Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
Verwijderd
da's niet waar (zoals basz2000 ook al zei). sterker nog: als je genoegen neemt met 1 lijn tegelijk (dus of internetten, of bellen) heb je niet eens een splitter nodig. adsl en spraak liggen op verschillende frequentiesVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 15:22:
Volgens mij wel, de splitter zet de lijn nl om in een data en een telefoon lijn, maar als je geen splitter hebt dat is het nog steeds een gewone telefoonlijn (denk ik)
Helemaal correct MAAR de splitter word ALTIJD bij je lijn geleverd dit zit namelijk IN je aansluit kostenVerwijderd schreef op 22 april 2003 @ 15:24:
[...]
da's niet waar (zoals basz2000 ook al zei). sterker nog: als je genoegen neemt met 1 lijn tegelijk (dus of internetten, of bellen) heb je niet eens een splitter nodig. adsl en spraak liggen op verschillende frequenties
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik heb zelf een tijdje zonder splitter geinternet en dit kan wel. Alleen elke keer als de telefoon gebruikt werd dan viel de internetverbinding weg. Zolang het telefoongesprek duurde bleef de internetverbinding verbreken en weer verbinden enz.
Ik zou er maar een splitter tussen zetten, lijkt me het verstandigst.
Verwijderd
hehe, da's waar.ShadowBumble schreef op 22 april 2003 @ 15:26:
[...]
Helemaal correct MAAR de splitter word ALTIJD bij je lijn geleverd dit zit namelijk IN je aansluit kostendus om het goedkoper te maken hoef je het niet te doen
je krijgt er trouwens maar eentje. en gezien de gemiddelde levensduur van die dingen... vooral de isdn variant wil nogal eens uitvallen
Had dus 1 lijn, splitter erop. En internetten, maarzodra de telefoon ging, en verbinding had, ging mijn 8mbit lijn terug naar 4mbit. En een ruis op door de telefoon niet normaal.
Toen hebben ze bij kpn iets gedaan, toen hadden we helemaal geen telefoon meer en geen internet. Daar tegen de groene jongens een scheldcononade gehouden, en 1 dag daarna werkte het.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
ehhm, ik gebruik die lijn puur voor adsl, er komt helemaal geen telefoon op.Schmoove schreef op 22 april 2003 @ 15:27:
De splitter zorgt ervoor dat de data via het de hoge frequenties wordt gezonden en de telefoongespreken via de lage frequenties (of is het andersom... dacht het niet).
Ik heb zelf een tijdje zonder splitter geinternet en dit kan wel. Alleen elke keer als de telefoon gebruikt werd dan viel de internetverbinding weg. Zolang het telefoongesprek duurde bleef de internetverbinding verbreken en weer verbinden enz.
Ik zou er maar een splitter tussen zetten, lijkt me het verstandigst.
Bij demon dus niet, als je al een modem hebt.Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 15:28:
[...]
hehe, da's waar.
je krijgt er trouwens maar eentje. en gezien de gemiddelde levensduur van die dingen... vooral de isdn variant wil nogal eens uitvallen
volgens mij is een splitter wel iets meer dan een geavanceerde soldeerverbinging hoor...Rezyek schreef op 22 april 2003 @ 15:36:
Een splitter doet helemaal niks anders dan splitten. Je kan net zo goed de draadjes aan elkaar draaien dat is precies hetzelfde (maar minder netjes).
ik dacht dat het een (de)multiplexer is..
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
8 Mb bij de KPN?Dj_Neo_Ziggy schreef op 22 April 2003 @ 15:35:
Heb een tijdje gehad dat de KPN het niet helemaal zag zitten om een ander soort lijn dan hun eigen MXstream op dezelfde lijn te zetten.
Had dus 1 lijn, splitter erop. En internetten, maarzodra de telefoon ging, en verbinding had, ging mijn 8mbit lijn terug naar 4mbit. En een ruis op door de telefoon niet normaal.
Toen hebben ze bij kpn iets gedaan, toen hadden we helemaal geen telefoon meer en geen internet. Daar tegen de groene jongens een scheldcononade gehouden, en 1 dag daarna werkte het.
Verder is je verhaal een beetje vaag, waar heb je staan schelden??
Maar goed, als ik zoiets zou hebben zou ik eerder denken aan een kapotte splitser dan een storing in de centrale, maar goed.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
als je minder dan een jaar adsl hebt, bel dan ff naar planet internet (dat heb je geloof ikWekkel schreef op 22 April 2003 @ 15:46:
Ik heb een splitter, die er waarschijnlijk voor de vorm aanhangt. ADSL doet het wel en de telefoon ook, maar dikwijls verstoord een telefoontje mijn online speelplezier met een verbroden ADSL connectie.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Waarom ik heb staan schelden, omdat na 2 maanden, 1 het internet niet deed, 2 de telefoonlijn gewoon brak was, na het aanvragen van mijn ADSL lijn.
Als je je adsl modem op je POTS lijn aansluit, kan je tijdens een gesprek / het moment dat je gebeld word, niet bellen.
Wat ik zou doen:
Gewoon zonder splitter proberen, en als het niet werkt een splitter kopen.
Niet helemaal waar want als je je splitter niet dicht genoeg bij je ISRA zet gebeurt dit ook dit houd in dat er een 2de lijn (telefoon boven ?) gesplitst word voor de splitter en dat is dus de boos doender.
[...]
als je minder dan een jaar adsl hebt, bel dan ff naar planet internet (dat heb je geloof ik) en vertel het verhaal, want jouw splitter lijkt gewoon stuk. Die kan je onder garantie laten vervangen.
mjah, nou schat ik wekkel niet in dat dat het geval is, maar je hebt inderdaad gelijkShadowBumble schreef op 22 April 2003 @ 15:58:
[...]
Niet helemaal waar want als je je splitter niet dicht genoeg bij je ISRA zet gebeurt dit ook dit houd in dat er een 2de lijn (telefoon boven ?) gesplitst word voor de splitter en dat is dus de boos doender.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Er zijn veel problemen als je het niet doet. Eveneens een verlengkabel van slechte kwaliteit gebruiken of zelf prutsen aan je binnehuisinstallatie (ik neem hele dag zulke calls op)
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Maar zo duur is een splitter toch niet? Misschien wil je in de toekomst wel een telefoonlijn waarmee je kan bellen en heb je er spijt van
The devil is in the details.
* Wekkel moddert vrolijk verder met de huidige configuratie
"De splitter zorgt ervoor dat de data via het de hoge frequenties wordt gezonden en de telefoongespreken via de lage frequenties (of is het andersom... dacht het niet).
Ik zou er maar een splitter tussen zetten, lijkt me het verstandigst."
wat hierboven gezegt wordt, klinkt mij logisch in de oren (wist wat de functie is van een splitter, echter, niet hoe hij het splitte).
Je hebt echter wel een splitter nodig om te kunnen internetten.
Dit weet ik (heb het geprobeert via bbnet, thuis internet, en via versatel netwerk).
Bij beide is het gebleken dat een splitter nodig is. Misschien dat het kpn netwerk er anders mee omgaat?
ZOnder splitter, had ik geen internet, en ook geen telefoonie, wel kiestoon, maar te veel ruis om maar iets te kunnen verstaan.
Dat kan ik betwisten de splitter veranderd niks aan het signaal wat ADSL mogelijk maakt deze onderscheid puur de hoge (ADSL) frequency van de Lage (telefonie) frequency voor de rest is de splitter een "dom" aparaat. ik heb zowel op het BBNed/KPN als versatel lijnen modems gehangen zonder splitter en dit werkte perfect.fcs schreef op 22 april 2003 @ 16:48:
qoute:
Dit weet ik (heb het geprobeert via bbnet, thuis internet, en via versatel netwerk).
Bij beide is het gebleken dat een splitter nodig is. Misschien dat het kpn netwerk er anders mee omgaat?
ZOnder splitter, had ik geen internet, en ook geen telefoonie, wel kiestoon, maar te veel ruis om maar iets te kunnen verstaan.
Waarom ? Zoals hierboven staat maakt de splitter geen signaal die splitst het alleen maar kortom of je hem nou direct op de lijn hangt maakt niks uit
Het modem (Cisco 827) zit direct op het ISRA punt. Geen splitter of wat dan ook tussen.
Als je een dedicated lijntje voor je DSL heb, heb je geen splitter nodig (er valt immers nix te splitten).
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...
Ik denk dat dit per aanbieder verschilt. Ik woon in belgie en heb ADSL van Skynet en ik kan wel degelijk internetten zonder splitter.fcs schreef op 22 april 2003 @ 16:48:
qoute:
"De splitter zorgt ervoor dat de data via het de hoge frequenties wordt gezonden en de telefoongespreken via de lage frequenties (of is het andersom... dacht het niet).
Ik zou er maar een splitter tussen zetten, lijkt me het verstandigst."
wat hierboven gezegt wordt, klinkt mij logisch in de oren (wist wat de functie is van een splitter, echter, niet hoe hij het splitte).
Alleen als er dan iemand belt dan is de internetverbinding gelijk weg.
Om het allemaal goed te laten werken moet ik een splitter bij me modem doen en een splitter bij elke andere telefoon in het huis, anders krijg ik disconnectie problemen.
Als je een aparte telefoonlijn enkel en alleen voor ADSL gaat gebruiken, dan kan dat volgens mij wel, tenminste hier bij mij zou dat wel gaan.
Ik zie er alleen het nut niet van in. Je betaalt alleen maar extra voor het huren van die extra lijn en je schiet er verder helemaal niks mee op. Het is zeker niet zo dat je dan je maximum kan halen en anders niet, want ik zit echt continu op me maximum (als de andere kant waarvan ik download dat toelaat). Een extra lijn voor ADSL nemen heb je volgens mij dus echt bar weinig aan.
Ik blijf maar gewoon telefoneren en internetten via dezelfde lijn + splitter, werkt perfect.
Verwijderd
Het is geen extra telefoonlijn, het mijn 1ste vaste lijn. Ik gebruik alleen een GSM van mijn werk om mee te bellen.Schmoove schreef op 24 April 2003 @ 10:10:
[...]
Ik denk dat dit per aanbieder verschilt. Ik woon in belgie en heb ADSL van Skynet en ik kan wel degelijk internetten zonder splitter.
Alleen als er dan iemand belt dan is de internetverbinding gelijk weg.
Om het allemaal goed te laten werken moet ik een splitter bij me modem doen en een splitter bij elke andere telefoon in het huis, anders krijg ik disconnectie problemen.
Als je een aparte telefoonlijn enkel en alleen voor ADSL gaat gebruiken, dan kan dat volgens mij wel, tenminste hier bij mij zou dat wel gaan.
Ik zie er alleen het nut niet van in. Je betaalt alleen maar extra voor het huren van die extra lijn en je schiet er verder helemaal niks mee op. Het is zeker niet zo dat je dan je maximum kan halen en anders niet, want ik zit echt continu op me maximum (als de andere kant waarvan ik download dat toelaat). Een extra lijn voor ADSL nemen heb je volgens mij dus echt bar weinig aan.
Ik blijf maar gewoon telefoneren en internetten via dezelfde lijn + splitter, werkt perfect.
Voor mij is het minder handig om 2 telefoons te hebben, omdat ik wisseldiensten draai. en dan moet ik er steeds aan denken om de telefoon uit te schakelen als ik ga slapen. Het eindresultaat is dat hij toch altijd uit staat.
Verder wordt mijn mobiel toch door het werk betaald, dus bellen met de vaste telefoonlijn is duurder.
http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:officialquicksilvernet schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:03:
Mijn schoonvader heeft het zelfde probleem, met dat ruis als het internet aan staat, dus ik heb ook een splitter nodig, waar ken ik dat krijgen gewoon bij de kpn winkel?
Nogal onzin dit topic te gaan kicken, als simpelweg het trefwoord in Google invoeren al sowieso twee hits geeft.