Mail via mailform, hoe benodigde info te filteren?

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 20:01
Hoi,

Ik beheer een aantal startpagina-dochters, en daarvoor ontvang ik heel erg veel mailtjes met link-toevoegingen. Deze worden allemaal netjes in een form gestuurd, en komen dus ook erg overzichtelijk aan.

Nu het probleem, het zijn heel erg veel mailtjes, en om die allemaal te copy-pasten is erg veel werk.

Ik ben dus op zoek naar een programma dat bepaalde vantevoren-aangegeven regels tekst uit een mailtje kan filteren, en deze in bijvoorbeeld een txt bestandje doet plaatsen.

Twee opties:
- Het programma werkt binnen Outlook Express, en kan dus de mailtjes uit bepaalde mappen zoeken.
- Het programma haalt zelf de mail van de newsserver op. Maar dan moet het wel mogelijk te zijn om de mailtjes te splitsen op basis van het adres waar ze naartoe zijn gestuurd. Alle mailtjes die naar deze startpagina-dochters worden gestuurd worden namelijk naar hetzelfde mailadres geforward.

Ik weet dat de kans klein is dat zo'n programma bestaat, of dat iemand het kent :P Maar toch wil ik het graag proberen :)

Wat heb ik al gedaan?
Natuurlijk heb ik google en de GoT search gebruikt, maar dat leverde niets op (waarschijnlijk omdat ik niet goed weet waar ik op moet zoeken).
Ook heb ik wat rondgevraagd, maar ook dit leverde niets op ;(

Alvast bedankt _/-\o_

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Venkeroz schreef op 22 April 2003 @ 15:09:

- Het programma haalt zelf de mail van de newsserver op. Maar dan moet het wel mogelijk te zijn om de mailtjes te splitsen op basis van het adres waar ze naartoe zijn gestuurd. Alle mailtjes die naar deze startpagina-dochters worden gestuurd worden namelijk naar hetzelfde mailadres geforward.
Dit kan outlook in ieder geval al. Dit kan je met berichtregels aangeven en aparte mappen maken. Nu alleen nog een progje dat jouw dingen mooi uit de mailtjes filtert.

• Solomon
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 15:23:
[...]

Dit kan outlook in ieder geval al. Dit kan je met berichtregels aangeven en aparte mappen maken. Nu alleen nog een progje dat jouw dingen mooi uit de mailtjes filtert.
Yep, dat heb ik nu ook in Outlook Express ingesteld, maar als het programma de mail meteen van de server ophaalt, heb ik niets aan die mapindeling.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38
Heb je toegang tot de code van dat form, en ergens een webruimte met serverside scripting? Dan kun je namelijk zelf iets inelkaar zetten dat de form-waarden ontvangt, splitst en net zo weg schrijft als je zelf wilt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tussenoplossing die ik zelf in gebruik heb vwb het aanmelden van sites. Gewoon van de mailform ook gelijk de relevante gegevens in een dbaseje laten zetten en een keer per dag een overzicht versturen per e-mail. En dan op je site een checkboxsysteem maken zodat je op een pagina alle nieuw aangemelde pagina's ziet en dan alleen een checkbox aan hoeft te vinken om hem goed te keuren.

• Solomon
Helaas is het mailform niet onder mijn beheer ;(

Pagina: 1