[Kolonisten van Catan]

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-01 13:56
Als ik Kolonisten van Catan op start krijg ik wel het begin filmpje goed te zien dan kun je daar door heen klikken en kom je in het menu dit gaat ook nog goed. Maar zodra ik een spel start krijg ik een heel donker beeld te zien. Ik kan de wolken wel zien en vaag wat afbeelding maar voor de rest zie ik alleen maar zwart beeld. Weet iemnad over der ergens een patch voor dte downloaden is?

Ik gebruik:
- WinXP Prof SP1
- DirectX 9.0
- Ati Radeon 9500 128 MB Overklokt naar 9700 Pro

Op mijn Laptop met SIS chipset werkt het wel goed.
- WinXP Prof SP1
- DirectX 9.0
- SIS chipset met Grapihs

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dan moet je even in de start directory kijken, daar staan een aantal .bat bestanden, probeer ze allemaal eens. Waarschijnlijk zit er dan wel een werkende bij.
Dit staat trouwens ook op de site van dit spel...

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-01 13:56
Het dobbelstenen probleem ja, maar dat is het niet.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je ze allemaal geprobeerd, want dat loste bij mij het probleem wel op. Moest helaas toen wel windowed spelen, maja spel is toch redelijk suf dus...

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Weet niet of er nog iemand hier zal kijken maar probeer het toch...
Ik had hetzelfde maar opgelost via compatibiliteitsmodus op win9x-ME te zetten bij properties van de snelkoppeling. Alleen is het geluid dan bagger. De muziek en stemmen happeren/slaan ff paar sec vast (gebeurt bijna continu). Ook kraakt het geluid continu veel.

Dit is voornamelijk op te lossen om geen comp mode in te stellen en de novideosound.bat te gebruiken voor het opstarten. Maar sommige geluiden gaan dan wel verloren.

Heeft iemand hetzelfde ervaren en een oplossing voorhanden?

[ Voor 7% gewijzigd door X1pheR op 15-06-2003 05:14 ]

Out of order...

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42

GeeBee

Oddball

Dat KvC niet goed werkt onder XP is een bekend probleem en Denda is volgens mij niet van plan om er iets aan te doen. Zij zeggen: WinXP staat niet op de lijst met ondersteunde OSsen dus jammer dan...
Ze kúnnen het wel, want het kaartspel werkt prima onder XP.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• X1pheR
Minder, ik had zelf namelijk ook al een mail naar Denda gestuurd maar totaal geen reactie gekregen. Zo zou je ook online kunnen gamen. Maar als ik Catan Online selecteer in het hoofdmenu dan wordt het spel afgesloten en ga ik naar een denda subwebsite waar alleen een achtergrondplaatje van catan wordt weergegeven met een paar links waar de helft het niet van doet. Verder niks.

Over netwerk kun je gewoon kiezen en zal denk ik wel gewoon werken (hoop ook achter firewall). Maar verder dus nergens iets over Online gamen met KvC

Out of order...

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42

GeeBee

Oddball

Misschien werkt het wel met een directe IP verbinding en hoef je niet te spelen via een internetserver.

Ik denk overigens niet dat KvC actieve clans heeft :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• X1pheR
No doubt. Maar je kunt direct via IP idd. Maar ook connecten met een Catan online server. Maar waar die is, daar ben ik nog niet achter. Staat wel in de docu.

Out of order...

Pagina: 1