan er ook wel nederlands taal voor je eropzetten.
Alleen bij een T68i moet ik ff vragen of iemand anders dat kan doen maar bij de meeste telefoons kan ik het voor je doen!

Verwijderd

waarom in godsnaam een T68i met t-mobile?!

omdat je van het risico "dat je telefoon het niet doet" houdt?! Ongeveer 3/4 van de mensen die ik ken met een t68i kunnen niet fatsoenlijk bellen met t-mobile, zoek maar ffies op de fp staat een artikel over

• frankjanse
ik heb m gister opgehaald. alles werkt perfect, hij belt gewoon goed en voor de rest werkt ie ook. Er zit alleen frans, engels en duits op, dus geen nederlands :(

Ik kan hier ook naar zo'n service-point gaan en dan kunnen ze er inprincipe ook nederlands op zetten schijnt, maar misschien kost dat wel wat geld. Het kan mij verder niet veel schelen, alles werkt en het is een master-telefoon !!! :D

Ik heb m dus voor 209,-
Pagina: 1