Videogeheugen probleem; ziet maar 64MB ipv 128MB

Pagina: 1
Acties:

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 20:20

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Ik heb een GeForce4 Ti4600 met 128MB DDR van MSI, maar ik krijg het niet voor elkaar om Windows XP de volledige 128MB te laten zien. Het is iedere keer 64MB of minder (met oudere drivers). Ik heb allerlei settings al geprobeerd met AGP Graphics Aperture size en dat maakt niet uit (64MB t/m 256MB). Mijn systeem:

P4 3.06GHz HT @ 3.3GHz
1GB RAM (2x512MB dual channel)
ASUS P4G8X deluxe mainboard
MSI GeForce4 Ti4600 128MB DDR TiVo + NVidia 43.45 drivers
Windows XP met alle updates / service packs

Heeft iemand een idee hoe dit komt ? Ik draai ook de laatste drivers voor mijn mainboard uiteraard en ik kan me ook niet voorstellen dat de kaart kapot is als hij wel vrolijk alle 3DMark 2001 en 2003 tests doorloopt...

Dr. Phil himself!

Verwijderd

Ook al de nieuwste drivers van www.nvidia.com geprobeert?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik had dit ooit in een grijs verleden met een Jaton Geforce 2 GTS. Die kaart had 32 mb. De ene keer zag het BIOS en Windows 32, de volgende keer weer 16 zodat hij geregeld crashte.

Driverupdates van zowel Jaton als Nvidia hielpen niets. Kaart omgeruild voor een andere, en die deed het wel goed (was een PowerColor, zat overigens gratis Unreal Tournament bij :D )

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Hoeveel chips zitten erop? Misschien zijn een paar chips gewoon brak?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ziet je videokaart bios (tijdens de POST) ook maar 64MB, of ziet die altijd de volle 128MB?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
Ja, dat probleem heb ik ook gehad.

Heb hetzelfde mobo en cpu, maar een Asus GF4 ipv. MSI.

Ik heb het probleem kunnen oplossen door alle drivers die op de CD van de P4G8X staan te installeren, uit m'n hoofd was dat GART / INF / Intel Acceleration Program.

Install alles wat op die Asus Mobo CD staat.
Overigens kun je ook proberen om DX90a te installen.

GL

Verwijderd

lijkt me echt wel de kaart die brak is. Gewoon omruilen die hap

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Device Manager schreef op 22 April 2003 @ 19:09:
Ziet je videokaart bios (tijdens de POST) ook maar 64MB, of ziet die altijd de volle 128MB?
Er is geen video BIOS te zien tijdens de POST.

Dr. Phil himself!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Heb je nog ergens een oude monitor liggen die je aan kan laten staan als de comp uit is? Jou monitor kan nl. niet snel genoeg 'opstarten' om het videobios te laten zien.

tvw

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PeNGuiN schreef op 22 April 2003 @ 19:12:
[...]

Er is geen video BIOS te zien tijdens de POST.
Dan zou je kaartje dood zijn en piepte je mobo wel dat er geen videokaart inzat :Y)

Maar wat je kan proberen... Is alle drivers van de CD en anders zou ik je kaart om laten ruilen...

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
Ik snap er geen zak van. Ik heb nu hele hoop problemen gehad met m'n TV-kaart en nu ineens staat er -wel- 128MB bij 3DMark... :? (afkloppen!)

[ Voor 8% gewijzigd door PeNGuiN op 22-04-2003 20:27 ]

Dr. Phil himself!

Verwijderd

ShotGun schreef op 22 april 2003 @ 19:18:
Heb je nog ergens een oude monitor liggen die je aan kan laten staan als de comp uit is? Jou monitor kan nl. niet snel genoeg 'opstarten' om het videobios te laten zien.
Bij mijn Ti4200 zie ik ook niets tijdens het opstarten, terwijl ik dat eerst met mijn GF2 wel zag.
:?

Verwijderd

kan dat ie brak is ?

heb ik ook eens gehad met een 16mb tnt . bios zag ook maar 8 . kun je denk ik nix aan doen
mischien in een andere pc proberen.,
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 20:46:
[...]

Bij mijn Ti4200 zie ik ook niets tijdens het opstarten, terwijl ik dat eerst met mijn GF2 wel zag.
vind je dat gek ofzo :? . das toch normaal . de een geeft het 1 sec weer , en de ander 3 ofzo

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 23:01 ]

Verwijderd

Maakt niet uit of je nou wel of niet een post schermpje ziet.
Ik ken dit verschijnsel.
dan zie je bij je g-force tijdens het opstarten vrolijk 64mb, maar dan komt de klant terug omdat bijv. pacman niet lekker loopt... ik kijken.. pakt windows maar 16mb van dat kaartje.
kijk.. dat gaat gewoon niet lekker lopen.

oplossing:
kaartje ff omruilen, moet trouwens bij een beetje computerboer geen probleem zijn.
probeer hem des noods nog even in een paar andere systemen.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 20:46:
[...]

Met mijn TI4200 zie ik het nog wel (Leadtek). Maar dat komt doordat mijn moni nog even aan blijft staan nadat het signaal weg is (VMP 410) :). Alleen het gaat echt razendsnel voorbij, na 2 á 3 sec is het alweer weg.

tvw

Verwijderd

noem je dat snel?! hha. moet ook niet langer he. zit je een uur te wachten voordat je pc op is gestart.

als het aan mij lag zag je dat helemaal niet meer en dat verrekte mobo bios info ook niet meer. mijn doode oom's p3 500 zie je helemaal nix . gelijk windows . das toch fijn man

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 23:12 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

PeNGuiN schreef op 22 April 2003 @ 20:26:
Ik snap er geen zak van. Ik heb nu hele hoop problemen gehad met m'n TV-kaart en nu ineens staat er -wel- 128MB bij 3DMark... :? (afkloppen!)
Misschien een stomme vraag hoor (he, look at the time !!!), maar is 3DMark het enige programma waar je op afgaat ? Die is af en toe zo nauwkeurig als een natte krant wat betreft hardware herkenning...
Misschien eens SiSoft Sandra proberen ?

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 23-04-2003 01:55 ]

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Topicstarter
BioWEB schreef op 23 April 2003 @ 01:55:
[...]

Misschien een stomme vraag hoor (he, look at the time !!!), maar is 3DMark het enige programma waar je op afgaat ? Die is af en toe zo nauwkeurig als een natte krant wat betreft hardware herkenning...
Misschien eens SiSoft Sandra proberen ?
Nee, ik heb het probleem met alle programma's. Maar ja, als het nu goed blijft... (afkloppen)

Dr. Phil himself!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 23:09:
noem je dat snel?! hha. moet ook niet langer he. zit je een uur te wachten voordat je pc op is gestart.

als het aan mij lag zag je dat helemaal niet meer en dat verrekte mobo bios info ook niet meer. mijn doode oom's p3 500 zie je helemaal nix . gelijk windows . das toch fijn man
kan me niet voortsllen dat windows gelijk opstart en dat er geen bios is... waarschijnlijk had hij zo'n gare packerd bell of compaq, die hebben geen bios info, maar een logo, uiteindelijk duur het allemaal even lang :P
Pagina: 1