Toon posts:

MS-Dos onder win2k werkt niet in full screen mode

Pagina: 1
Acties:

• Tzsalland
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 28-04-2003
Ik wil een simpel dos programma runnen in de full screen mode. Maar nu is het beeld niet goed. Dit ligt lijkt me, aan de buffers? Maar ik weet niet welke ik moet gebruiken. Als ik de programmatuur opstart werkt hij in venster wel goed.
Wat moet ik doen om een goed beeld te krijgen in de full screen mode

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-11 12:00
Wat bedoel je onder niet goed beeld? Kun je evt een screenshot plaatsen?

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:57

keur0000

-------- N O N E --------

applicatie starten en dan Alt + enter

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Tzsalland
Kan er geen screen shot van maken, maar ik zie verticale strepen door het beeld. Het is net of de kolommen van beeld door elkaar staan.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je als het goed is aangeven bij de eigenschappen van de snelkoppeling waarmee je e.e.a start. Kan nl ook nog zijn dat ALT-enter (de combinatie waarmee je normaal gesproken naar fullscreen gaat) is afgevangen door het programma, of in het progje een andere functie heeft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Exterazzo
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 26-11 12:40
keur0000 schreef op 22 april 2003 @ 13:49:
applicatie starten en dan Alt + enter
Heb je de fp wel gelezen ofzow? Dat werkt dus niet.

Misschien werkt het wel als je met een win98 opstart diskette opstart en dan het programma runt? :)

Audentia

• Tzsalland
Nee dat is niet het geval het programma werkt goed in een venster. Als ik hem full screen start (Dus niet switch met alt enter). Dan is beeld niet goed.

• ge-flopt
Beschrijf dan eens hoe het beeld eruit ziet.

• Tzsalland
Op een windows 98 machine werkt het prima, maar nu draai ik het op windows2000. Het heeft denk ik meer iets te maken met het schermbuffergrootte.

• Tzsalland
|||||||||||||||||||||||||| Met door de strepen het programma zichtbaar.
||||||||||||||||||||||||||

• ge-flopt
Is het gewoon op de command line of heb je een programma open staan?

• Smurff
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-11 07:53
heb het hier ook wel een gehad heb toen in windows size 80 50 ingevuld en dat werkte....

maar goed op een andere pc kan ik invullen wat ik wil en werkt het ook.

• Tzsalland
Nee het is niet de command line, het is een executable die in de ms-dos modus werkt.
Maar waar doel je op? In een venster doet hij het perfect maar als je hem full screen krijg ik een raar beeld. verder doet hij het dan nog goed.

• Tzsalland
en hoe krijg ik uberhaupt screen shots in dit forum?

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Ik kom veel tegen dat 'moderne' grafische kaarten (en/of hun drivers) niet meer goed oude tekst-modes aankunnen. Full-screen MS-DOS is een hele andere aansturing van de scherm dan grafisch. En er zijn vele (legacy) standen waarop dat kan. Zeker budgetkaarten kunnen dat niet goed. En dan heb je gewoon vette pech. Soms helpt een driver downgrade, maar meestal niet.

• GGS_206
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Misschien is het handig om voortaan je berichten te wijzigen met http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif in plaats van te dubbelposten :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Tzsalland
Ga ik even proberen, bedankt voor de tip.

• ge-flopt
Tzsalland schreef op 22 April 2003 @ 14:10:
Nee het is niet de command line, het is een executable die in de ms-dos modus werkt.
Maar waar doel je op? In een venster doet hij het perfect maar als je hem full screen krijg ik een raar beeld. verder doet hij het dan nog goed.
Het kan zijn dat je language settings onder dos "verkeerd" staan. De codes die dan ergens voor zijn worden dan overgenomen door een andere code. BV. als je de (alt) code voor een spatie hebt en je hebt de verkeerde land instellingen, dan kun je bv: | krijgen.

• Tzsalland
Andere drivers installeren werkt niet. :( Ben er toch bijna zeker van dat het aan de buffers ligt, kan iemand mij vertellen welke win2000 heeft.

• euss
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-04-2005
Download gewoon een echte DOS, waarschijnlijk wordt de videokaart te lowlevel aangestuurd. http://www.bootdisk.com/

Schermbuffergrootte:
- http://msdn.microsoft.com...nd_screen_buffer_size.asp
- http://www.microsoft.com/...screensizeandposition.asp
- http://www.microsoft.com/.../CommandPromptOptions.asp
- http://www.jsifaq.com/SUBF/TIP2800/rh2876.htm

De versie kun je eenvoudig opvragen: start -> CMD [enter] -> VER [enter]

Niet echt fris imo om 16bit DOS onder 32bit Windows NT/2K te draaien :?
Wat doet die 16bit DOS applicatie ?

en houdt het bij 1 topic, een nieuwe openen met dezelfde vraag heeft geen zin;
Win2K 16bit dos applicaties op fullscreen zetten lukt niet.

[Voor 57% gewijzigd door euss op 23-04-2003 14:09]

} Zoek! { irc://irc.tweakers.net/#hardewaren, hét hardwarekanaal

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee