Toon posts:

NTSC videocamera kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus is momenteel in Amerika en wil daar een videocamera kopen maar dat is uiteraard een NTSC systeem. Is dit een probleem ? Wie kan me helpen !!!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Moderne TV's en video's ondersteunen zowel PAL, NTSC als Secam dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Ook de meeste PC's hebben er geen problemen mee...
edit:
Vergeet niet dat ze daar geen 220V maar 110V hebben, de meeste adapters schakelen automatisch om maar je hebt dan nog wel een verloopstekker nodig...

[ Voor 39% gewijzigd door NBK op 22-04-2003 15:12 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony 32FX65 Televisie, en wilde graag een SOny DR-22 kopen, in NTSC modus dus....Levert dit dan problemen op ! Ik kan nergens iets vinden over e ondersteuning vam NTSC van deze televisie en de aansluitingen....Zijn die ook anders ?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

aansluitingen zijn iig hetzelfde. ik weet niet of die tv het aankan maar als hij het wel kan en je wilt later je camera aansluiten op je tv in de slaapkamer gaat het dus misschien niet werken.

ook is de beeldkwaliteit van ntsc slechter als van pal. en ntsc werkt met 30fps (ipv 25fps hier met pal) waardoor snelle actie niet altijd helemaal vloeiend loopt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 22:13:
Ik heb een Sony 32FX65 Televisie, en wilde graag een SOny DR-22 kopen, in NTSC modus dus....Levert dit dan problemen op ! Ik kan nergens iets vinden over e ondersteuning vam NTSC van deze televisie en de aansluitingen....Zijn die ook anders ?
Als je een nieuwe TV koopt kan de verkoper je dat toch op zijn minst wel vertellen/voor je opzoeken?

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-03 21:13
Ik heb bijna dezelfde tv (32FX60) en ntsc is geen probleem voor het ding.
Wel moet je je goed realiseren dat je niet makkelijk je camera aansluit bij oom/tante/oma/opa/whatever die een oudere tv hebben zonder ntsc ondersteuning. Ook zit met je camera z'n garantie mocht ie stuk gaan.

Maar als het erg veel scheelt, zou ik er ook wel over gaan twijfelen ja.....

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
een ander nadeel van een NTSC camera is dat je de beelde niet makkelijk op een PAL recorder kunt opnemen. Zeg maar gerust niet.
Ik zit hier met een vergelijkbaar probleem met NTSC-videobanden die gekopieerd moeten worden.
Ik kan ze prima afspelen op de TV, maar opnemen op een andere VCR lukt dus niet en opnemen met de computer (DC-10 kaart) lijkt ook niet te lukken, maar daarover open ik zometeen nog wel een topic, als ik niets kan vinden hierover.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1