[All] Muisdrivers - instelling niet goed na spelen games *

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 14:13
Hey, heb een Logitech MX500 optical mouse met MouseWare 9.76 installed.

Nu, had ik een teamspeak programma (Ventrilo) aan. In eens crashte m'n halflife, en alle speed settings van m'n mouse waren ineens heel raar, veel te snel en acceleratie ook erg vreemd.

Als ik ventrilo opstart, heb ik, als ik die window heb gefocussed, een veel hogere muisspeed als in windows.

Heb ook alle drivers opnieuw al installed, maar het blijft raar doen.

Weet iemand waar het aan kan liggen? :X bvd

• Thunk
Heb em_exec afgesloten als ventrilo aanstaat. heb dan geen last van snellere muis meer als ik dat programma nar boven haal. maar is ook niet handig, dan kan ik al me mx500 knoppen niet meer gebruiken in de game.

al heb ik em_exec (muissoftware) aan, en changed het van heel sloom naar heel snel, in windows reageert ie daar op, maar als ventrilo naar boven is blijft de speed even snel

dus de crash van toen, heb gwoon wat gedaan.. toen stond ventrilo op op :|

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 08:39
Blijft je muissnelheid ook na een reboot te snel/langzaam? Ik heb zelf ook wel eens dat m'n muis te snel gaat in Half-Life (Counter-Strike), waardoor het ook in Windows te snel gaat. Na een reboot is het meestal wel verholpen.
Laatste tijd heb ik er trouwens maar erg weinig last van, misschien is terugschakelen naar MouseWare 9.75 wel de oplossing :)

The devil is in the details.

• Thunk
Mijn muis reageert in Counterstrike ook niet meer zoals voorheen, en dan vooral met het draaien. Moet mn muis 2x helemaal over me mat bewegen voor een 180 turn... terwijl sensitivity wel ongeveer t zelfde is als gister.

Mijn hulpvraag dan ook: hoe krijg ik alle settings weer helemaal 100% default???

• Thunk
kick

Verwijderd

0px schreef op 22 April 2003 @ 19:11:
Mijn muis reageert in Counterstrike ook niet meer zoals voorheen, en dan vooral met het draaien. Moet mn muis 2x helemaal over me mat bewegen voor een 180 turn... terwijl sensitivity wel ongeveer t zelfde is als gister.

Mijn hulpvraag dan ook: hoe krijg ik alle settings weer helemaal 100% default???
Het beste kun je dan gewoon de hele zaak uninstallen. en ook in het register op zoek gaan naar instellingen daarvoor. (be very carefull!!! heel goed opletten dat je alleen keys delete die echt van de geinstalleerde software komen!)
En daarna het weer opnieuw installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 17:21 ]

• Thunk
heb ik gedaan.. alles van ventrilo opgezocht, ook dat prog gereinstalled

muis drivers reinstalled
ook ondertussen registry cleaner gedraaid

maar het mag niks baten ;s

• Thunk
kick..

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
Heb hetzelfde probleem dus ik kick em maar ff :)

De mousespeed is vaak veel hoger dan normaal als je Counter-Strike speelt. Volgens mij staat dan mouse accel op low. Het gebeurt volkomen willekeurig.

- MW 9.70 (meegeleverd op CD) werkt goed, maar kan ik duimknoppen niet gebruiken en hij scrollt per 2 lines in CS
- MW 9.75 werkte een paar dagen goed, nu niet meer.
- MW 9.76 werkte ook paar dagen goed, maar nu ook niet meer.

Iemand een oplossing? Met reg. settings misschien? Heb al het 1 en ander geprobeerd qua reg settings maar nix werkt.

/edit
Windows98SE

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:16

momania

iPhone 30! Bam!

RouT schreef op 03 July 2003 @ 21:46:
Heb hetzelfde probleem dus ik kick em maar ff :)
Geen probeem, maar ik doe wel even een title edit :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06

rimpeldinky

nani?

1 deinstalleer mouseware, dit is echt bagger, en er was verder nog een trucje voor, zal ik ff opzoeken, gimme a sec

*burp*

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
MouseWare is er met versie 9.75 een stuk op vooruit gegaan naar mijn mening (eindelijk "normaal" scrollen), en als je je extra (duim) knoppen wilt gebruiken zul je het toch echt moeten gebruiken. Bagger zou ik het iig niet willen noemen.

• rimpeldinky
  • Laatst online: 08:06

rimpeldinky

nani?

er is een trucje om de duimknoppen ook te kunnen gebruiken, dit heb ik op N-S.org gelezen maar ben t nu even kwijt

edit:
B-I-N-G-O
BINGO
1) Download the Mouseware 9.75 drivers mw975enu.exe (http://www.logitech.com).

2) Extract ' mw975enu.exe ' to a temporary directory. Winzip and WinRAR can do this by right clicking the .exe icon and click Extract files.. for WinRAR and Winzip - Extract to for Winzip.

3) Uninstall any previous mouseware drivers by simply add/remove programs of Logitech Mouseware. There is no need to dig in the registry to uninstall anything.

4) Reboot (If asked to install mouse drivers, click cancel or go directly to display list of... - Have Disk then step 6)

5) Start - Settings - (Control Panel) - (System) - [HardWare] -
|Device Manager| + Mice and other pointing devices |_ Right+click the mouse is has there (most likely HID-compliant something or rather) and click on -properties- - [Driver] - |Update Driver| - |Next| - (*)Check Display a list of known.... - |Next| - |Have Disk| - Browse to the directory you extracted the ' mw975enu.exe ' Mouseware drivers file to and click ok.

7) A list will show up showing IBM and Logitech brand mice. Click on Logitech and scroll down until your see your mouse.

*If you use a USB mouse, click the MX3/500 optical. If a PS/2 mouse, scroll further down until your see MX3/500 PS/2
Click OK and Next to complete installation.

For USB it should be something like:

HID-compliant MX500 Optical Mouse
or MX300 if you have that.

8) Reboot (On startup, your mouse should be working fine with no driver issues. If not, try it again making sure you have chosen the correct .inf file)

You will notice Control Panel - Mouse isnt the usual bad Logitech drivers. Now to turn off Acceleration and set the correct speed.

9) Open regedit. Change the following value's data in CurrentControlSet, CurrentControlSet001, and CurrentControlSet002 (and any more CurrentControlSet0xx you may have):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentCo... (if you have a MX300 it will be OpticalMouse11)

MouseSpeedX = 50
MouseSpeedY = 50
Acceleration = Off
Resolution = 8

*You should not have to add any values. Resolution sets 800 DPI, and the Speeds are set default/medium.
http://www.natural-select...fd45f3f1b4ce5c5682c538f3a

[ Voor 120% gewijzigd door rimpeldinky op 03-07-2003 22:22 . Reden: link en tips ]

*burp*

Verwijderd

Btw Rimpeldinky ... die shit komt van Esreality.com

Logitech MX acceleration fix:

Change the following settings in "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse" :

->delete the string value "MouseSensitivity"
->set "MouseSpeed" to "0"
->set "MouseThreshold1" to "0"
->set "MouseThreshold2" to "0"

Change the following settings in "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LMouFlt2\Parameters\OpticalMouse11\0000"

->set "Acceleration" to "Off"
->set "MouseSpeedX" to "200"
->set "MouseSpeedY" to "200"
->set "Resolution" to "8"

http://www.esreality.com/...longpost&id=302294&page=1 Comments page is ook wel de moeite. Ikzelf heb dat eerste al geprobeerd met handmatig installeren, maar op de 1 of andere manier lukt me dat gewoon niet. Wat ik nu post heb ik ook niet geprobeerd. Good Luck.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 23:29 ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
je kan bovenop mouseware ook de mouseware advanced installeren ftp.logitech.com/pub/techsupport/mouse
(9.76 nodig)

[ Voor 7% gewijzigd door ajouin op 04-07-2003 08:51 ]

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
@Rimpeldinky: die fix heb ik al al getest, werkt niet onder Win98.

@Fonz: die reg settings heb ik al een keer geprobeerd, maar werken niet. Volgens mij zouden die settings een bug fixen dat je muis niet standaard op 800dpi draait.

Die advanced MW heb ik op logitech site gezien, maar zou je het daarmee kunnen fixen? Het probleem is naar mijn idee dat mouse acceleration willekeurig op 'LOW' wordt gezet ingame...

[ Voor 4% gewijzigd door RouT op 04-07-2003 18:54 ]

Pagina: 1