hallo,
ik werk in een unix omgeving met php4.2.3 en heb het volgende probleem:
als ik ls -l doe zie ik dit:
drwxr-xr-x 3 dns named 512 Apr 18 14:19 ao-srv
-rw-r--r-- 1 dns named 625 Apr 18 14:31 ao-srv.com.dns
drwxr-xr-x 3 dns named 512 Apr 9 09:11 origin-srv
-rw-r--r-- 1 dns named 653 Apr 9 09:11 origin-srv.com.dns
dus 2 files en 2 dirs
nu wil ik met php kijken of iets een dir of een file is omdat ik een uitklap menu wil maken van de dns-boom-structuur
nu heb ik het ff zo gedaan:
ik heb dus op php.net gelezen dat er wel vaker problemen zijn met is_file en dat je daarvoor de clearstatcache() moet gebruiken of de andere methode file_exists met getcwd() erbij
maar nu is van dit alles dit de output:
yes .
file: .
dir: .
.
yes ..
file: ..
dir: ..
..
m.a.w:
hij ziet alleen de '.' en de '..' als files en of dirs en de rest doet ie geen echo van???
wat doe ik in vredesnaam fout, want ik heb verder echt geen idee hoe ik t anders kan zien........
ik werk in een unix omgeving met php4.2.3 en heb het volgende probleem:
als ik ls -l doe zie ik dit:
drwxr-xr-x 3 dns named 512 Apr 18 14:19 ao-srv
-rw-r--r-- 1 dns named 625 Apr 18 14:31 ao-srv.com.dns
drwxr-xr-x 3 dns named 512 Apr 9 09:11 origin-srv
-rw-r--r-- 1 dns named 653 Apr 9 09:11 origin-srv.com.dns
dus 2 files en 2 dirs
nu wil ik met php kijken of iets een dir of een file is omdat ik een uitklap menu wil maken van de dns-boom-structuur
nu heb ik het ff zo gedaan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $opendir = "/var/named/com"; if ($dir = @opendir($opendir)) { while (($file = readdir($dir)) !== false) { clearstatcache(); if (file_exists($file))echo "yes $file<br>"; if (is_file(getcwd() ."/". $file))echo "file: $file<br>"; if (file_exists(getcwd() ."/". $file))echo "file: $file<br>"; if (is_dir($file))echo "dir: $file<br>"; } closedir($dir); } |
ik heb dus op php.net gelezen dat er wel vaker problemen zijn met is_file en dat je daarvoor de clearstatcache() moet gebruiken of de andere methode file_exists met getcwd() erbij
maar nu is van dit alles dit de output:
yes .
file: .
dir: .
.
yes ..
file: ..
dir: ..
..
m.a.w:
hij ziet alleen de '.' en de '..' als files en of dirs en de rest doet ie geen echo van???
wat doe ik in vredesnaam fout, want ik heb verder echt geen idee hoe ik t anders kan zien........