JDBC-ODBC bridge geeft problemen bij javaaplet

Pagina: 1
Acties:

• 3o3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07-2006
Ik ben echt gaar en gefrustreerd op het moment; ik heb nu denk ik een week lang alle fora en devsites afgestruind naar een oplossing voor het volgende probleem;

Ik heb een java applet, die moet een msaccess database bereiken via je JDBC ODBC bridge. Heb JDK 1.2.2 geinstalleerd, classpath geregeld, DSN aangemaakt via ODBC beheer, en de msjdbc java filetjes ff in de java dir geextract (incl paths).

ik heb de afgelopen een range van exepctions gekregen, het is net een sneeuwbal. momenteel hangt de applet (check via java console) op het probleem:

Java Security Problem

Verder vang ik expeptions in de trend van :

> com.ms.security.SecurityExceptionEx[OutputApplet.run] / JDBC security check failed.

of

> SQL Exception: no suitable driver

of

> com.ms.security.SecurityExceptionEx: cannot access file JdbcOdbcSecurityCheck

of

> java.security.AccessControlException: access denied (java.lang.RuntimePermission accessClassInPackage.sun.jdbc.odbc)

policy file alles of specifieke classes granten werkt niet _zucht_

> permission java.security.AllPermission;

op win98 werkte de javaapplet goed (scriptie onderzoek :'( ).

verdere specs:
Database koppeling via ODBC dus naar lokale file
drivers gebruikt zijn com.ms.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver en sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver
classpath staat naar de dir van de app

Systeem: XP Pro, JDK 1.2.2 005 + JRE, IE 6, Mozilla, NS7

Ligt dit probleem soms bij XP, aangezien ik steeds van dat permissie gezeik krijg? Heeft iemand een werkende applet met jdbc-odbc icm een mdb?

hellup! please! 8)7

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je weet verder dat je applet niet met andere sites mag connecten dan de site waar hij vandaan komt? (tenzij je de applet speciale permissies geeft). En verder neem ik aan dat die security problemen bij jdbc daar ook door ontstaan, want ik heb er dus geen problemen tot zover mee gehad. Waarom maak je trouwens een applet? En niet een webstart application?

Applets zijn in mijn ogen 100% mislukt. Ze zijn traag (vooral downloaden ed) en meestal voegen ze niets dan drukte/onzin toe. (Dit kan trouwens ook over Flash gezegd worden :P )

• 3o3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07-2006
De applet hoeft alleen maar uit de database te lezen.
Win98 zorgde voor wat strubbelingen maar niet van deze aard, uiteindelijk werkte het. Ik heb de code zo'n 2 jaar terug geschreven, helaas krijg ik het op mn XP bak niet aan de praat. Ik heb niet zo veel zin om het te herschrijven naar iets nieuws!!

Maar applets zuigen inderdaad.

True
True