Toon posts:

vba: woorden tellen

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mensen,

ik zit met een probleem in vba:

ik wil het aantal woorden tellen in een zin, dus als ik in een vakje een zin invoer en dan op de button klik moet ik het aantal woorden weten in die zin....

kan iemand mij aub helpen??? :'(

dank u allen wel

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou je string kunnen splitten op een spatie, dan aantal elementen in je array tellen.
Hoe dat in VBA gaat weet ik niet, maar ik denk dat je zo al een aardig end op weg bent.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
In php zou ik de zin exploden op spaties en dan de keys in de array laten tellen.
Ik zou het alleen niet in VBA weten, misschien kan het op ongeveer dezelfde manier.

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Als het in vba niet kan om op spaties te splitsen, zou je ook elk karakter een voor een kunnen lezen en dan het aantal woorden gelijk kunnen stellen aan het aantal (enkele)spaties / newlines + 1, maar het moet wel mogelijk zijn om het eleganter te doen dan op deze brakke manier...

[ Voor 19% gewijzigd door esf op 22-04-2003 18:48 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
hmm... iemand een programmacode? kzit er nog maar net in :S

sorry

ohja... hoe kan ik het in een interface uitbeelden

danku hartelijk

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 18:50 ]

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41
En anders kun je eerst redelijk makkelijk een explode functie schrijven in VBA. Dat is niet zo moeilijk

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
blackd schreef op 22 April 2003 @ 18:45:
Je zou je string kunnen splitten op een spatie, dan aantal elementen in je array tellen.
Hoe dat in VBA gaat weet ik niet, maar ik denk dat je zo al een aardig end op weg bent.
_/-\o_, jou manier van denken bevalt me wel. :P

• esf

esf

Dit forum is niet echt bedoeld om naar stukken code te vragen, maar om geholpen te worden met problemen die je oploopt bij het zelf oplossen van problemen...

Maar je zou idd een soort van tokenizer kunnen schrijven in vba die de tekst opdeelt in 'tokens'. Misschien dat je hier nog wat aan hebt, want het kan je helpen met het zoeken naar een oplossing. Misschien helpt het om in google te zoeken naar 'token vba' of iets dergelijks...

[ Voor 48% gewijzigd door esf op 22-04-2003 18:52 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• hamburger
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

hamburger

BOOOM!!!

Office 2000 en hoger hebben inderdaad standaard een split functie. Mocht je onder 97 werken dan kan je natuurlijk gewoon de spaties tellen. String wel eventueel trimmen natuurlijk

edit:
Weer veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te traag :S

[ Voor 15% gewijzigd door hamburger op 22-04-2003 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee snap ik... maar als ik dit weet kom ik een heel eind verder.

Verwijderd

Topicstarter
hamburger schreef op 22 April 2003 @ 18:51:
Office 2000 en hoger hebben inderdaad standaard een split functie. Mocht je onder 97 werken dan kan je natuurlijk gewoon de spaties tellen. String wel eventueel trimmen natuurlijk

edit:
Weer veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te traag :S
kheb office xp

• esf

esf

Maargoed, misschien heb je hier wat aan...
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
Function WordCount(txt) As Long
'   Returns the number of words in a string
    Dim x As Variant
    txt = Application.Trim(txt)
    x = Split(txt, " ")
    WordCount = UBound(x) + 1
End Function

kwestie van googlen naar 'vba wordcount'. Dat kan toch niet al te moeilijk zijn..

En dat icoontje met dat blaadje en dat potloodje, rechtsboven aan je posts, is om je reactie te wijzigen, zodat je niet zoveel verschillende reacties hoeft te posten als je een keer iets vergeten bent te zeggen ;)

[ Voor 58% gewijzigd door esf op 22-04-2003 19:16 ]

Pagina: 1