[BCB] Programma draaien binnen eigen programma

Pagina: 1
Acties:

• PKP B-Man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2023
Is het mogelijk om een programma te starten binnen je eigen programma? Om het iets duidelijker te krijgen wat ik wil: stel je voor dat een html-pagina een "echt" programma was, wil ik een bepaald programma binnen mijn programma draaien zoals de HTML-pagina binnen bijv. internet explorer.
Ik ben zelf al opzoek geweest met mogelijkheden (b.v. ShellExecuteEx), maar ik kan geen oplossing vinden, dus vroeg ik me af of deze uberhaupt bestaat...

b.v.d.
B-Man

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

ShellExecuteEx() gevold door SetParent() is een werkbare combinatie, maar ik weet niet of het doet wat jij wilt. Het draait het andere programma wel in jouw window, maar het blijft een apart programma.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• PKP B-Man
Als ik die code uitvoer dan start het programma inderdaad op, maar ik wil hem graag ook IN mijn form hebben. Als ik dus mijn form verplaats moet dat programma mee verplaatsen, etc. Is dat ook mogelijk?

Het is in eerste instantie niet nodig om het programma ook echt te "controllen", wat echter wel leuk zou zijn als dat ook kon...

Tnx,
B-Man

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Zoals Gerco al opnoemd: De Parent van het window van het process wat je creeerd met ShellExecute via de functie SetParent naar een window zetten binnen jouw applicatie.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• PKP B-Man
Sorry... Jullie hadden (uiteraard ;)) beiden gelijk.... De SetParent functie doet dat inderdaad. Wat het probleem bij mij was is dat de code te snel was... Als ik een sleep tussen de ShellExecute en SetParent zet gaat het inderdaad prima...

Bedankt...
B-Man

P.S. Is er trouwens een manier om van een HINSTANCE naar een HWND te "converten"?

[ Voor 4% gewijzigd door PKP B-Man op 23-04-2003 10:06 ]