Toon posts:

Lan Desk Agent uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hier een bedrijfs-pc staan van DELL met onboard een 3com 3c905b 10/100 Mbit NIC. Bij het booten van de pc begint er 1 of andere LANDESK Service Agent te ratelen en die gaat contact zoeken met een DHCP Server en pas MINUTEN later gaattie verder met booten.

Ik wil die NIC aansluiten op mijn kabelmodem, maar dat werkt dus niet op deze manier. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?

Als ik er geen kabel op aansluit, dan krijgt hij van die standaard adressen, 169.* en 255.255.0.0

Natuurlijk, als ik ze in win98se gewoon opgeef dan neemt hij dat IP wel aan, maar dat is dus juist niet de bedoeling bij Wanadoo.

Ik wil dus eigenlijk dat deze NIC bij het booten gewoon niets geks doet, maar ik heb geen idee of een NIC een bios heeft of hoe je dit in godsnaam kan uitzetten. In de BIOS van de pc zelf lukt het in ieder geval niet.

Iemand tips?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

_nethack

We're all MAD here

Ik weet niet precies hoe het bij Dell zit, maar als je netwerkkaart op zoek gaat naar een DHCP server bij het opstarten van de PC dan betekend dat meestal dat in de BIOS van de machine het netwerk als één van de boot opties staat ingesteld.
(Hij gaat dan bijv. eerst proberen van flop te booten, dan van cd, dan van netwerk en pas als laatste van de harddisk.)

Kijk dus in de bios setup eens naar de opstartvolgorde.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb ik gedaan, scheelt inderdaad hoop opstart tijd. Die NIC wil echter nog steeds niet een IP, gateway, e.d. accepteren van het kabelmodem. Hij blijft maar die standaard waardes vasthouden. Tenzij je handmatig dingen in gaat stellen, maar dat is niet de bedoeling bij Wanadoo...

Later heb ik besloten de NIC dan maar te gebruiken voor de LAN-zijde (geen DHCP) dat pakte die goed op. Toen ik de kabel aansloot kreeg ik op de pc geen LINK-led en op de HUB gaftie wel LINK, maar ook constant COLLISION. Andere kabel geprobeerd, idem dito.

Toch een speciaal kaartje dan...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Mijn ervaring met Wanadoo kabel is dat je idd geen ip krijgt van de kabel-modem, maar dat je deze pas krijgt als je de PPPoE verbinding maakt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..