Vatt schreef op 22 April 2003 @ 19:31:
Topicstarter heeft groot gelijk en je bent echt niet de enige die er zich aan irriteert.
Op andere fora kun je plaatjes gewoon uploaden/attachen aan je eigen post. Niks geen gedoe met webspace regelen e.d. Hoe lang de retentie tijd is zou ik echter niet weten.
Ideaal, maar ja, die sites zijn dan ook vaak vergeven van flashy reclame banners e.d. om geld te generen om de datatransfer te betalen.
Dan zie ik dus liever een kruisje (en geen reclame) .
Op tweakers.net kom ik al bijna niet meer vanwege die vele reclame, want de info die daar staat kan ik namelijk overal vinden.
Dus opgesomd, liever een kruisje dan extra reclame banners!
* kamerplant laat z'n plaatjes maaaaanden staan.
Bv. post van 12-12-2002
Vatt in "Het Northwood Overclock resultaten topic" plaatje werkt nog gewoon

Meer dan 4 maanden geleden
Dat zou inderdaad onbetaalbaar zijn.
Een paar kleine plaatjes in de startpost van het Simcity4 topic deel 3 genereerd al rond de 100MB(!) per dag, dat weken achter elkaar. (Soms idd minder, soms meer..)
Je hebt vaak dat mensen de plaatjes niet optimaliseren. Ze posten een pic van 1600x1200 en resizen het dmv de [img=600,500]-tag resizen. Dat is pure verspilling van veel dataverkeer en opslag
waardoor ze sneller genoodzaakt zijn om hun spul te verwijderen.
Als met al is het gewoon niet te doen, ook niet met een paar flashbannertjes, om dit te realiseren omdat GoT gewoon enorm groot is, veel groter dan je forumpje van je buurdvereniging met 10hits/dag.
Overigens is het wel juiste resizen van een pic wel een punt waar op gelet kan worden en naar mijn mening daadwerkelijk wat aan gedaan kan worden.
Het juiste resizen scheelt webspace, scheelt enorm veel dataverkeer voor de server en op die manier is het topic soms velen malen sneller te laden door de users.
Dit hoeft er trouwens niet direct hard in geramd te worden door te dreigen met OWs, maar bijvoorbeeld het juiste voorbeeld geven is al een positieve verandering. Ik zie regelmatig dat de crew zelf op de 'foute' manier resized. Bijvoorbeeld
hier (post van 'darmit' edited bij F_J_K), deze user leert nu om te resizen, maar wel op de onjuiste manier waardoor andere users die dit lezen het ook weer fout leren.
Het klinkt mierenneukerig, maar soms zit ik op topics echt minuten lang te laden terwijl ik dan gewoon 190kB/sec download (150replys/pagina). Aangezien ik echt niet de enige ben die zo'n topic opent gaat het echt over gigantische aantallen (tijd en data) verspelling.
[
Voor 8% gewijzigd door
kamerplant op 22-04-2003 21:40
. Reden: zin edited ]