[OC] Software???

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Hey Tweakers

Een vriend van mij heeft zijn pc overgeclockt door wat in de bios te knutselen. Dus ik vraag aan hem zullen we da ook ff bij mij doen. Wij in die bios bezig. Blijkt al dat mijn Ram niet overgeclockt kon worden door mijn moederbord limieten. Nou oke alleen de processor dan. Wij gedaan opnieuw opstarten EN Hij doet niks!!!!! Bios gereset. Alles ingesteld En oke Mijn Schatje doet het weer! Gelijk een beetje bijgekomen toen ik het geluid hoorde van mijn HDD. Dus nu blijkt dat mijn moederbord dat allemaal niet aan kan om op te starten. Nou zij die vriend van mij dat je je pc ook software matig over kon clocken. Klopt dat????? En welke programma's zou ik daar dan voor nodig hebben???? En gebeurt er dan niet weer hetzelfde dat mijn pc niet meer opstart? Ohh ja en mijn specs: Amd 2200 Xp+ ,Moederbord: ECS Elitegroup K7S5A Pro. . En ik heb geen waterkoeling dus het moet niet een spectaculaire overclock worden! Gewoon wat sneller. Dus mijn Cpu moet worden opgeclockt en mijn Ram. Koeling is geen probleem ik zou altijd nog een 80mm. Fan boven mijn Ram. kunnen bouwen.
Help!!!!

THX ;)

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tja .... de echte doe-het-zelfer kan niet zonder got :X
Overclocken kun je toch 't beste in de bios doen (toch) software matig heb ik opzich niet zo'n goede ervaringen meej, maar dat kan aan mij liggen ;)

[ Voor 58% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2003 18:52 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 12:51
Hiervoor is de FAQ in leven geroepen: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Scarecrow schreef op 22 April 2003 @ 18:52:
tja .... de echte doe-het-zelfer kan niet zonder got :X
Overclocken kun je toch 't beste in de bios doen (toch) software matig heb ik opzich niet zo'n goede ervaringen meej, maar dat kan aan mij liggen ;)
:? :Z :z :| Waar slaat dat nou weer op??????

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02 15:03
je kan cpu cool proberen want met me oud bordje celly333 mhz kreeg ik hem op 416 mhz dus dat werkte wel en ik merkte dat ook echt in games enz. ik heb het nog niet op me nieuw syteem staan want ik vindt dat hy nu hard genoeg loop voor verlopig, ooh ja je kan ook je temps er mee uit lezen ( het is wel shareware btw).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mark10123 schreef op 22 April 2003 @ 18:53:
[...]

:? :Z :z :| Waar slaat dat nou weer op??????
wás dat flamen nu echt nodig?

nou; die vraag van je komt wel eens wat vaker langs.
En waar 'het' de doe-het-zelfer kan nie zonder got op sloeg; is dat ik in je posting history aardig wat vraagjes van je zag staan. maar goed ik ben geen mod dus houd m'n :X

zoals ik al zei; overclocken gaat nou een maal niet echt software matig (bij mijn weten). Want ik heb nog geen proggie's gezien waar mee ik m'n amd wat mhz omhoog kan doen.
Wat ik je nog zou kunnen aan raden is om je bios te updaten naar de nieuwste versie.
Bij m'n oude(re) pc had ik dat ook gedaan, en ik kreeg een paar leuke features d'r bij om 't nodige omhoog te schroeven

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2003 19:03 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Als je alleen je CPU wiult overklokken moet je met de multiplier gaan werken, en dat stata allemaal beschreven in de FAQ die Scarecrow gaf...

D'r staat echt wel info in die FAQs hoor, misschien die eens bekijken vóór je een topic opent, aangezien vragen die je eerder hebt gesteld vaak daarin terug waren te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Rafe op 22-04-2003 19:02 ]

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
badboynova schreef op 22 april 2003 @ 18:56:
je kan cpu cool proberen want met me oud bordje celly333 mhz kreeg ik hem op 416 mhz dus dat werkte wel en ik merkte dat ook echt in games enz. ik heb het nog niet op me nieuw syteem staan want ik vindt dat hy nu hard genoeg loop voor verlopig, ooh ja je kan ook je temps er mee uit lezen ( het is wel shareware btw).
Waar kan ik da downloaden?????

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ZOEKEN: HIER
zo moeilijk is dit toch niet,

• badboynova
ga bij software update's zoeken dan zal je hem wel vinden als het goed is (versie 9 is als ik het goed heb de laatste die uit is gebracht).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

versie 9 ken je ook hier downloaden

• badboynova

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Ik snap echt helemaal niks van dat CpuCool???? Zo iemand mij uit kunnen leggen hoe ik nou precies kan overclocken??????

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52
Scarecrow schreef op 22 april 2003 @ 18:58:
[...]

wás dat flamen nu echt nodig?

nou; die vraag van je komt wel eens wat vaker langs.
En waar 'het' de doe-het-zelfer kan nie zonder got op sloeg; is dat ik in je posting history aardig wat vraagjes van je zag staan. maar goed ik ben geen mod dus houd m'n :X

zoals ik al zei; overclocken gaat nou een maal niet echt software matig (bij mijn weten). Want ik heb nog geen proggie's gezien waar mee ik m'n amd wat mhz omhoog kan doen.
Wat ik je nog zou kunnen aan raden is om je bios te updaten naar de nieuwste versie.
Bij m'n oude(re) pc had ik dat ook gedaan, en ik kreeg een paar leuke features d'r bij om 't nodige omhoog te schroeven
hmmz wel je kan wel software matig overclocken met een programmatje waar me de naam van is ontsprongen. Een vriend gebruikt dat om zijn p300 de fsb mee omhoog te krijgen omdat dat niet handmatig is intestellen daarmee bedoel ik in de bios of op het moederbord zelf

[ Voor 6% gewijzigd door Vipertje op 22-04-2003 19:54 ]

• badboynova
http://www.hazelhoff.demon.nl/HTML/tips/cpucool.html

kijk ff hier ik heb het niet helmaal door gelezen maar volgens mij wordt hier uit geleg hoe het werk, anders moet je ff zelf verder google'en.

Verwijderd

als ik zo een post maakt wordt ie al gesloten voor ik nog maar hem post :d

Volgens mij overclock je je pc best niet te veel als hij toch crasht via bios, wees gewaarschuwd!

Verwijderd

whaaaaaa..veels teveel narigheid hier :/ Je pc softwarematig overklokken doe je met tools als Setfsb enzo..of softfsb.. Topic voldoet ook niet echt aan de eisen ben ik bang. Beetje zoekwerk en je hebt het gevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.