Cistron Maxx verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb een Barricade SMC7404BRB ISDN modem/Router en Cistron Maxx op het netwerkje draaien. Alles werkt prima, maar als je een tijdje weg bent dan is de verbinding verbroken. Als je in het routermenu naar de statuspage gaat, staat daar ook ADSL: disconnected. Zodra je op ReNew drukt dan is binnen 1 sec alles weer connected en loopt het als een zonnetje.

Is er ergens een optie om hem op 'always on' te zetten? Of een andere oplossing?

Volgens de helpdesk moest ik proberen hem als bridge op te zetten, maar dan werkt maar 1 PC en moet ik een tijd wachten voordat hij een nieuw IP heeft gekregen, en daar had ik ff geen tijd voor...

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
is mijn verbinding met tweakers ook al weggevallen? Nog iemand suggesties?

Verwijderd

van een collega weet ik dat er problemen zijn met de ISDN versie van de barricade.
het was een kwestie van wachten op de nieuwe firmware.

bel anders even met de cistron helpdesk om dit te verifieren.

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:08
Blijft je 8Mbit sync wel in orde? Probeer eens een oneindige ping te doen naar b.v. tweakers.net en kijk of er loss optreed. Ik had het zelfde probleem en heb het opgelost door de netwerkkaarten op 100Mbit te zetten en niet op auto-detect "Ook door de helpdesk voorgesteld"

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Waar kan ik zien of die 8Mbit sync in orde is? Hij geeft als snelheid aan 6500 bps en dat blijft wel staan. Als ik steeds connect dan is met speedtest ook de snelheid er wel weer.
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 08:32:
van een collega weet ik dat er problemen zijn met de ISDN versie van de barricade.
het was een kwestie van wachten op de nieuwe firmware.

bel anders even met de cistron helpdesk om dit te verifieren.
Wat voor problemen zijn dit dan?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:05

Floor-is

5.2

Masevako schreef op 23 April 2003 @ 08:33:
Blijft je 8Mbit sync wel in orde? Probeer eens een oneindige ping te doen naar b.v. tweakers.net en kijk of er loss optreed. Ik had het zelfde probleem en heb het opgelost door de netwerkkaarten op 100Mbit te zetten en niet op auto-detect "Ook door de helpdesk voorgesteld"
Doe dan liever een ping xxx.xxx.xxx.xxx -t naar een van de DNS-dozen van Cistron zelf , dan blijft het verkeer ook in hun eigen netwerk :)

Bericht hierboven

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik zal tweakers niet tot moes pingen nee.. :)

Weet niemand of er ergens (net zoals de meeste ADSL routers) een aanvinkvakje hebben met "always on" oid?
Pagina: 1