Toon posts:

LOL: M'n master volume schuifbalk doet niets meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ineens, zo van de ene dag op de andere, doet mijn schuifbalk "master volume" het niet meer. De "wave" schuifbalk heeft wel een gevolg wat betreft het volume, maar de "master volume" variant dus niet meer.

Op zich is dit niet zo erg, ware het niet, dat ik vermoed dat het master volume niet maximaal staat, waardoor mijn maximale output niet echt hoog is nu (in andere woorden, ik kan niet echt lekker hard meer de muziek aanknallen).

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:45
Misschien moet je dan maar een ander programmatje downloaden. Heb je trouwens geen controlpanel bij de installatie van je drivers van je geluidskaart ?

Verwijderd

heb ik ook ben alleen nooit op het idee gekomen om er wat aan te doen :D bij mij werkt audio schuifbalk alleen in aparte progies zoals media player/real player. Alleen als ik een van die bij mij omhoog zet gaat master volume ook mee omhoog :D

Verwijderd

Topicstarter
het kan iets te maken hebben met de onboard geluidskaart... ik denk dat het hem daarin zit, zal het morgen ff uitzoeken

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm... ok ik heb nu dus opnieuw de Terratec Xfire drivers geinstalleerd en nou doet mijn master volume schuif het weer, maar het probleem dat me max volume nu ineens een stuk lager is, blijft bestaan.

Ik weet niet waar het hem in zit, ik heb alle schuifbalken omhoog en ook in winamp zelf, maar het geluid is echt stukken zachter bij max volume dan bij een gewone audio cd in me stereotoren :(

Verwijderd

Ik heb op de oude PC (SB 16 ) hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ergens zit gewoon nog een volumeregelaar de boel te drukken, maar waar O-)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:40:
Ergens zit gewoon nog een volumeregelaar de boel te drukken, maar waar O-)
Winamp, WMP, andere players, audio progs, zoek daar maar eens....

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
ik had dat probleem ook met mijn ac97 soundcard.
Op het control panneltje kun ik standaart waarden herstellen. en pats het geluid ging ineens veel harder :?

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 27 april 2003 @ 20:44:
[...]

Winamp, WMP, andere players, audio progs, zoek daar maar eens....
Ik heb ff gechecked, maar als ik winamp draai en ik open WMP en mute die, of gooi daarin het volume omlaag, dan heeft dat helemaal geen invloed op de muziek van winamp :>

Realplayer heeft er wel invloed op, maar die heb ik ff heen en weer geschoven, die stond dus al op max ;(

Mmmm... de volume regeling in me WinTV2000 voor me Hauppaugge tv-kaart doet het nu ook ineens niet meer. Ik kan dat volume daarin alleen nog regelen met de master volume of line in (bij het output-volumeoverzicht).

Quicktime heeft ook geen invloed op de muziek in winamp....

Nou weet ik het verder niet meer hoor ;(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 01:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, dit gaat echt een probleem worden realiseer ik mij opeens, want ik heb aankomend weekend een lanparty (Regroup) en als ik dan mijn stereotoren niet meeneem, dan ben ik bang dat het maximumvolume van mijn koptelefoon (rechtstreeks op de geluidskaart) vervelend laag wordt.

Ik heb uit ervaring gemerkt dat als het volume wel maximaal te zetten valt (softwarematig) een film op maximaal volume soms al lastig te verstaan is, dus als dat nu nog minder wordt ;(

Misschien dat ik als ik voor die tijd geen oplossing vind, ik nog maar eens een SB Live in me XP Pro (SP1) aan de praat ga proberen te krijgen :o

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de eindversterker kapot is, zo ja hoe kom ik daarachter :?
Pagina: 1