[VB] Variabelen in Word

Pagina: 1
Acties:

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
Ik heb een word-document.
In dat document zitten een aantal mergefields, door op F11 te rammen ga je naar het volgende mergefield en deze vul je dan handmatig.

Nu wil ik dat als ik mergefield <<1>> A invul dat ergens anders in het document de text Dit is text A verschijnt.

Als ik in mergefield <<1>> B invul dat ergens anders in het document de text Dit is text B verschijnt.
etc etc etc

Dit moet met Visual Basic gedaan worden lijkt me maar wat is de fucking code daarvoor?

*burp*

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45
Je kan met if .. then .. else een aardig eind komen.
If field <<1>> = A then
bladiebla A
else
bladiebla B

Je kan de text a of b d.m.v. een bladwijzer neerzetten dan.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ontzettende script requester. Als je ergens niet uit komt kan dat natuurlijk. Maar dit is wel heel erg 'Doe-mij-ff-een-kant-en-klare-oplossing' achtig...

My personal website

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

OZ-Gump schreef op 22 April 2003 @ 19:43:
Ontzettende script requester. Als je ergens niet uit komt kan dat natuurlijk. Maar dit is wel heel erg 'Doe-mij-ff-een-kant-en-klare-oplossing' achtig...
Is topicstarter zo geholpen nu :?
Je kan in word ook een DOCVARIABLE gebruiken deze kan je vullen met je waarde A of B.

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Je kan topicstarter toch ff een zetje in de goeie richting geven....of niet?

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• Doopy-X-
Remc0 schreef op 22 April 2003 @ 19:11:
Je kan met if .. then .. else een aardig eind komen.
If field <<1>> = A then
bladiebla A
else
bladiebla B

Je kan de text a of b d.m.v. een bladwijzer neerzetten dan.
ik had al het vermoeden dat het zoiets was maar hoe geef je dan in code aan dat op een andere plaats in het document dat moet verschijnen. Als het op dezelfde plaats is, is dat een stuk minder lastig.

Over het er makkelijk vanaf maken, echt weer een kut-tweaker-antwoord. Ik heb alles uitgeplozen voordat ik hier mijn vraag stelde maar bedankt voor de feedback ;)

*burp*

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Deze kut-tweaker (die overigens alleen op GoT te vinden is) kan dat dus nergens uit jouw vraag halen. Als jij vraagt
Dit moet met Visual Basic gedaan worden lijkt me maar wat is de fucking code daarvoor?
lijkt het er bij mij sterk op dat je niks gedaan hebt in VB, maar alleen maar de kant-en-klare oplossing wil hebben zodat je zelf niet hoeft te VB'en.
Ik wil best mensen helpen, maar niet als blijkt dat ze zelf minder moeite hebben gedaan om de oplossing te vinden dan dat ik zou moeten doen voor een antwoord, snappie?

En vooruit dan, één duwtje...
Zet op de plaats waar het moet komen staan een stuk (te vervangen) tekst, zoals <ZIN_A>. Gebruik vervolgens Find & Replace om <ZIN_A> te vervangen door de zin die je hebben wil. Als je niet weet hoe je via VB Find & Replace aanroept: maak een macro en probeer het uit!

edit:
Schelden is wel erg makkelijk natuurlijk. Daar maak je ook echt vrienden mee hier op GoT. Dan willen NOG meer mensen je helpen...

[ Voor 12% gewijzigd door OZ-Gump op 23-04-2003 12:54 . Reden: typo ]

My personal website

• Doopy-X-
OZ-Gump schreef op 23 April 2003 @ 12:52:
Deze kut-tweaker (die overigens alleen op GoT te vinden is) kan dat dus nergens uit jouw vraag halen. Als jij vraagt
[...]
lijkt het er bij mij sterk op dat je niks gedaan hebt in VB, maar alleen maar de kant-en-klare oplossing wil hebben zodat je zelf niet hoeft te VB'en.
Ik wil best mensen helpen, maar niet als blijkt dat ze zelf minder moeite hebben gedaan om de oplossing te vinden dan dat ik zou moeten doen voor een antwoord, snappie?
ik vraag helemaal niet om moeite, het zou toch kunnen dat iemand het toevallig al eens bij de hand heeft gehad?
En vooruit dan, één duwtje...
Zet op de plaats waar het moet komen staan een stuk (te vervangen) tekst, zoals <ZIN_A>. Gebruik vervolgens Find & Replace om <ZIN_A> te vervangen door de zin die je hebben wil. Als je niet weet hoe je via VB Find & Replace aanroept: maak een macro en probeer het uit!
Find and replace lijkt me niet toepasbaar in deze.

Je moet het zo zien, ik vul ergens in een document een A/B of C in en dat moet corrensponderen met een zin ergens anders in een document.

A=Dit is zin A
B=Dit is zin B
C=Dit is zin C

in dit voorbeeld corrensponderen de onderstreepte dingen met elkaar:

"Dit is een stuk tekst in een document. Als ik hier A invul dan is iedereen blij. Echter mijn baas niet, die wil dat de volgende zin verschijnt: Dit is zin A."

Als ik dus bij het 1e onderstreepte gedeelte een B invul moet bij het 2e onderstreepte gedeelte Dit is zin B komen te staan.

edit:
Schelden is wel erg makkelijk natuurlijk. Daar maak je ook echt vrienden mee hier op GoT. Dan willen NOG meer mensen je helpen...

Ik vond het een kut-opmerking, speelde het niet op de persoon zelf :)

*burp*

Pagina: 1