[RADEON 9000 DVI & XP] Geen beeld na opstart scherm

Pagina: 1
Acties:

• sonystar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-12-2021

sonystar

Enjoy Life to the Max

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar de oplossing van mijn probleem:

Ik heb een Radeon 9000 met sub-d en dvi aansluiting en een 170B2M philips monitor. Windows XP is geinstalleerd met de monitor op de subD aansluiting.
Ik heb de kabel veranderd van Sub-D naar DVI.
Wanneer ik mijn PC opstart zie ik het Windows XP opstart logo. Zodra XP de hardware gaat initialiseren gaat mijn monitor uit.
Ik weet wanneer de pc uitgeinitaliseert is en moet dan op het gevoel CTRL-ALT-DEL
drukken en dan het wachtwoord ingeven.
De inlog procedure gaat verder, en zodra ATI control center wordt geladen via de STARTUP folder, gaat mijn scherm weer aan. Dit probleem doet zich altijd voor.

Vraag: hoe komt dit en hoe los ik het op zonder Windows XP opnieuw te installeren
of terug te keren naar de Sub-D kabel. In veilige modus heb ik altijd beeld.

Ik denk zelf dat het een registry probleem is, maar zowel Ati alsmede de Radeon topics geven mij hier geen oplossing voor.

Ik heb (bij beeld uiteraard) aangegeven dat mijn DVI output primair is, en dat het de enige monitor is. Dual monitor is niet aan de orde.

Alvast bedank,

Silvester

Nothing beats a cold Coca Cola Light on a Hot Summer Day ;-)

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

probeer eens de drivers opnieuw te installeren, of een ander soort drivers (de omegadrivers?). Gebruik je tools als e-color ofzo?

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
Ik heb een soortgelijk probleem met men soundcard (nu denk je wat heeft dat ermee te maken). Bij het opstarten hoor je dat het pc volume op maximum staat maar vanaf dat windows XP inlogt en het Hercules programma laad wordt het volume automatisch aangepast.

Ik denk dat je grafische kaart in gewone DOS beeld geeft via DVI maar vanaf windows gestart word je grafische kaart pas beeld geeft vanaf het programma van de kaart geladen is.

Ik zie dat je windows XP gebruikt, al geprobeerd om dit op te lossen met Service Pack 1 etc ?
Het kan zijn dat je windows standard geen DVI ondersteund zonder drivers van je grafische kaart. (dit is gewoon een gok).

Een beetje verlies heb je altijd...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan het beste Windows instaleren met gelijk de monitor op DVI, want het stomme van windows is, dat hij nu denkt dat hij altijd naar de primaire, dus de sub-d aansluiting, moet gebruiken voor het primaire beeld.
Ik had het namelijk ook.... helaas... maar misschien met een beetje klooien kom je er wel uit, vooral in de instellingen klooien,, :)

(Bericht sinds uhhh hele lange tijd... :) )

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• sonystar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-12-2021

sonystar

Enjoy Life to the Max

Topicstarter
Thomix schreef op 23 April 2003 @ 01:12:
probeer eens de drivers opnieuw te installeren, of een ander soort drivers (de omegadrivers?). Gebruik je tools als e-color ofzo?
Ik heb meerdere driver geprobeerd, ook fabrieksdrivers van de originele fabrikant alsmede reference drivers.

Geen effect. Ik ben bang dat ik een complete herinstall moet doen en dat is om
tijdtechnische redenen geen optie.

Nothing beats a cold Coca Cola Light on a Hot Summer Day ;-)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, maar dan met een GeForce kaart. Bij mij lag het aan het (bijgeleverde) nView, maar dat heb je bij een Radeon kaart niet (toch?)

Ik moest beide kabels dus eerst tegelijk aan zetten om het 2e scherm te detecteren voordat ik em als primair scherm kon instellen, maar toen ie eenmaal primair was werkte ie ook wel constant (ook bij het inlogscherm).

[rml][ TFT] DVI kabel werkt gedeeltelijk, alleen bij booten[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door Ook op 25-04-2003 08:12 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1