Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMD IC naar 'normaal' IC verloop

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 08:43
Ik heb hier via Maxis een aantal ICs als sample binnen gekregen, maar nu zit ik met het probleem dat dit allemaal SMD componenten zijn (wist ik overigens wel, maar zijn nou eenmaal niet in andere uitvoeringen) en ik geen zin heb om deze componentjes op een standaard print te gaan solderen.

Nou heb ik ooit van iemand gehoord dat er voetjes/sockets zijn waar je een SMD IC in kan klemmen waardoor het vervolgens in een gewone IC-socket past.
Bij Conrad hebben ze er naar mijn weten geen, en de Display en Farnell catalogi heb ik nog niet in huis. Online kan ik ze daar ook niet vinden.

Weet iemand dus waar (en of) ik deze 'voetjes' kan bestellen? Als iemand de gebruikte naam weet mag hij(/zij) deze ook posten, kan ik nl. wat gerichter zoeken.

Verwijderd

ik weet aleen dat je voor bepaalde flash programmers verloop sockets (adapters) hebt die bijvoorbeeld van PLCC smd naar dil gaan, maar die zijn behoorlijk duur.
makkelijker om gewoon testprintje te maken met een smd soldeereilandje en dan ter grote van een dil behuizing. kan wel een layoutje maken denk ik. Maar dan moet je wel de beschikking hebben over ets en belichtings apparatuur

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 08:43
Inderdaad een SMD-oefen-printplaat is ook perfect. En bijkomend voordeel dat Conrad ze heeft en misschien zelfs de lokale elektro-boer (morgen ff checken).

Dankie!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Je had ook ff naar bijv. de lokale elektroboer kunnen bellen ofzo...

Dit topic is gesloten.