Bandwidth controller

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Hoi,

Ik heb een probleem. Situatie is als volgt.

Server -> win2k heeft 2 NIC's beschikt over een 1024/512 ADSL Connectie. (10.0.0.150)

Clients -> 5 Win Xp pc's (10.0.0.1 t/m 10.0.0.5)

verbonden door een 100mbit switch.

Op server staat sygate om de verbinding te delen. Ook is bandwidthcontroller erop geinstalleerd en de volgende filters zijn geinstalleerd.

To set bandwidth limit rates for your LAN users on BC you have to create filters on INTERNAL NIC (NIC #2 on your win2k server)
So to limit your pc3 - pc6 add the following BC filters on your win2k server:
NIC #2
Send
50,000
IP
Any
-
Between 10.0.0.2 and 10.0.0.5
-

NIC #2
Receive
10,000
IP
Between 10.0.0.2 and 10.0.0.5
-
Any
-

For pc2 you want unlimited bandwidth - so simply no filters needed.

To maintain 100Mb speed inside you network, e.q. for copying files from your win2k server, add such filters:
NIC #2
Send
Unlimited
IP
10.0.0.150
-
Any
-

NIC #2
Receive
Unlimited
IP
Any
-
10.0.0.150
-
And in Overlaping Filters option table for ALL OVERLAPS select an UNLIMITED filter.

Zoals je ziet worden op alle pc's behalve de mijne de bandbreedte geknepen tot 50 KB/s down en 10 KB/s up. www.speedtest.nl bevestigd dit ook...

Maar nu, als iemand gaat downloaden met (maximaal 50 KB/s dus) kan ik niet meer fatsoenlijk online gamen. ping > 250 ms :s

Ik kan maximaal 110 KB/s down en 55 KB/s uploaden, Dus 50/10 blijft er nog 60/45 over, meer dan genoeg voor een fatsoenlijke ping?

iemand een verklaring/oplossing?

bvd :x

Ontspan.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kijk eens naar de CPU belasting van de server. Ik ben zelf ook aan het klooien met Bandwidth controller en ik merk ook dat mijn ping soms hoger is dan zonder BC. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit waar het aan ligt, maar ik heb het vermoeden dat het aan mijn brakke K6-2 400 ligt [Die het met winroute alleen al erg zwaar heeft]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Magnolia
De server is een Celeron 333 mhz op een BX mobo met 384 mb ram, de cpu belasting schommelt rond 10-15 % ik gebruik sygate.

Mijn probleem is niet dat BC niet werkt, hij word prima afgeknepen, maar alleen mn ping :S

Ontspan.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

een BC werkt op een zeer eenvoudig principe,

zodra iemand te veel verkeer genereerd (dus buiten zijn limieten gaat) trapt de BC elk "teveel" aan dataverkeer eruit en dus zakt de bandbreedte. omdat dit zeer veel controle vereist op elk pakketje en "counters"bij gehouden moeten worden lijdt elke uitgaande en inkomend pakketje der onder.

dus om te denken dat je ping latency hierdoor zou verbeteren is een no go. tenzij je je UDP verkeer ermee kan regelen en dit dus niet filtert

wat je nog meer zou kunnen doen is met "Quality of Service "werken .. maar goed .. das weer een andere zaak

Tja vanalles

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

vso schreef op 23 april 2003 @ 11:28:
een BC werkt op een zeer eenvoudig principe,

zodra iemand te veel verkeer genereerd (dus buiten zijn limieten gaat) trapt de BC elk "teveel" aan dataverkeer eruit en dus zakt de bandbreedte. omdat dit zeer veel controle vereist op elk pakketje en "counters"bij gehouden moeten worden lijdt elke uitgaande en inkomend pakketje der onder.

dus om te denken dat je ping latency hierdoor zou verbeteren is een no go. tenzij je je UDP verkeer ermee kan regelen en dit dus niet filtert

wat je nog meer zou kunnen doen is met "Quality of Service "werken .. maar goed .. das weer een andere zaak
QoS + XP = Geen half life, dus misschien voor hem geen optie als hij CS speelt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door StarLite op 23-04-2003 11:52 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Magnolia
Als ik het goed begrijp heb ik dus nix aan BC voor ping behoud? Is er dan misschien een ander progje / oplossing voor dit probleem?

Ontspan.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Magnolia schreef op 23 April 2003 @ 13:34:
Als ik het goed begrijp heb ik dus nix aan BC voor ping behoud? Is er dan misschien een ander progje / oplossing voor dit probleem?
inderdaad je hebt er geen f*** aan .. voor ping behoud dan.
Door StarLite - 23-04-2003 11:52
QoS + XP = Geen half life, dus misschien voor hem geen optie als hij CS speelt
tja oplossing is met QOS of iets dergelijsk te werken.. QOS is btw .. een wijde term die gebruikt word, met QOS is het de bedoeling dat je netwerk verkeer prioriteit kan geven op ander verkeer.

Dus bv alle game verkeer (meestal UDP) meer voorgang geven dan bv http/mail/kazaa etcera. Dit wordt bv veel ingezet voor VOIP/terminal servers/ en multimedia (streaming audio+video). onder windows heeft dit QOS, Cisco heeft er zijn Packetteers voor en *nix heeft AltQ.

kant en klare oplossing is er helaas niet voor je en QOS werkt alleen maar in je eigen netwerk dus al het verkeer wat terug komt van internet af doet er niet aan mee.. maar ja je hebt toch een 100mbit netwerk thuis dus .. who cares .. _/-\o_
Je wilt immers toch dat jou "game-verkeer" als eerste je netwerk verlaat met de hoogste prioriteit en dan als het kan maar liever niet de rest van het internet verkeer..

btw Starlite
kan niet bestaat niet :P onmogelijk is er ook niet .. alles is altijd een uitdaging. }) tis altijd de vraag hoeveel moeite men erin wil steken. en meeste mensen geven het op na 5 seconden geprobeerd hebben als ze geen kant en klare oplossing hebben gevonden.

Tja vanalles

• Magnolia
afgezien van het ping probleem, 2e probleem; Kazaa, dat K*T programma houd zich gewoon niet aan de opgestelde limieten. Mn broertje kan gewoon met volle 110 KB/s downloaden....

is daar n oplossing voor? Op de website van BC staat wel een stuk over, maar geen oplossing....

Ontspan.

Verwijderd

Magnolia schreef op 23 April 2003 @ 20:10:
afgezien van het ping probleem, 2e probleem; Kazaa, dat K*T programma houd zich gewoon niet aan de opgestelde limieten. Mn broertje kan gewoon met volle 110 KB/s downloaden....

is daar n oplossing voor? Op de website van BC staat wel een stuk over, maar geen oplossing....
Netlimiter installeren bij je broertje misschien? :Y) >:) :)

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

In XP kan je bij netwerkeigenschappen QS packet...nogiets (draai 2K kan nie ff snel kijken in XP) instellen welke programma's een hogere prioriteit krijgen bij internet/netwerkverkeer nog niet kwa bandbreedtje maar je bent al een end op weg.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Magnolia
probleem is alleen dat ik 5 "broertjes" in huis heb. En dan zou je 55 / 5 krijgen das 11 KB/s voor kazaa per pc. Dat is doodzonde van je bandbreedte....Dus netlimiter is niet echt een oplossing. Ik heb t zelf ook al eens geprobeerd. Op mn eigen pc kazaa aan limiten tot 55 KB/s download, nog steeds ping 200 :S pas als ik hem onder de 15k gaf, werd het een beetje speelbaarder, mits nog schokkend. Raar want CS gebruikt maar zo'n 8 KB/s up en down.

Ontspan.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

meuktracker: Netlimiter 0.91 beta 3

dit misschien??
stond laast in de meuk tracker..
[edit]
damn net te laat :'( FXPMaster (proof ur self :P) was me voor

[ Voor 28% gewijzigd door pyravex op 23-04-2003 20:38 ]