advies Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
Hallo!

Ik zou graag eens wat advies hebben over een aan te schaffen VGA-kaart.

Ik heb het volgende systeem:

P2 300@450Mhz
224 mb RAM
Asus P2B 100 mhz mobo
Matrox G200 AGP 8 mb Milennium

Als ik spellen speel zijn het voornamelijk race-games.....en geen Quake-achtige games...

Wat is nou de beste keuze voor rond de 400 piek.

Matrox G400/450?
GeForce 2MX (en welke dan?)

Of zijn deze kaarten te goed voor mijn systeem? (valt volgens mij wel mee toch?)

Graag jullie reactie!

Verwijderd

Kijk hier eens, perfecte kaart en perfect voor jouw budget.

http://www.HardwareXpo.net/816.html

Verwijderd

Als ik jou was zou ik voor de Matrox gaan. Je kent de 2D kwaliteit van de Matrox al en hoewel het een wat ouder kaartje is, kan je er nog steeds alle spellen mee spelen (ik tenminste).
Een aanrader is de G400MAX, omdat dit de snelste is van de reeks.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
als je zo graag 2D kwaliteit zou koop dan een Radeon. Misschien een tikkeltje duurder maar hij presteerd meteen ook een heel stuk sneller in 3D (dankzij hardware T&L&C). Plus het is de 3D kaart die de meeste DX8 features ondersteund.

De drivers zijn redelijk, zo lang je geen Win2K hebt. (Er zijn betere drivers onderweg)

Great minds think in parallel gutters.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Oeps, ik zag dat je budget 400 piek is... |:(
Dan denk ik dat de GF2MX de beste keus is (tenzij je persé je desktop op 1600x1200 wil hebben, in dat geval geeft de Matrox G400 scherper beeld)

Great minds think in parallel gutters.

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
Maar het is dus niet zonde dat ik eerst een VGA-kaart aanschaf? Ik bedoel ik heb 'maar' een P2 300@450 mhz. Sommigen zeggen dat ik beter een Celeron II 700 mhz kan kopen voor dat geld.

Ennuh....budget van 400 is wel wat aan te passen. Maar niet 500 of 600 piek voor een VGA-kaart, dat vind ik te veel.

Dick

Verwijderd

Ik denk dat een PII met 512Mb cache net zo snel is als een Celeron van 700 met 128Mb............... ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
idd heel nuttig om dit topic van 13 maanden oud omhoog te schoppen :Z

Verwijderd

hmmm
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.