[php] Hard page break printen

Pagina: 1
Acties:

• MiezeL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 08:40
[PHP]
Hey allen,

Ik ben bezig met een scriptje die kaartjes kan printen.
Als hij er 1 echo'd dan kijkt ie of er nog een 2e kan.
zo ja plaatst hij die ook, zo nee geeft hij eerst een zooi enters tot next pagina.

Echter is die next pagina niet echt vast te stellen ivm type printer, instellingen etc.
Is er heel simpel dmv deze printmanier (via header, niet de printfuncties) een hard page break in te voegen?

[ Voor 2% gewijzigd door MiezeL op 22-04-2003 14:55 . Reden: vergeten php in subject te zetten:( ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zet dat voortaan in de topictitel ipv je topicstart

verder zou je een formfeed kunnen proberen ("\f" als ik me niet vergis, is ook uit de docs te halen, moet je even zoeken naar alle escape sequences)

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2003 15:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

volgens mij moet dat met css, en anders moet je php eens een pdfje laten maken oid ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Erkens schreef op 22 april 2003 @ 15:04:
volgens mij moet dat met css, en anders moet je php eens een pdfje laten maken oid ;)
oh, ik was in de veronderstelling dat ie de output direct naar een printer stuurde, ipv via een browser :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

.oisyn schreef op 22 April 2003 @ 15:05:
[...]

oh, ik was in de veronderstelling dat ie de output direct naar een printer stuurde, ipv via een browser :)
kan ook, maar dat stond dus niet in de topicstart, maar dan moet je idd een formfeed sturen ja ;)

• MiezeL
ja in mijn edit message stond ook: vergeten in subject te zetten:(

Nou op zich hoeft hij het niet persé te browsen hoor, maarja het zijn tabellen van html etc dus kweenie hoe pdf daarmee omgaat

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MiezeL schreef op 22 april 2003 @ 15:11:
ja in mijn edit message stond ook: vergeten in subject te zetten:(

Nou op zich hoeft hij het niet persé te browsen hoor, maarja het zijn tabellen van html etc dus kweenie hoe pdf daarmee omgaat
dus het is wel een webpage?
of stuur je het direct naar de printer?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• MiezeL
ATM is het een webpage die dmv een header dat printerschermpie geeft waar je dan alleen maar op OK hoeft te rammen

emmm W&G? alsof php clientside is??

[ Voor 15% gewijzigd door MiezeL op 22-04-2003 15:19 ]

Verwijderd

in je HTML... zet je pagina's tussen <p> en </p> tags...
maar je maakt dan van je 2e (en volgende) <p> tags dit:

<p style="page-break-before: always">

dan zal ie altijd die pagina's op een nieuwe pagina printen, en maakt t niet uit hoe lang die pagina is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 15:29 . Reden: ff wat handiger geformuleerd :) ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MiezeL schreef op 22 april 2003 @ 15:15:
emmm W&G? alsof php clientside is??
je print toch aan de client side :?

• MiezeL
mja print wel client, maar gaat hier toch om de manier zodat ie print? en ik doelde eigenlijk op die print functies van php of dat kan gezamenlijk met deze shit.

Maare genuis, css dus... k. dan hoef ik alleen ff wat te fixen dat ie kijkt of de 2e pagina nog op zelfde past of niet, zoja, dan gewoon neerzetten en anders die page-braek.

• MiezeL
Thnx all sluit topic maar het is geluid met die CSS <p style="page-break-before: always"> shit. Althans, het voldoet genoeg voor mijn baas;)
Pagina: 1