Waarom gebruik je dan niet de ATI drivers? Die zullen zeer zeker beter op je kaart inspelen.RammY schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:21:
Specs:
Ati Radeon 8500 (275/275) - Standaar MS drivers
AMD 2800+ @ 2200Mhz
Monitor: Philips 109E5
I Know 
Maar ik game echt never nooit
Tis dat ik er nu ff naar kijk haha..
Ga ze wel ff installen ja
Maargoed...
Dat heeft dus ook niet geholpen
23K / 0Hz
Out Of Range
Wie o Wie
Maar ik game echt never nooit
Ga ze wel ff installen ja
Maargoed...
Dat heeft dus ook niet geholpen
23K / 0Hz
Out Of Range
Wie o Wie
[ Voor 29% gewijzigd door RammY op 26-02-2006 16:41 ]
Deze advertentieplaats is te huur!
Heb het nog niet getest maar ga het z.s.m doen.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:02:
[...]
Als je powerstrip hebt en je doet dan ctrl+alt+(numpad +) of (numpad -) word je gamma verhoogd of verlaagd. Er handig voor donkere spellem of spellen die te ligt zijn.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb de demo een tijdje gespeeld en dat ging allemaal heel goed. Nu ik de volledige versie geinstalleerd heb start het spel niet eens meer op. Ik heb het spel al een aantal keren opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet
. Heb ook de demo weer een keer geinstalleerd en die werkte nog steeds.
Heb al verschillende dingen geprobeerd. Spel herinstalleren, laatste ATI drivers, crashday zonder filmpjes starten, directx9c opnieuw instaleren, omega catalyst drivers standaard en omega catalyst drivers met 9800 softmod.
Zodra ik het spel start zie ik crashday.exe in de taskmanager verschijnen maar na een paar seconden verdwijnt het weer zonder een foutmelding. In de eventviewer van windows staan ook geen meldingen o.i.d.
Ik zou echt niet meer weten wat ik nog zou kunnen proberen. Heeft iemand misschien een idee?
Specs:
Radeon 9600xt
AMD64 3200
Windows XP 32bits

Heb al verschillende dingen geprobeerd. Spel herinstalleren, laatste ATI drivers, crashday zonder filmpjes starten, directx9c opnieuw instaleren, omega catalyst drivers standaard en omega catalyst drivers met 9800 softmod.
Zodra ik het spel start zie ik crashday.exe in de taskmanager verschijnen maar na een paar seconden verdwijnt het weer zonder een foutmelding. In de eventviewer van windows staan ook geen meldingen o.i.d.
Ik zou echt niet meer weten wat ik nog zou kunnen proberen. Heeft iemand misschien een idee?
Specs:
Radeon 9600xt
AMD64 3200
Windows XP 32bits
Verwijderd
Ik heb dus het probleem dat het spel ontzettend traag gaat. Alleen in-game, het menu enzo gaat wel normaal. Het is net alsof er een soort van oneindige loop inzit ofzo. Het beeld gaat dus erg schokkerig. Iemand een oplossing? Ik heb een Pentium 4 2,8 met een Ati 9700 pro en 1024 mb intern. Moet dus geen probleem zijn dacht ik zo.
Dat zou met de omega catalyst drivers + 9800 softmod verholpen moeten kunnen worden.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:38:
Ik heb dus het probleem dat het spel ontzettend traag gaat. Alleen in-game, het menu enzo gaat wel normaal. Het is net alsof er een soort van oneindige loop inzit ofzo. Het beeld gaat dus erg schokkerig. Iemand een oplossing? Ik heb een Pentium 4 2,8 met een Ati 9700 pro en 1024 mb intern. Moet dus geen probleem zijn dacht ik zo.
Verwijderd
nou nou na zoveel jaar wachten op dit spel had ik toch wat veel beters verwacht...
auto's reageren slecht, geen schakelen enz...
beeld mag er wel een btje wezen
maar t idee is tegek
auto's reageren slecht, geen schakelen enz...
beeld mag er wel een btje wezen
maar t idee is tegek
Jeuj, deze moeten we maar eens gaan proberen. Na flatout ben ik wel weer toe aan iets nieuws. (lees: meer ouderwets ragwerk!)
PS. Laptop 4102, 1,7centrino, x700 64mb, 512mbddr2 gaat wel werken denk ik?
www.maartenlangelo.nl
Persoonlijk wacht ik nog wel ff op (de demo van) Flatout 2:Maarten L schreef op maandag 27 februari 2006 @ 02:10:
Jeuj, deze moeten we maar eens gaan proberen. Na flatout ben ik wel weer toe aan iets nieuws. (lees: meer ouderwets ragwerk!)
http://www.gamershell.com/news/28194.html
iemand tips voor het behalen van de 70,000 punten in de single combo event?
ik ben gewoon nog nooit boven de 30,000 gekomen, hehe...
Verwijderd
Ik heb de demo gedownload. Wat velen hier zeggen kan ik slechts beamen: de gameplay is vrij waardeloos. Maar misschien dat dat in de volledige versie wel anders is - alhoewel...
Ook de graphics vind ik erg tegenvallen; alhoewel de auto's er wel gelikt uitzien, lijkt de omgeving ongeveer op de graphics van 5 jaar terug zoals je die ook in NFS Porsche vond. Als ik nu eens naar de openingspics van dit topic kijk, dan zie ik dat er sinds april 2003 (!) weinig verandering valt op te merken in de grafische kwaliteit.
Nee, als ik mijn eigen tracks wil creëren, dan trek ik Stunts! wel weer eens uit de kast. Is nog altijd een fantastisch racespel.
Ook de graphics vind ik erg tegenvallen; alhoewel de auto's er wel gelikt uitzien, lijkt de omgeving ongeveer op de graphics van 5 jaar terug zoals je die ook in NFS Porsche vond. Als ik nu eens naar de openingspics van dit topic kijk, dan zie ik dat er sinds april 2003 (!) weinig verandering valt op te merken in de grafische kwaliteit.
Nee, als ik mijn eigen tracks wil creëren, dan trek ik Stunts! wel weer eens uit de kast. Is nog altijd een fantastisch racespel.
Moeilijk uitteleggen, maar ik zal een poging wagen. Als je start de weg volgen (links) daar zijn een aantal hobbels. uitrijden en omdraaien, vanaf daar over de hobbels heen jumpen (zoveel mogelijk hobbels meenemen, dan gelijk naar links is een ramp op de (asfalt) weg. Daarmee kon ik een score halen van meer dan 120.000. Succes!0uTsIdEr84 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:55:
iemand tips voor het behalen van de 70,000 punten in de single combo event?
Ik heb hem dus uitgespeeld gisteren, vreemd dat je de beste auto pas kan krijgen als je het spel hebt uitgespeeld. Heeft niet erg veel nut. Beetje kort spelletje.
Verwijderd
volg het spel al zolang ... al zeker een jaar. was al bang dat het ging tegenvallen
nu durf ik hem niet eens meer te downloaden. stunts is inderdaad nog te mooi in onze herinneringen.
maar ik mis spellen waar je gewoon beetje kan rondrijden zonder echt doel , GTA kwam in de buurt,
midtown madness 2 kwam in de buurt. maar zit nog altijd te wachten op ultiem "zonder-doel-rondrijden-spel"
op gegeven moment zelfs een rij simulator gedownload. leuk stoppen voor stoplichten , invoegen
DAT vind ik leuk. begrijp me niet verkeerd , speel ook shooters en trackmania tot in de late uurtjes
maar ik mis dus Crashday maar dan GOED uitgevoerd.
nu durf ik hem niet eens meer te downloaden. stunts is inderdaad nog te mooi in onze herinneringen.
maar ik mis spellen waar je gewoon beetje kan rondrijden zonder echt doel , GTA kwam in de buurt,
midtown madness 2 kwam in de buurt. maar zit nog altijd te wachten op ultiem "zonder-doel-rondrijden-spel"
op gegeven moment zelfs een rij simulator gedownload. leuk stoppen voor stoplichten , invoegen
DAT vind ik leuk. begrijp me niet verkeerd , speel ook shooters en trackmania tot in de late uurtjes
maar ik mis dus Crashday maar dan GOED uitgevoerd.
Ik heb sinds gisteren het complete spel, de demo vond ik wel grappig, maar het complete spel valt toch best wel tegen..
Zitten redelijk veel optie's in, veel verschillende onderdelen etc. maar toch was ik het spel na een klein uurtje al beu.
De besturing vind ik ook tegenvallen, de auto's reageren te stroef en te laat om er lekker mee te kunnen racen.
Het realisme van de crashes is wel weer hoog.
Zitten redelijk veel optie's in, veel verschillende onderdelen etc. maar toch was ik het spel na een klein uurtje al beu.
De besturing vind ik ook tegenvallen, de auto's reageren te stroef en te laat om er lekker mee te kunnen racen.
Het realisme van de crashes is wel weer hoog.
Verwijderd
Helaas heb ik hier ook last van, terwijl ik het spel gisteravond best lang heb gespeeld! Na een reboot was het allemaal over, kon niet meer opstarenFireFly3k schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:06:
Ik heb de demo een tijdje gespeeld en dat ging allemaal heel goed. Nu ik de volledige versie geinstalleerd heb start het spel niet eens meer op. Ik heb het spel al een aantal keren opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet. Heb ook de demo weer een keer geinstalleerd en die werkte nog steeds.
Specs:
Radeon 9600xt
AMD64 3200
Windows XP 32bits
EDIT: Okee... het werkt dus $@#@#$ nog steeds niet, nu word ik er toch wel erg moe van!
Met de DNA drivers op de andere pc heb ik iets betere performance, maar nog steeds onspeelbaar... heel vreemd ook dat het zo nu en dan wel effe een paar seconden goed loopt, en dan weer niet.

Op mijn eigen PC werkt het ook nog steeds niet, terwijl de demo wel goed loopt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 22:57 ]
Ik heb hem net gehaald... en ik ga hem weer terugbrengen... wat een tegenvaller 
Gameplay sux, geluiden sux, muziek is niet mijn smaak (maar dat is niet zo erg), maar het ergste is nog: hij 'ziet' mijn stuurtje en/of joystick niet !
Sorry hoor, maar hier heb ik geen 40 euro voor over... van de week even omruilen voor DTM3 (ik stond nog te twijfelen... maar bij de FreeRecordShop was DTM3 toch uitverkocht... dat vereenvoudigde de keuze
)
Gameplay sux, geluiden sux, muziek is niet mijn smaak (maar dat is niet zo erg), maar het ergste is nog: hij 'ziet' mijn stuurtje en/of joystick niet !
Sorry hoor, maar hier heb ik geen 40 euro voor over... van de week even omruilen voor DTM3 (ik stond nog te twijfelen... maar bij de FreeRecordShop was DTM3 toch uitverkocht... dat vereenvoudigde de keuze
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Het lijkt wel of ik de enigste ben die Crashday leuk vindt
Heb binne 2 dagen career mode uitgespeeld (zijn 26 missies) en nu lekker alle levels in MP spelen.
Stunt show en Pass the flag zijn het beste dus die speel ik het meeste.. Voor mensen die het spel WEL leuk vinde
Ik host regelmatig een server genaamd Crashday Holland

Heb binne 2 dagen career mode uitgespeeld (zijn 26 missies) en nu lekker alle levels in MP spelen.
Stunt show en Pass the flag zijn het beste dus die speel ik het meeste.. Voor mensen die het spel WEL leuk vinde
Verwijderd
Nee hoor, hier is er nog een die het een leuk spel vind.
Sinds gisteren in huis. Heb er jaren op gewacht, ondanks dat ik een casual gamer ben en dus doorgaans spellen niet in de gaten hou of zo. De demo had ik gemengde gevoelen bij, maar deze volledige versie is erg vermakelijk!
Wel jammer van de bugs, alhoewel ik tot nu toe nog maar 1 bug tegen ben gekomen: Soms een crash naar desktop bij het kopen van upgrades voor je auto. Verder tijdens het spelen heb ik nog geen problemen gehad.
Trouwens, een klein vraagje als "casual gamer" zijnde: Ik heb de indruk dat dit spel (in tegenstelling tot Trackmania) vrij pittig is om met het keyboard te besturen, maar helaas beschik ik niet over een stuurwiel. Weet iemand of dit spel hierdoor beter te controleren zal zijn? Ik speel niet genoeg racespellen om hier zelf over te kunnen oordelen namelijk.
Wel jammer van de bugs, alhoewel ik tot nu toe nog maar 1 bug tegen ben gekomen: Soms een crash naar desktop bij het kopen van upgrades voor je auto. Verder tijdens het spelen heb ik nog geen problemen gehad.
Trouwens, een klein vraagje als "casual gamer" zijnde: Ik heb de indruk dat dit spel (in tegenstelling tot Trackmania) vrij pittig is om met het keyboard te besturen, maar helaas beschik ik niet over een stuurwiel. Weet iemand of dit spel hierdoor beter te controleren zal zijn? Ik speel niet genoeg racespellen om hier zelf over te kunnen oordelen namelijk.
Ik heb het spel ook sinds vandaag en met een stuurwiel speelt het spel echt stukken beter dan met het keyboard. De gameplay valt me op dit moment nog wel een beetje tegen, maar daarvoor heb ik het nog te weinig gespeeld om er een echt oordeel over te vellen.
ik speel hem ook met keyboard maar ik vind de autos niet echt lekker reageren
in trackmania nations regaren die auto's een heel stuk beter
zelfs dtm stuurt beter...
maar goed... die rally cirquits zijn zoiezo lastig in crashday
vind die checkpoint races veel te irritant (en lastig) om het spel vaker te spelen iig
maar wrecking mode is wel vet
in trackmania nations regaren die auto's een heel stuk beter
zelfs dtm stuurt beter...
maar goed... die rally cirquits zijn zoiezo lastig in crashday
vind die checkpoint races veel te irritant (en lastig) om het spel vaker te spelen iig
maar wrecking mode is wel vet
Demo had het eigenlijk meteen al verpest door mij 720x540@ 45Hz (interlaced dus..) voor te schotelen... op een 21" CRT. Nadat mijn ogen compleet verpest waren had ik 'm op 100Hz gekregen, dus toen werd het tijd om het eens te testen.
What's with the handling? De eerste seconde reageert 'ie bijna niet en dan maak je zo ongeveer een 360. Geweldig. Een auto die dit soort sprongen maakt is ook niet echt realistisch...
Geluid is niet echt geweldig en ik vind de muziek er niet echt bij passen. Muziek zelf is wel aardig...
Stunts zelf blijft het ownen ben ik bang. Geef mij maar TM met damage models zoals in stunts.. nergens tegenaan rijden want anders
What's with the handling? De eerste seconde reageert 'ie bijna niet en dan maak je zo ongeveer een 360. Geweldig. Een auto die dit soort sprongen maakt is ook niet echt realistisch...
Geluid is niet echt geweldig en ik vind de muziek er niet echt bij passen. Muziek zelf is wel aardig...
Stunts zelf blijft het ownen ben ik bang. Geef mij maar TM met damage models zoals in stunts.. nergens tegenaan rijden want anders
Nou mensen, het is een erg leuk spel maar ik krijg om de 10 minuten dat ik het speel wel een error in 1 van de vele .cpp files met een regelnummer en een lege tracestack, ben ik de enige die dat heeft?!
Screentje:
Screentje:

[ Voor 13% gewijzigd door plofkip op 05-03-2006 11:53 . Reden: Screentje toegevoegd ]
Verwijderd
Nope, veel mensen hebben hier last van. Check dit topic op het Crashday forum maar:
http://www.crashday-game.de/forum/viewtopic.php?t=1133
Developer is er van op de hoogte en werkt aan een patch, die naar het schijnt deze week uit zal komen.
Ikzelf heb gelukkig tot nu toe geen last van die bugs tijdens het rijden. Wel heb ik regelmatig dat hij crasht bij het aankopen van items in de shop. Na het spel te herstarten en direct het gewenste item te kopen (zonder naar andere items te kijken) werkt het doorgaans wel. Erg maf dus.
http://www.crashday-game.de/forum/viewtopic.php?t=1133
Developer is er van op de hoogte en werkt aan een patch, die naar het schijnt deze week uit zal komen.
Ikzelf heb gelukkig tot nu toe geen last van die bugs tijdens het rijden. Wel heb ik regelmatig dat hij crasht bij het aankopen van items in de shop. Na het spel te herstarten en direct het gewenste item te kopen (zonder naar andere items te kijken) werkt het doorgaans wel. Erg maf dus.
Pas 500 keer gehad tijdens het maken van mijn map. Echt gruwelijk irritant ja!FaNtJuH schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:46:
Nou mensen, het is een erg leuk spel maar ik krijg om de 10 minuten dat ik het speel wel een error in 1 van de vele .cpp files met een regelnummer en een lege tracestack, ben ik de enige die dat heeft?!
Screentje:
[afbeelding]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Tip voor de mensen die met een keyboard spelen en de beschikking hebben over een gamepad: Ik heb vanavond mijn gamepad (MS Sidewinder) eens uit de kast getrokken, en dat is echt een verademing vergeleken met het keyboard. Alleen moet ik even wennen aan alle knopjes, aangezien ik gamepads niet gewend ben. Maar "gewoon" racen gaat nu al een stuk beter!
Heb hem ook ff geprobeerd, maar hou het wat gameplay betreft toch liever bij Trackmania Nations. Toch ook veel stunts in dat spel terug te vinden en het is nog gratis ook.
Hallo
Verwijderd
Ik ben zit nu in missie 16 (op 2/3 van het spel) en ik moet zeggen dat de besturing op een gegeven moment best gaat wennen. Een normale race en bomb-run kan ik nu goed spelen, en zowel stunts, wrecking en pass-the-bomb heb ik ook weinig problemen mee in mijn opgevoerde Huntertje.
Ik vind dat dus echt niet.. Trackmania Nations vind ik niet leuk omdat je daar 'samen' toch individueel rijdt. Het gaat alleen maar om ronde tijden..mach2 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:49:
Heb hem ook ff geprobeerd, maar hou het wat gameplay betreft toch liever bij Trackmania Nations. Toch ook veel stunts in dat spel terug te vinden en het is nog gratis ook.
Crashday is echt om te raggen, knallen en vliegen, niet om telkens weer een snellere tijd neer te zetten. Ze zijn niet echt te vergelijken dus.
Hetzelfde gevoel had ik ook. Er mist gewoon duidelijk iets waardoor het een echt goede en pakkende titel zal worden. De gmae komt gewoon niet "af" over.DukeN schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:17:
Slechte / middelmatige gameHad er veel van verwacht maar helaas. Graphics zijn erg goed, Muziek ook een plus punt maar de gameplay. De auto's rijden brak en de game mist gewoon de finsihing toutch. Het voelt meer als een beta als een volledige game.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Is er al een patch voor die crashes als bij FaNtJuH? Ik heb er ook last van en het is wel irritant eigenlijk...
Verwijderd
Patch is nog steeds niet uit, maar schijnt nu wel door de testfase te gaan. Ik heb het gevoel dat de developers het graag in een keer goed doen met deze patch, en dat het daarom langer duurt.
Verwijderd
Ik ben bang dat dit spel een vroege dood zal sterven. Je creert bepaalde verwachtingen en maakt ze niet waar, wat leidt tot ontevredenheid
.
Verwijderd
Patch 1.1 is nu uit.
Op Atari site: http://www.de.atari.com/index.php?pg=product&id=489
Mirror: http://files.filefront.co.../;4931421;;/fileinfo.html
================================================
Crashday - Patch 1.1 - ReadMe
FOR ENGLISH/GERMAN ATARI VERSIONS
=================================================
Crashday Patch 1.1 is the first of at least two patches to fix compatiblity, functionality and gameplay issues of the Crashday retail version 1.0 of Atari.
This first patch mainly focuses on serious hardware and compatiblity problems that prevented people from playing at all. Future patches will focus more on gameplay-related issues and actual game improvements or feature additions.
The Crashday troubleshooting forum:
http://www.crashday-game.de/forum/viewforum.php?f=9
NOTE:
To play online, players can only join games hosted on the same version ("1.1" after installation of patch). The multiplayer games browser displays the current version in a seperate column.
=========================================
Crashday Patch 1.1 fix-list
COMPATIBILITY
-------------
Fixed slow framerate bug on ATI Radeon 9500/9700
Improved gamepad detection support
Advanced support for analog axes on gamepads
Worked around a sound bug crash on SBLive sound cards (only used to occur with out-of-date drivers)
Fixed start-up problems related to a second window "Black"
FUNCTIONALITY FIXES
-------------------
Fixed bug related to weight of dynamic objects (way too heavy before)
Fixed replay problems: jiggering, damage, bomb, flag visibility
Fixed mirroring bug of dynamic objects in track editor display
Fixed language selection in multiplayer browser filter
Disconnected players are no more shown on radar or pointed to by target arrow
Wrecking or shooting disconnected players does not give any more points or damage
Disconnected players will no more score in Pass The Bomb
Players that disconnect while holding the flag will loose the flag
Improved synchronization of multiplayer missiles
CRASH FIXES
-----------
Fixed crash in usermenu on simultaneous press of RETURN and X
Fixed multiplayer crash related to clients and spamming reconnect messages
Fixed multiplayer browser crash if a Finnish language-hosted game was listed
Fixed multiplayer lobby crash when user was typing chat message and host quits the game
Fixed crash bug coming up when deleting a track that is just being edited
Fixed crash bug when clicking "Select Car" on host machines with specific car or specific car classes
Fixed crash bug in Stunt Mode when driving close to track boundary
Fixed crash bug when deleting a custom car without selling it before
Fixed crash bugs related to selecting custom cars in multiplayer (which is still not supported, but which was possible to be exploited from host side and led to a crash)
Fixed rare crash bugs related to overwriting existing tracks, but not updating precalculated shadow information properly (occasionally could cause crashes in track editor test drive, multiplayer or replays)
NEW FEATURES AND MISCELLANEOUS FIXES
------------------------------------
Skidmarks added
Added brightness setting in graphics options
Game controller's coolie hat can be used to look left/right during driving
Show the car stats in the shop when a new car is unlocked but not yet purchased
Slightly increased view range in lowest graphics detail preset
Always use higher view range in minigames to avoid artifacts
Improved online cheat protection code
Prevented stunt mode cheating on arena stunts ("On top of the arena").
Fixed a situation in HoldTheFlag that flag fell below the track on relatively high ping times sometimes in multiplayer
Slightly lowered speed of person holding flag in Hold The Flag
Shader performance improvements
Replaced error with an unsupported graphics card by a more meaningful message
Known Remaining Issues
- Sound problems during races on SoundBlaster (Live) cards
-> install the latest drivers
- The application starts up with flickering videos
-> start the application with the "-skipvideo" parameter to skip the videos
- Graphics problems on some NVidia cards (flicker and artifacts on GF4 Ti4200 and GF3 Ti200 / no menu text on GF5900 and others)
-> to be fixed as soon as possible in next patch or with NVidia driver update (see below)
- Game crashes on accessing the multiplayer menus without being connected to the Internet (anymore)
-> to be fixed as soon as possible in next patch (see below). Try to avoid situation please
- Game crashes by navigating replays using a gamepad
-> to be fixed as soon as possible in next patch (see below). Try to avoid situation please
- Game randomly crashes in singleplayer and multiplayer races ('Illegal memory reference' or 'BlockStartFilePos == ftell( ReplayFP )')
-> to be fixed as soon as possible in next patch (see below)
- Very high ping times or only "????" is displayed in the multiplayer browser
-> leave the browser and re-enter
Main plans for future patches
(no 100% guarantee of fixing all of these issues!)
- fix any NVidia graphics cards problems (flicker / no menu text)
- improved lag-handling and car smoothing in multiplayer races
- get rid of any remaining in-game crashes, especially in multiplayer
- add "Kick" functionality to kick players from the multiplayer lobby
- lots of smaller issues
Op Atari site: http://www.de.atari.com/index.php?pg=product&id=489
Mirror: http://files.filefront.co.../;4931421;;/fileinfo.html
================================================
Crashday - Patch 1.1 - ReadMe
FOR ENGLISH/GERMAN ATARI VERSIONS
=================================================
Crashday Patch 1.1 is the first of at least two patches to fix compatiblity, functionality and gameplay issues of the Crashday retail version 1.0 of Atari.
This first patch mainly focuses on serious hardware and compatiblity problems that prevented people from playing at all. Future patches will focus more on gameplay-related issues and actual game improvements or feature additions.
The Crashday troubleshooting forum:
http://www.crashday-game.de/forum/viewforum.php?f=9
NOTE:
To play online, players can only join games hosted on the same version ("1.1" after installation of patch). The multiplayer games browser displays the current version in a seperate column.
Crashday Patch 1.1 fix-list
COMPATIBILITY
-------------
Fixed slow framerate bug on ATI Radeon 9500/9700
Improved gamepad detection support
Advanced support for analog axes on gamepads
Worked around a sound bug crash on SBLive sound cards (only used to occur with out-of-date drivers)
Fixed start-up problems related to a second window "Black"
FUNCTIONALITY FIXES
-------------------
Fixed bug related to weight of dynamic objects (way too heavy before)
Fixed replay problems: jiggering, damage, bomb, flag visibility
Fixed mirroring bug of dynamic objects in track editor display
Fixed language selection in multiplayer browser filter
Disconnected players are no more shown on radar or pointed to by target arrow
Wrecking or shooting disconnected players does not give any more points or damage
Disconnected players will no more score in Pass The Bomb
Players that disconnect while holding the flag will loose the flag
Improved synchronization of multiplayer missiles
CRASH FIXES
-----------
Fixed crash in usermenu on simultaneous press of RETURN and X
Fixed multiplayer crash related to clients and spamming reconnect messages
Fixed multiplayer browser crash if a Finnish language-hosted game was listed
Fixed multiplayer lobby crash when user was typing chat message and host quits the game
Fixed crash bug coming up when deleting a track that is just being edited
Fixed crash bug when clicking "Select Car" on host machines with specific car or specific car classes
Fixed crash bug in Stunt Mode when driving close to track boundary
Fixed crash bug when deleting a custom car without selling it before
Fixed crash bugs related to selecting custom cars in multiplayer (which is still not supported, but which was possible to be exploited from host side and led to a crash)
Fixed rare crash bugs related to overwriting existing tracks, but not updating precalculated shadow information properly (occasionally could cause crashes in track editor test drive, multiplayer or replays)
NEW FEATURES AND MISCELLANEOUS FIXES
------------------------------------
Skidmarks added
Added brightness setting in graphics options
Game controller's coolie hat can be used to look left/right during driving
Show the car stats in the shop when a new car is unlocked but not yet purchased
Slightly increased view range in lowest graphics detail preset
Always use higher view range in minigames to avoid artifacts
Improved online cheat protection code
Prevented stunt mode cheating on arena stunts ("On top of the arena").
Fixed a situation in HoldTheFlag that flag fell below the track on relatively high ping times sometimes in multiplayer
Slightly lowered speed of person holding flag in Hold The Flag
Shader performance improvements
Replaced error with an unsupported graphics card by a more meaningful message
Known Remaining Issues
- Sound problems during races on SoundBlaster (Live) cards
-> install the latest drivers
- The application starts up with flickering videos
-> start the application with the "-skipvideo" parameter to skip the videos
- Graphics problems on some NVidia cards (flicker and artifacts on GF4 Ti4200 and GF3 Ti200 / no menu text on GF5900 and others)
-> to be fixed as soon as possible in next patch or with NVidia driver update (see below)
- Game crashes on accessing the multiplayer menus without being connected to the Internet (anymore)
- Game crashes by navigating replays using a gamepad
- Game randomly crashes in singleplayer and multiplayer races ('Illegal memory reference' or 'BlockStartFilePos == ftell( ReplayFP )')
-> to be fixed as soon as possible in next patch (see below)
- Very high ping times or only "????" is displayed in the multiplayer browser
-> leave the browser and re-enter
Main plans for future patches
(no 100% guarantee of fixing all of these issues!)
- fix any NVidia graphics cards problems (flicker / no menu text)
- improved lag-handling and car smoothing in multiplayer races
- get rid of any remaining in-game crashes, especially in multiplayer
- add "Kick" functionality to kick players from the multiplayer lobby
- lots of smaller issues
Jammer dat die crashes er nog steeds inzitten, van de rest had ik niet echt last...
de patch lost een hele hoop op. Sommige mensen krijgen echter een 'a required safety feature wasnt able to load' of zoiets. Ik ook, krijgen mensen die -ooit- deamon tools gebruikt hebben. Of je nou een legale of illegale versie hebt.
Maar dat is op te lossen met Curerom.
Patch 1.1 draait nu super op mijn 9500 276/270 @ 400/315
Maar dat is op te lossen met Curerom.
Patch 1.1 draait nu super op mijn 9500 276/270 @ 400/315
Vind het spel super! 
krijg idd wel eens een fout, en ben terug in windows..
maar dat mag de pret niet drukken
vanacht multiplayer gespeeld!
(vergeet niet de windows firewall open te zetten anders worden je punten niet doorgevoerd
)
gewoon lekker stunten tegen anderen is best fun
alleen sommige zitten te cheaten volgens mij
heb jij 120.000 punten, en de andere 343. en opeens heeft de ander meer dan 2.000.000 punten terwijl die de heletijd bijna stilstaat
verder mooi spel, en ik heb geen last van die besturing.. gewoon ff wennen
Spel draait verder goed bij mij:
P4 2.8Ghz HT
Ati Radion 9600XT (256MB)
1GB intern
krijg idd wel eens een fout, en ben terug in windows..
maar dat mag de pret niet drukken
vanacht multiplayer gespeeld!
(vergeet niet de windows firewall open te zetten anders worden je punten niet doorgevoerd
gewoon lekker stunten tegen anderen is best fun
alleen sommige zitten te cheaten volgens mij
heb jij 120.000 punten, en de andere 343. en opeens heeft de ander meer dan 2.000.000 punten terwijl die de heletijd bijna stilstaat
verder mooi spel, en ik heb geen last van die besturing.. gewoon ff wennen
Spel draait verder goed bij mij:
P4 2.8Ghz HT
Ati Radion 9600XT (256MB)
1GB intern
Goedeavond, (ahem nacht)
Ik weet dondersgoed dat op deze thread een decennia lang geen reacties zijn gekomen,
het spijt mij zeer als dit irritant is.
Maar, ik wilde even laten weten dat Crashday terug is sinds vorig jaar Augustus.
Het is opnieuw uitgebracht op Steam als Crashday: Redline Edition.
Store page: https://store.steampowere...Crashday_Redline_Edition/
Even in het kort uitgelegd wat dit inhoudt;
Verbeterde graphics (eigenlijk gewoon nieuwe shaders en meer kleuren, maar is alsnog een geweldige verbetering)
Multiplayer door de Steam servers gehost; dus geen gezeik met IP's of wat dan ook.
LAN is geen optie meer, maar! Je kunt gewoon een lobby hosten met de optie om die publiek te maken, alleen voor Steam vrienden of Privé (je moet daarvoor dus iemand een invite sturen)
Multiplayer is aardig smooth, ligt natuurlijk wel aan je ping, want dat kan een probleem zijn als die constant hoog is.
Crashes/bugs zijn zo goed als (bijna) verdwenen. De game crasht heel af en toe in multiplayer.
Mods(!) Via Steam Workshop kun je je mods uploaden en die worden kant en klaar geinstalleerd en kunnen geactiveerd worden via de launcher.
Nog korter; je zou kunnen zeggen dat dit geremastered is!
Ik hoop dat jullie de leuke oude tijden weer kunnen herbeleven in Crashday: Redline Edition
Ik speel dit spel al voor zo lang ik mij kan herinneren. (jammer genoeg nooit mp kunnen spelen though)
-Dutchy (\1Dutchy op Steam)
Ik weet dondersgoed dat op deze thread een decennia lang geen reacties zijn gekomen,
het spijt mij zeer als dit irritant is.

Maar, ik wilde even laten weten dat Crashday terug is sinds vorig jaar Augustus.
Het is opnieuw uitgebracht op Steam als Crashday: Redline Edition.
Store page: https://store.steampowere...Crashday_Redline_Edition/
Even in het kort uitgelegd wat dit inhoudt;
Verbeterde graphics (eigenlijk gewoon nieuwe shaders en meer kleuren, maar is alsnog een geweldige verbetering)
Multiplayer door de Steam servers gehost; dus geen gezeik met IP's of wat dan ook.
LAN is geen optie meer, maar! Je kunt gewoon een lobby hosten met de optie om die publiek te maken, alleen voor Steam vrienden of Privé (je moet daarvoor dus iemand een invite sturen)
Multiplayer is aardig smooth, ligt natuurlijk wel aan je ping, want dat kan een probleem zijn als die constant hoog is.
Crashes/bugs zijn zo goed als (bijna) verdwenen. De game crasht heel af en toe in multiplayer.
Mods(!) Via Steam Workshop kun je je mods uploaden en die worden kant en klaar geinstalleerd en kunnen geactiveerd worden via de launcher.
Nog korter; je zou kunnen zeggen dat dit geremastered is!
Ik hoop dat jullie de leuke oude tijden weer kunnen herbeleven in Crashday: Redline Edition
Ik speel dit spel al voor zo lang ik mij kan herinneren. (jammer genoeg nooit mp kunnen spelen though)
-Dutchy (\1Dutchy op Steam)
Crashday is love, Crashday is life.