verneukte kleuren met lingo (director 8)

Pagina: 1
Acties:

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:01

killswitch

killswitch+switch= death switc

Topicstarter
Ben bezig met een autorun voor meerdere programma's.
omdat er veel verschillende instellingen voor ieder programma zijn en deze makkelijk aan te passen moeten zijn voordat het hele zootje op CD word gefikt
(autorun + programma + extra software), leest de autorun eerst een config file waar alle instellingen in staan

tot zover geen probleem :)

nu mijn probleem: ieder programma heeft een eigen kleur die in te stellen moet zijn via de config file.
ik heb dus 1 sprite die door middel van lingo van kleur moet veranderen. (liefst met hexadecimale waarden)

lijkt simpel maar op de een of andere manier begint lingo kleuren op te tellen of zo
iets in de richting van #FF0000 veranderen naar #0000FF word #FF00FF in plaats van #0000FF |:( :? 8)7

iemand enig idee ?????
de syntax die ik tot nu toe geprobeerd heb is
niet allemaal tegelijk natuurlijk ;)

sprite(num).color = rgb(hexwaarde)

sprite(num).backColor = rgb(hexwaarde)

sprite(num).bgColor = rgb(hexwaarde)

sprite(num).foreColor = rgb(hexwaarde)

in plaats van hexwaardes heb ik ook rgb waardes geprobeert

dus als iemand me in de goede richting kan helpen of de syntax heeft: shoot

en ja heb GOT search en google en macromedia.com al geprobeerd

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ah de Director Colour Minefield :) wat voor 'ding' is jouw sprite want Director is helemaal niet standaard op dat gebied. Hoe laad je de values in trouwens?

Verwijderd

on rgbsprite(num,r,g,b)
sprite(num).bgColor = rgb(r, g, b)
end

-- have fun..
hex to rgb moet je zelf ff uitzoeken..

• killswitch

killswitch

Topicstarter
hobbit_be schreef op 22 April 2003 @ 17:20:
ah de Director Colour Minefield :) wat voor 'ding' is jouw sprite want Director is helemaal niet standaard op dat gebied. Hoe laad je de values in trouwens?
om het nog ff wat ingewikkelder te maken ( tenminste lijkt mij ) de sprite is een in photoshop gamaakt plaatje met gedeeltes waar de alpha verandert is

ik laad alle values via file i/o in en stop ze in een variabele of list (net wat het best uit komt).
Dus de kleur value zit in 1 variabele maar ik dacht laat ik het eerst maar eens aan de praat krijgen met zelf getallen in voeren in het lingo script

• killswitch

killswitch

Topicstarter
en bedankt cel-ed zal morgen op werk eens proberen
en dat hex naar rgb zal wel lukken denk ik

en anders bouwen we der wel een handler voor ;)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
killswitch schreef op 22 April 2003 @ 19:21:
[...]
om het nog ff wat ingewikkelder te maken ( tenminste lijkt mij ) de sprite is een in photoshop gamaakt plaatje met gedeeltes waar de alpha verandert is
Okee maar wat wil, je nu veranderen aan je pic? ie: welke 'ink' je zet een color van een sprite maar wat zou een sprite(num). ie je hebt een image welke effect beoog je te veranderen?
ik laad alle values via file i/o in en stop ze in een variabele of list (net wat het best uit komt).
Dus de kleur value zit in 1 variabele maar ik dacht laat ik het eerst maar eens aan de praat krijgen met zelf getallen in voeren in het lingo script
[/quote]
idd test eerst met normale dingen, zelf gebruik ik ook RGB functie. Maar wat je nu wil doen met het zetten van je color op een image is me een raadsel ...

overigens kun je best altijd eerst een puppetsprite doen (director is ook niet consistent wanneer het daarop aankomt)
Pagina: 1