Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een mail-fax oplossing opzetten. Ik kan gebruik maken van een ISDN-connectie via een access-router in ons rack in Telecity, maar wil liever eerst gebruik gaan maken van een GSM-modem om de boel uitgebreidt te testen. Later kan ik altijd overstappen op deze verbinding (die een stukje prijziger is mbt tot vaste kosten iedere maand)...

Wie heeft ervaring hiermee en wat is een betrouwbaar GSM-Modem? Ik heb gelezen dat siemens modems niet zo stabiel blijken te zijn? Is Falcom een goede keuze?

Wat heb ik er verder voor nodig?

1) GSM Modem
2) Sim kaart met abbo
3) Seriele kabel

Verder wil ik ook via dit GSM-modem een monitoring tool voor alle servers laten draaien....voor SMS-notificatie.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 22:58
Libertel maakt nu reclame voor zo'n ding voor in je laptop. Met een PCMCIA-->PCI convertor zou je die wel in een PC kunnen zetten...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-02 09:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ik het goed begrijp, ga je later dus met die acess-router aan de gang, om je software te testen wil je met een GSM-Modem testen :?

Dan lijkt 'ie me beter op z'n plek int IT

Move PNS > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Yepp,
We hier een Falcom A2 en die stabiel, beter idd. dan de Siemens wat ik gehoord heb. Er zit een seriele kabel plus antenne bij en op de Falcom webite kun je een monitoring tooltje downloaden voor dit modem. Wij gebruiken het voor 7x24 uur sms-communicatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 10:05 ]