Tweakhardware-zelf-maak-infarood module met SE T68i?

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus deze infa rood ontvanger maken:

http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

Alleen wil ik deze gebruiken om foto's die ik met m'n T68i+MCA-20 gemaakt hebt naar de PC te kunnen versturen. Dit is namelijk een mooie goedkope oplossing (5 euro) dan een IrDA ontvanger (30 euro).

Ik kan dit niet via datakabel doen maar alleen (zoals de telefoon zegt) via bleutooth of infa-rood.

Alleen nu hoorde ik van iemand dat dit mogelijk niet zo werken omdat infa-rood en IrDA (waar T68i op werkt? :?) twee verschillende dingen zijn.

Klopt dit? Kan ik deze ontvanger niet gebruiken voor mijn T68i? Of valt het apparaatje met andere drivers ook op IrDA te krijgen? Of gebruikt de T68i helemaal geen IrDA en kan het ook op gewoon infa-rood? :?

offtopic:
Voor de modjes:
Ik weet niet of dit in IT of CE moest. Omdat het over de module zelf gaat heb ik het in CE geplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

IrDA is infra rood; dus het kan wel gewoon.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
Hydraulik-Phunk schreef op 22 April 2003 @ 18:10:
IrDA is infra rood; dus het kan wel gewoon.
dat is niet juist. de controller die hierboven genoemd word is slechts een ontvanger en IRDA kan zenden EN ontvangen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
maar, hint gebruik de search eens. Dit is al vaak genoeg langsgekomen

dude... wait... what...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
twit schreef op 22 april 2003 @ 18:12:
[...]

dat is niet juist. de controller die hierboven genoemd word is slechts een ontvanger en IRDA kan zenden EN ontvangen.
Ik hoef alleen maar te ontvangen want zenden doe ik via de datakabel. Maar dit kan dus wel?

(dan geef ik mijn broer ff opdracht dat ding in elkaar te knutselen >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 16:10

BJD

neeeeeee,
IdrA is een protocol
Infra rood is een licht golflengte.
IdrA is een protocol om mobiele aparaten (PDA`s,mobiles,laptops,printers) met elkaar te laten communiceren.
met dat ding kun je heel geep winamp bedienen maar is niet geschikt voor jouw doel.
je moet toch echt een IdrA ding kopen.
als je een middelmatig oud Asus Mobo hebt kun je bij www.alternate.nl een Asus ipanal kopen.
die kost 25 euro en je wil niet weten wat je er voor terug krijgt.
als je een asus mobo hebt post dan ff de spec`s.
en volgens mij hebt idra en dat dingetje ook nog een golflengte verschil van 2khz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BJDI schreef op 22 april 2003 @ 20:32:
neeeeeee,
IdrA is een protocol
IdrA is een protocol om mobiele aparaten (PDA`s,mobiles,laptops,printers) met elkaar te laten communiceren.
met dat ding kun je heel geep winamp bedienen maar is niet geschikt voor jouw doel.
als je een middelmatig oud Asus Mobo hebt kun je bij www.alternate.nl een Asus ipanal kopen.
en volgens mij hebt idra en dat dingetje ook nog een golflengte verschil van 2khz.
Mijn specs kun je via mijn sig bekijken....

Maar ik heb dus een Jetway 6LXB-S mobo... ;)

Kan ik ook zelf een IdrA maken of moeit dat het voordeel kwa kosten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel mobo's hebben irda ondersteuning (5 pinnetjes voor) en dan kost het haast niks als je zelf gaat hobbyen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
BJDI schreef op 22 April 2003 @ 20:32:
neeeeeee,
IdrA is een protocol
Mee eens, maar golflengte wordt niet uitgedrukt in Hertz maar in nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
jelte als t goed is kan je gewoon een datacable connecten en dan de boel van je telefoon sleuren met die ericsson software alleen is je telefoon dan slaafje, je kan niet op je telefoon aangeven welke plaatjes je wilt versturen maar wel in de software

dit neem ik aan, ik weet het niet zeker (heb zelf geen datacable). punt is wel dat een datacable duurder is dan zelf een irda ontvanger in elkaar sleutelen. als je dat met die aansluiting op je mobo doet is dat ook supercheap (sorry, niet aan gedacht toen je t gister op msn vroeg, had t ook te druk met andere dingen). Is wel te vinden in de search.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op 23 april 2003 @ 09:27:
jelte als t goed is kan je gewoon een datacable connecten en dan de boel van je telefoon sleuren met die ericsson software alleen is je telefoon dan slaafje, je kan niet op je telefoon aangeven welke plaatjes je wilt versturen maar wel in de software

dit neem ik aan, ik weet het niet zeker (heb zelf geen datacable). punt is wel dat een datacable duurder is dan zelf een irda ontvanger in elkaar sleutelen. als je dat met die aansluiting op je mobo doet is dat ook supercheap (sorry, niet aan gedacht toen je t gister op msn vroeg, had t ook te druk met andere dingen). Is wel te vinden in de search.
Datakabel heb ik al maar daar kan je echt geen gegevens uit de telefoon krijgen... :(

Heb moet dus via irda of BT. Heeft iemand site/schema voor zelf-maak irda module voor op het mobo? en wat kost dat ca?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:51

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 10:28:
[...]

Datakabel heb ik al maar daar kan je echt geen gegevens uit de telefoon krijgen... :(

Heb moet dus via irda of BT. Heeft iemand site/schema voor zelf-maak irda module voor op het mobo? en wat kost dat ca?
Search? FF via Google? D'r is genoeg te vinden over het zelf bouwen van een IrDa module.

Hier staat een beschrijving en ze hebben ook nog eens een shop waar je evt. je onderdelen kan kopen:
http://www.infraredport.com/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.