Ben bezig met een autorun voor meerdere programma's.
omdat er veel verschillende instellingen voor ieder programma zijn en deze makkelijk aan te passen moeten zijn voordat het hele zootje op CD word gefikt
(autorun + programma + extra software), leest de autorun eerst een config file waar alle instellingen in staan
tot zover geen probleem
nu mijn probleem: ieder programma heeft een eigen kleur die in te stellen moet zijn via de config file.
ik heb dus 1 sprite die door middel van lingo van kleur moet veranderen. (liefst met hexadecimale waarden)
lijkt simpel maar op de een of andere manier begint lingo kleuren op te tellen of zo
iets in de richting van #FF0000 veranderen naar #0000FF word #FF00FF in plaats van #0000FF
iemand enig idee ?????
de syntax die ik tot nu toe geprobeerd heb is
niet allemaal tegelijk natuurlijk
sprite(num).color = rgb(hexwaarde)
sprite(num).backColor = rgb(hexwaarde)
sprite(num).bgColor = rgb(hexwaarde)
sprite(num).foreColor = rgb(hexwaarde)
in plaats van hexwaardes heb ik ook rgb waardes geprobeert
dus als iemand me in de goede richting kan helpen of de syntax heeft: shoot
en ja heb GOT search en google en macromedia.com al geprobeerd
omdat er veel verschillende instellingen voor ieder programma zijn en deze makkelijk aan te passen moeten zijn voordat het hele zootje op CD word gefikt
(autorun + programma + extra software), leest de autorun eerst een config file waar alle instellingen in staan
tot zover geen probleem
nu mijn probleem: ieder programma heeft een eigen kleur die in te stellen moet zijn via de config file.
ik heb dus 1 sprite die door middel van lingo van kleur moet veranderen. (liefst met hexadecimale waarden)
lijkt simpel maar op de een of andere manier begint lingo kleuren op te tellen of zo
iets in de richting van #FF0000 veranderen naar #0000FF word #FF00FF in plaats van #0000FF
iemand enig idee ?????
de syntax die ik tot nu toe geprobeerd heb is
niet allemaal tegelijk natuurlijk
sprite(num).color = rgb(hexwaarde)
sprite(num).backColor = rgb(hexwaarde)
sprite(num).bgColor = rgb(hexwaarde)
sprite(num).foreColor = rgb(hexwaarde)
in plaats van hexwaardes heb ik ook rgb waardes geprobeert
dus als iemand me in de goede richting kan helpen of de syntax heeft: shoot
en ja heb GOT search en google en macromedia.com al geprobeerd