Snelheidsverschil pulse en tone?

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Bestaat er een theoretisch snelheidsverschil tussen pulse en tone inbellen met een 56k6 modem?

Een vriend van me woont in een huis waar alleen pulse aanwezig is, (das toch die oude methode waarmee ook die gezellige ouderwetse draaischijftelefoons werken? Haal de termen altijd door mekaar) en hij klaagt nogal over de snelheid.

Nou is het duidelijk dat 56k6 sowieso niet snel is, dat weet hij ook wel, maar kan het zijn dat die verbinding extra traag is omdat de modernere tone-methode bij hem niet gebruikt kan worden?

Hij gebruikt een extern modem op een redelijk ok systeem.

oh ps, ik heb goed gezocht naar eerdere topics dus kom aub niet aan met utfs oid.

Oerbrood!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Er is opzich geen technisch verschil tussen een verbinding die met pulse of met tone is gekozen, dus zou de verbindingssnelheid niet moeten verschillen. Echter, je zegt dat tone-kiezen bij hem niet mogelijk is. Daaruit maak ik op, dat hij een erg oude huiscentrale heeft, en waarschijnlijk zijn de kabels in z'n huis ook niet gloednieuw meer. Dit kan natuurlijk leiden tot een behoorlijk signaalverlies, wat een langzame verbinding veroorzaakt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 13:55
Even terminologie.

Puls telefoon systeem. Gebruikt bij draaischijf telefoons en bij de eerste digitale telefoons. Een nul duurt dan best lang aangezien een 0 10 tikjes voorstelt en een 1 1 tikje is.
Bel je 2344 dan krijg je eerst 2 dan 3 dan 4 en nog eens 4 tikjes te horen.

Tone systemen is leuk en wordt tegenwoordig gebruikt. De telefoon toetsen zijn verdeeld in een matrix zegmaar. Elke rij en kolom heeft een eigen frequentie die in het spraak gebied zitten. Als je heeeeeel goed luisterd kun je echt horen dat er idd 2 toontjes uitkomen.

Dit laatste systeem is tegenwoordig overal geaccepteerd. Maar er zijn nog steeds mensen met pulse systemen.

Het probleem doet zich dus voor bij systemen met een centrale in huis die nog niet goed overweg kan met tone systemen. Bij een centrale moet je naar buiten kunnen bellen (meestal een 0 voor een buitenlijn) en dan kun je toontjes versturen wat je wilt maar het werkt toch niet.

tot slot, je systeem is redelijk ok. Zet het inbellen dus gewoon op 'tone', dit werkt het snelst.

edit, oeps... niet goed gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door jan-marten op 22-04-2003 14:02 ]

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Ok, bedankt zover, het is idd een oud huis en naar ik me kan herinneren is de bekabeling ook niet helemaal jofel, sowieso niet nieuw. Of er een huiscentrale gebruikt wordt weet ik eigenlijk niet, zal ik eens nagaan.
Het gaat opzich ook niet precies over zijn situatie thuis, maar in dit geval over de snelheid die te behalen is met pulse of tone, we wisten allebei eigenlijk niet of hierin theoretisch een verschil zou zitten.
In dit geval kan het natuurlijk zo zijn dat het in de praktijk wel zo is vanwege die oudere bekabeling oid zoals intoxicated aangeeft.

Oerbrood!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Chevalric schreef op 22 April 2003 @ 14:07:
Ok, bedankt zover, het is idd een oud huis en naar ik me kan herinneren is de bekabeling ook niet helemaal jofel, sowieso niet nieuw. Of er een huiscentrale gebruikt wordt weet ik eigenlijk niet, zal ik eens nagaan.
In Nederland ondersteunen alle nummercentrales DTMF tone dialing, dus moet er wel sprake zijn van een actief component in zijn huis (huiscentrale dus) dat geen tone accepteert :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Ok dat is dan duidelijk ;)

Oerbrood!

Pagina: 1