Ik zal er wel overheen kijken, maar kan je zelf een locatie voor je favorieten opgeven. Dan ben ik ze tenminste niet kwijt als ik weer eens een image heb gedraaid.
Tweakui is the magic word
Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"
er is toch gewoon een map die 'favorieten' heet op je schijf? naar mijn weten kan je die gewoon kopieeren en terugzetten als je een nieuwe install hebt gedaan.
onder windows98 staat die folder vast in de folder 'mijn documenten'
in windows2000/xp staat de folder in je profielfolder.
dat kan inderdaad, maar als je dan weer een linkje bij je favorieten zet, moet je de backup favo's ook weer overschrijven, anders mis je je link bij de volgende terugplaatsing.BuG2FiX schreef op 22 April 2003 @ 14:09:
er is toch gewoon een map die 'favorieten' heet op je schijf? naar mijn weten kan je die gewoon kopieeren en terugzetten als je een nieuwe install hebt gedaan.
Wat de topicstarter waarschijlijk wil is gewoon een vaste plaats van zijn favorieten, maar dan niet op de standaardplaats, maar op een netwerkschijf ofzo.
Dit kan met TweakUI(staat op de Win98 cd-rom, en is ook her en der te downloaden)
Dan kun je elke gewenste plaats opgeven van de favorieten.
Verwijderd
Heb ik ook gedaan, op Win98, door eerst een file/folder search te doen op 'favorieten' of 'favorites' (taalafhankelijk
)
Daarna de folder verplaatst en gezocht in het register (met Regedit) naar de oude locatie ("C:\my documents\favorites"). Alle gevonden keys aangepast, stuk of drie als je niet met users werkt, naar de nieuwe situatie.
Als je niet bekend bent met handmatig aanpassen register één waarschuwing: wijzigingen worden direkt uitgevoerd. Als je dus een verkeerde key aanpast kan je systeem in de soep lopen. Als je niet zeker van jezelf bent kan je beter iets als TweakUI gebruiken maar daar heb _ik_ dus weer geen ervaring mee.
Daarna de folder verplaatst en gezocht in het register (met Regedit) naar de oude locatie ("C:\my documents\favorites"). Alle gevonden keys aangepast, stuk of drie als je niet met users werkt, naar de nieuwe situatie.
Als je niet bekend bent met handmatig aanpassen register één waarschuwing: wijzigingen worden direkt uitgevoerd. Als je dus een verkeerde key aanpast kan je systeem in de soep lopen. Als je niet zeker van jezelf bent kan je beter iets als TweakUI gebruiken maar daar heb _ik_ dus weer geen ervaring mee.
als je geen apatre users hebt
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders Favorites=x:\jouwmap
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Favorites=x:\jouwmap
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders Favorites=x:\jouwmap
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Favorites=x:\jouwmap
Wat ik wil bereiken is inderdaad de favorieten op een andere partitie zetten. Dat je een backup van je favo's kan maken ligt voor de hand, maar die moet je dan constant updaten. Ga maar eens kijken of dat met tweakui voor elkaar krijg.
Bedankt
Bedankt
TweakUI installeren -> Configuratiescherm: tweakUI starten -> tabblad General: bij special folders, de Favorites folder kiezen, en dan change location.Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 14:51:
Ga maar eens kijken of dat met tweakui voor elkaar krijg.
Bedankt
Klaar
Kan tweakUI niet vinden op de CD. Maar ik ben vergeten te zeggen dat ik W98SE heb. En er staat me iets bij dat het daar niet op staat cq. werkt?
IE == SA. Dus WOS --> Software Algemeen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zoiets dus:

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
je kan ze toch exporteren en waarneer nodig weer importeren (Bestand > importeren exporteren). met exporteren krijg je een mooi html bestand die je later weer kan importeren
PGEQRZEM
@Tachyon
ziet er leuk uit. Is zeker voor XP?
Voor W98SE heb ik nog geen tweakUI kunnen vinden die het doet, ga het dus met het register doen.
ziet er leuk uit. Is zeker voor XP?
Voor W98SE heb ik nog geen tweakUI kunnen vinden die het doet, ga het dus met het register doen.
bijna ajouin:
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
"Favorites"="A:\\"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
Verander A naar je drive map, natuurlijk kun je submappen opgeven
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
Verander A naar je drive map, natuurlijk kun je submappen opgeven
En dan heb ik hem waarschijnlijk zoals-ie moet zijn, want ik heb aparte profils. Dan neem ik aan dat ik vervolgens bij alle users moet inloggen om ze hun eigen favo's te geven.
Pagina: 1