[XP] ghost en sysprep

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 15:06

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
heb de search al nagekeken maar daar stond de oplossing jammer genoeg niet bij.

heb sysprep gehaald van de windows XP professional versie.
je hebt 2 versies van sysprep voor XP.
de sp1 versie en de versie van XP zonder SP1.
heb dusde sp1 versie en heb sp1 geinstalleerd op de computer.
dan hiervan een image laten draaien.

zie dat sysprep werkt voor hij herstart in dos om een image te nemen.

het probleem is dus als ik die image terugzet op een client dat deze niet verder opstart.

normaal zou ik een wizardje of zo moeten krijgen waar ik een nieuwe computernaam en werkgroup kan invullen. hij zou op zijn minst de driverdatabase moeten vernieuwen op de clientcomputer maar niets van dat alles.

je start hem op en hij blijft steken, ik zie een cursortje in de linker boven hoek dat blijft knipperen.

weet iemand wat ik verkeerd doe?

PS heb ook al bij symantec en bij microsoft gekeken maar geraak er niet wijs uit. :P
het is ghost ce 7.5

[ Voor 7% gewijzigd door dread op 22-04-2003 15:59 . Reden: ghostversie ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb zoiets gehad met ghost 6.5 Vanaf 7.x deed ie het wel goed.
Ik heb alleen de precieze versienrs niet bij de hand.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Het lijkt erop dat de bootsector niet actief is. Werkt het wel als je met de XP installatie cdrom de bootbestanden opnieuw installeert?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

zie je wel het boot logo van xp?

doe je disk to image in ghost? of iets anders?
fat32 of NTFS?

eerst kijken dan zeiken

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
nee dat is het dus ik zie geen bootlogo van XP
ik ghost hem van een ghostcastserver. maar dat is gewoon disk to disk
en om de image te nemen dat doe ik met de ghostconsole, disk to image
het bestandssysteem is ntfs

bootsector niet actief? hmm maar eh hoe installeer je de bootbestanden vanaf cdrom?

maar eigelijk zou het zo ook moeten weren, toch?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik had hetzelfde probleem. De disk wilde niet booten van een XP ghost. Met "fdisk /mbr" werkte het wel...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 16:16
werkte de sysprep wel op het originele station? heb je dat getest?
Op dit moment weet je dus niet of het aan je image ligt of aan sysprep.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BigEagle schreef op 23 april 2003 @ 09:22:
Ik had hetzelfde probleem. De disk wilde niet booten van een XP ghost. Met "fdisk /mbr" werkte het wel...
Met XP heb je niet fdisk /mbr
Je hebt wel (als je boot met restore optie) de commando's:
- fixmbr
- fixboot

[on-topic]
Tijdje terug precies het zelfde gedaan met 6 werkstations, nergens geen last van gehad. Misschien verkeerde optie met Ghosten gebruikt?
Ik heb namelijk met 6 iedentieke systemen 1 geinstalled, daarna sysprep gedraait, en dan disk2disk dump gedaan. Draaide als een tierelier, geen problemen meer gehad.

Ey!! Macarena \o/

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
heb de sysprep image niet op het originele station getest.

verkeerde optie gebruikt met ghosten, lijkt me moeilijk
wat ik doe is zoals anders alles om een image te maken en dan vink ik bij sysprep het vinkje bij run microsoft sysprep on this machine before dumping the image
een vinkje bij tell sysprep to perform a sid change when loading the image to a destination machine
een vinkje bij run the minisetupwizard which processes the sysprep.inf file

en dan zie ik dat hij bij de client sysprep runt voor hij een reboot in dosmode.
maar als ik de image terugzet op de destination pc zie ik niets van een minisetupwizard???

ben nu bezig de image met sysprep aan het terugzetten op de originele computer

dat is gelukt
hier krijg ik inderdaad de minisetup maar het gaat wel om dezelfde pc
maar waarom werkt het niet met de andere pc

[ Voor 15% gewijzigd door dread op 23-04-2003 10:49 . Reden: verder testen ]

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
hebben ze wel dezelfde hardware config die 2 pc's ?

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
neen natuurlijk niet
daarom dat ik gebruik maakt van sysprep.
dat is juist de bedoeling van een image nemen met sysprep. om die image op alle pc's te kunnen plaatsen.

• Smurff
  • Niet online
ik had zelfde probleem bleek door verschil in biossen te komen...

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dread schreef op 23 april 2003 @ 13:29:
neen natuurlijk niet
daarom dat ik gebruik maakt van sysprep.
dat is juist de bedoeling van een image nemen met sysprep. om die image op alle pc's te kunnen plaatsen.
All desktop computers need similar hardware configurations

Zoals MS dat zelf zegt. Dus een image van een intel desktop op een amd laptop o.i.d. is niet gezegd dat dat gaat werken.

http://www.microsoft.com/...deploy/depovg/depxpii.asp
hier nog veel meer daarover

Firmpete on Aerie Peak

• Smurff
  • Niet online
naah bovenstaande is niet helemaal waar het gaat er om wel apci bios dat ding ondersteunt ...

ik heb het opgelost door de image te maken op het systeem met de oudste bios en dat werkte..

Ik heb geen idee waarom

Verwijderd

alle computers moeten inderdaad een compatible HAL hebben ( hardware abstraction layer)
en de ide drivers moeten al helemaal compatible zijn met de oude 1.0 sysprep ( w2k) anders krijg je inaccessible boot device errors. Bij 1.1 (w2) kan je ook het ide deel weer PnP maken, dus dat scheelt weer. Neem aan dat dat bij XP ook kan, maar het moeten inderdaad wel compatible pc's zijn en geen verschil van dag en nacht.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Sysprep images zijn alleen uitwisselbaar als de HAL van de host & target gelijk zijn.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Smurff
  • Niet online
vraag me nog steeds af of dat echt zo is.

want ik heb hier de volgende pc staan :

hp vectra vl400
hp omnibook 6000
hp kayak xm6000
compaq evo d510
compaq w4000
compaq xw4000

werken allemaal met dezelfde image en volgens mij hebben ze andere HAL dacht ik maar goed kan het ook fout hebben :)

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 20:00
Tip: Maak je image op een ACPI hal en niet op een AACPI Hal, grote kans dat je sysprepimage altijd boot, is een technet documentje over geloof ik

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
hoe kun je hal versie controleren??

voor de rest kan bovenstaande uileg wel kloppen.

want ik heb een image met sysprep genomen van een dell 2.4 en overgeze naat een compaq2.4 zonder problemen.
als ik hem wil overzetten naar een PIII 600 compaq lukt het dus niet maar de hardware zal dus te verschillend zijn.

klote
moet ik nog veel verschillende bronimages maken.

het klote is dat hij met die minisetup toch nog veel zaken veranderd. bv de instellingen in IE wat proxy betreft neemt hij niet over zodat je die opnieuw moet installeren.

eigelijk wil ik gewoon dat hij de image letterlijk overneemt en de enige veranderingen hardwarematig zijn. zou dat lukken?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Smurff schreef op 23 April 2003 @ 16:03:
vraag me nog steeds af of dat echt zo is.

want ik heb hier de volgende pc staan :

hp vectra vl400
hp omnibook 6000
hp kayak xm6000
compaq evo d510
compaq w4000
compaq xw4000

werken allemaal met dezelfde image en volgens mij hebben ze andere HAL dacht ik maar goed kan het ook fout hebben :)
Wij werken hier met :

hp vectra vl400
hp vectra vi8
hp omnibook 6000
hp omnibook 6100
hp omnibook 6200
compaq evo d510

En geen enkele image is uitwisselbaar met elkaar, zelfs van de notebooks niet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

check met fdisk of je wel een actieve partitie hebt.... dit probleem ben ik ook tegen aan gelopen toen ik met Ghostcast bezig was

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 20:00
net vanaf een forum geplukt dat je APIC uit moet zetten en een kleine harde schijf moet gebruiken voor je image pc

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Vanaf de M$ oem Site geplukt
Requirements
To use Sysprep as part of the disk duplication process, you must meet the following requirements:

The master and destination computers must have compatible hardware abstraction layers (HALs). For example, HAL APIC and HAL MPs (multiprocessor systems) are compatible, whereas HAL PIC (Programmable Interrupt Controller) is not compatible with either HAL APIC or HAL MPs.

Plug and Play devices such as modems, sound cards, network cards, video cards, and so on, do not have to be the same, but drivers for those devices should be available. (For more information, see Preinstalling Plug and Play Devices.)

The site of the destination computer's hard disk must be at least the same size as the master computer’s hard disk. If the destination computer has a larger hard disk, the difference is not included in the primary partition. However, you can use the ExtendOemPartition entry in the Sysprep.inf file to extend the primary partition if the partition uses the NTFS file system.
En nog eentje
The Disk-Duplicating MethodThe disk-duplicating method is recommended for most preinstallation environments because it involves the least effort from your production line. In this method, you duplicate the disk after running Sysprep. You must have special equipment or software for duplicating hard disks.

Because you are copying a full installation of Windows, the master computer and destination computers must have compatible hardware abstraction layers (HALs). For example, if the master computer is Advanced Configuration Power Interface (ACPI)-based, then the destination computer must also use ACPI. However, the processors and RAM do not need to be the same.

Important

If the master and destination computers have different basic input/output system (BIOS) revisions, you should test the process.
To preinstall to multiple computers, simply preinstall one computer, and then remove and duplicate the hard disk of that computer.

[ Voor 33% gewijzigd door Luppie op 23-04-2003 16:24 ]

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Hey Atez, waar moet je APIC uitzetten dan.

Verwijderd

Ik ben het nog niet tegengekomen dat een image niet werkte, ook als het ging om verschillende hardware (amd vs intel systemen, notebooks vs desktops etc.)
Ik heb wel de volgende optie in sysprep.inf gezet (tussen de ---):
---
[Sysprep]
BuildMassStorageSection = Yes

[SysprepMassStorage]
---
En dan bij Sysprep MiniSetup en PNP aanvinken en daarna Verzegelen en je Image maken.

• Smurff
  • Niet online
in je bios ?

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
pnp aanvinken? hmm volgens mij ben ik die optie nog niet tegengekomen.

ok ik ga morgen verder de werkdag zit er weer op, dit wordt nog een echt good topic thx for the effort already

hey remark
die optie moet dat bij extra sysprep command line arguments

[ Voor 18% gewijzigd door dread op 23-04-2003 17:02 ]

Verwijderd

@dread: Sysprep bestandsversie: 5.1.2600.0

De cmdline is geloof ik -pnp maar ik gebruik gewoon de GUI:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/my.tnet/storage?action=download_file&file_id=1049
Pagina: 1