Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CCFL] Fancontrol Bay

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fancontrol

Kan ik hierop ook een ccfl op één of andere manier aansluiten (hoeft alleen aan/uit, niet harder/zachter branden ? Eventueel met wat las-, knip- en soldeerwerk ?
De Klax fancontrol Silverline 4 kanaals 3,5" is de eerste fancontroller die in een 3,5" drive bay past en zeer aantrekkelijk geprijsd is! Bijna alle PC-cases hebben ruimte voor twee 3,5" apparaten, waarvan de twee bijna nooit gebruikt wordt. Juist in deze tot nu toe ongebruikte bay kan nu deze fancontroller worden gezet!
Met deze fancontroller kun je 4 fans onafhankelijk van elkaar regelen. Het geheel heeft een uiterst elegant design met fraaie draaiknoppen en een subtiele belichting om de knoppen heen. De lichtsterkte om de knop geeft ook de fansnelheid aan, m.a.w 'hoe sneller de fan draait, hoe feller het licht om de knop heen!'

Montage is kinderlijk eenvoudig, als je een FDDdrive in je PC kunt zetten dan... De fankabels worden direct op de controller aangesloten (3pins molex). Het regelbereik bedraagt 7 tot 12 Volt. Het geheel wordt compleet in een RETAIL verpakking geleverd inclusief montagemateriaal, handleiding en kabeltjes.

Ook de 250 CM Neonstrings kunnen op deze fancontroller worden aangesloten en in lichtsterkte worden geregeld.

Kleuren van deze bays zijn Lian-Li compatibel!

Specificaties
Aluminium frame
Afmetingen: 93 (l) x 100 (b) x 24 (h) mm
Gewicht: c.a. 70 gram
Aansluitingen: Voor 4 fans (3pins molex)
Vier draaiknoppen met belichting

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ja dat kan, gewoon plus op de plus, en min op de min :P
werkt net als met een fan

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 22-04-2003 18:46 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• D-Jay
  • Niet online
vetjes ! zou jij dat willen fixen bij mij scare ?

Verwijderd

ken je zelf toch wel.....

• D-Jay
  • Niet online
nee ik ben bang dat ik m mol :P ik heb gisteren pas mijn eerste window erin gebouwd mmv. scarecrow en m'n ccfl is al kapot :(

Verwijderd

Je kunt hem idd gewoon op de draaiknoppen aansluiten. Net zoals de fans zelf. Het is alleen slecht voor de ccfl om hem op ander sterkte te laten branden.

• D-Jay
  • Niet online
Als m'n loon binnen is ff bestellen dan ... nog 2 daagjes :P

• D-Jay
  • Niet online
WOHOOOOOOOOOOOOOOOO m'n loon is al binnen en het is 2x zoveel als normaal ik snap er nix van :P

doe maar slotje btw, ik weet het al nu :P
en als je er geen slotje op gooit krijg je nog meer van die onHANdige reacties van mij
ja ik ben ff in [blij modus] door m'n loon :P :P

Verwijderd

-d-jay- je wil neem ik aan dat ding kopen bij xxlcases? hij is namelijk hier een stukkie goedkoper: http://www.pc-cooling.de/...ath=8_49&products_id=2889

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 19:27 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

alternate had hem ook voor 20 d8 ik

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 19:26:
-d-jay- je wil neem ik aan dat ding kopen bij xxlcases? hij is namelijk hier een stukkie goedkoper: http://www.pc-cooling.de/...ath=8_49&products_id=2889
hehe, die is eigenlijk gemaakt voor de Lian Li O-)

maar ik moet zeggen hij is wel strak.

edit:
offu heb je zo 1 of wil je die nog kopen??? :?

[ Voor 10% gewijzigd door supermadcow op 22-04-2003 20:58 ]

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

Verwijderd

[quote]supermadcow schreef op 22 April 2003 @ 20:56:
[...]

die van xxl en van pc-cooling zijn beide voor lian-li, maar ze passen prima in 'gewone' kasten :)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik vroeg me af of die dingen makkelijk te slopen zijn zodat je hem direct in je kast kan bouwen en niet in zo'n frontje. Iemand die dat weet?

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-03-2021
Dat Slopen zou ik niet doen.

Dan kan je net zo goed gewoon die knoppen los kopen en zelf de rest ook maken.

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 19:07:
Je kunt hem idd gewoon op de draaiknoppen aansluiten. Net zoals de fans zelf. Het is alleen slecht voor de ccfl om hem op ander sterkte te laten branden.
Nee hoor je kan je ccfl net zo gemakkelijk dimmen als een led no probs.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
supermadcow schreef op 22 april 2003 @ 21:12:
Dat Slopen zou ik niet doen.

Dan kan je net zo goed gewoon die knoppen los kopen en zelf de rest ook maken.
Ik vraag me dus af hoe ze dat precies met dat licht gedaan hadden (led + plexi :? ) maar nog meer hoe ik dat dan na kan maken, zeker omdat die dingen bijna nix kosten. (inkoopsprijs ;) )

Verwijderd

Als je ccfl's aan wil sluiten, zou ik liever de Sunbeam Rheobus of de Zalman Multi Fan Controller kopen. Met die fan controllers kun je nl. de spanning op nul zetten. Vooral de Zalman is über l33t

• D-Jay
  • Niet online
allemaal thnx voor de replies ... hier heb ik wat aan ! THNX !

ik weet alleen niet of ik zoveel geld over heb voor "maar" een fan/ccfl-controllertje
40-50 euro voor een goeie
zijn die dan echt dat geld meer waard dan bijvoorbeeld eentje van 29 euro ?

[ Voor 61% gewijzigd door D-Jay op 23-04-2003 00:04 ]

• D-Jay
  • Niet online
Weet iemand ook waar ik goedkoop van die plaatjes kan kopen die ik tegen mijn brander/dvdspeler kan plakken zodat hij niet zo wit afsteekt bij mijn case (zilver) ?

zoiets

[ Voor 20% gewijzigd door D-Jay op 23-04-2003 00:30 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat 'licht' effect in die lampjes is gewoon een soort van plexiglas/doorzichtig plastic.
Steld nie veel voor om da zelf ook te doen.

Voor een leuk goed koop (doe-'t-zelf) alternatief kun je natuurlijk ook zelf aan de slag.
Als je bijv 5mm dik plexiglas koopt, en dat 'rond' afschuurd.
Door 't bijvoorbeeld voorzichtig langs een schuurmachine te draaien kun je de rand rond afschuren.
Vervolgens moet je dan voorzichtig een gaatje boren in je plexi van 4mm.
Daarin kun je dan je ledje doen. En doordat je de rand rond hebt afgeschuurd krijg je 't zelfde soort licht effect als bij deze fancontrol bay.
Da's dan ook 't gene wat ik ga doen voor mijn pc.

Verwijderd

Als je zo'n plexiglas knop maakt door te schuren wordt het ding nogal wit aan de zijkant (is vaak de bedoeling om het licht difuus te verspreiden) maar kan je dat ding ook weer gewoon "volledig transparant" krijg, door polijsten ofzo? Zo ja, hoe precies? Met wat voor spul?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

(is php4ever.tk van jou? hardstikke bedankt voor de tutors daar, ik heb er een boel aan gehad)

Inderdaad door 't schuren wordt dit een beetje doffer. Ik zal anders uuh vrijdag gaat dat worden wel een leuk stukje schrijven over hoe ik 't bedoeld heb. (alsik die freaking ledjes nou eens goed kan laten branden)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
fleppuhstein schreef op 22 April 2003 @ 21:48:
[...]

Nee hoor je kan je ccfl net zo gemakkelijk dimmen als een led no probs.
dat is dus NIET waar!
je hebt een speciaal soort dimmer nodig voor ccfls, iets met frequency modulation ofzow, hij wordt dan als t ware heel snel aan en uit geschakeld. dimmen door er een gewone potmeter voor te zetten gaat niet werken, hij gaat er dan alleen maar deels van branden (voor de helft ofzow... wel minder licht, maar niet echt het gewenste resultaat)
het lijkt me niet echt goed voor je ccfl maar misschien kunnen ze er ook wel gewoon tegen...

met een hamer past alles

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

een speciaal ccfl dimmer staat ook in de pricewatch voor 9 euro als ik me niet vergis.

• D-Jay
  • Niet online
nu heb ik eigenlijk nog niet echt antwoord op mijn vragen ;(

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ow ja wel zoals ik al zei; in de pricewatch kun je speciaal ccfl control ding vinden.
kun je ook je ccfl laten knipperen op geluid met dat ding
offtopic:
d-jay; tjek je gmx account

• D-Jay
  • Niet online
Scarecrow schreef op 23 April 2003 @ 10:21:
ow ja wel zoals ik al zei; in de pricewatch kun je speciaal ccfl control ding vinden.
kun je ook je ccfl laten knipperen op geluid met dat ding
geef eens een link dan naar zo'n ccfl control ding ... :P
en hoe zit dat met die plaatjes ... ik heb ze nog maar op 1 plek gezien en toch best wel goed gezocht

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
die ene die je gevonden hebt is toch goed dan? of zie ik dat nu verkeerd?
en effe zoeken in de pricewatch kan je toch zelf ook wel denk ik?

met een hamer past alles

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een beetje zelfwerkzaamheid kan nooit kwaad.
Zoeken is ook een FAQ, en derhalve gaat hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.