Toon posts:

Socket A moederborden: gebruikerservaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van eigenaren van de volgende moederborden:
- MSI K7T Pro-2
- Asus A7V
- A-open KA-73pro (net uit)
- Abit KT7

zou ik graag willen vernemen wat hun ervaringen met deze moederborden zijn (liefst i.c.m. met een Duron).
Wil er nl. zelf op HCC-dagen een aanschaffen van deze vier. Alvast bedankt voor de reacties.

Reddy

Verwijderd

Ik heb zelf de Abit KT7-RAID en die bevalt me heeeeel goed. Ik had daarvoor de Asus. Een mooie plank om te zien. Goed gebouwd. Abit lijkt iets slechter gebouwd. Maar die Asus kreeg ik niet stabiel.(Rev. 1.01:()
IRC scriptje...is bij de weg een T-bird700Mhz

System Info: OS-version ( Windows 98 (4.10 - 2222)) Memory (Usage: 56/128MB (43.75%) [||||||||||]) CPU (1-AMD K7 (0.18 µm) {4} @~799.17MHz) Resolution (1024x768) Total OS Uptime (1d6h22m43s)

Verwijderd

ik heb asus a7v 1.01 en stabieler dan kt7 raid hier .... die ik ook heb btw , de asus is zelfs harder oc-ed en ombebouwd naar raid ... dus a7v all the way voor mij ....

:) duron 600@1G met alpha 42 graden full load

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb de Asus A7V rev 1.02, en hij is stabiel :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

hoi

heb hier ook een asus a7v echt een vet plankje rete stabiel:)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 22:34

ken

Abit KT7

100% stabiel

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

tja nog ff mensen dit a7v is NIET stabiel lees al die topics maar

die bios enzo daar klopt nog helemaal geen hol van !!!

neem een ABIT dan weet je zeker dat je goed zit

ASUS ALL THE WAY weetje maarja die klote VIA chipset suksors 100% weet je

Spelfouten voorbehouden.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
tja nog ff mensen dit a7v is NIET stabiel lees al die topics maar
die bios enzo daar klopt nog helemaal geen hol van !!!
Idd, er is gewoon geen 1 a7v die stabiel is. nul komma nul. Daarom krijgt dat bord ook zulke slechte cijfers bij reviews.
Eigenlijk gewoon een bagger bord he? Nou...
:r
ASUS ALL THE WAY weetje maarja die klote VIA chipset suksors 100% weet je
Ja, via chipsetten zuigen aars he? Echt verschrikkelijk hard.... zo slecht hebben we nog niet gehad.

:r :r

Doe normaal man.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb een MSI K7T Pro-2
En die doet gewoon wat hij doen moet. T-bird 900 er ingeprikt en zonder verder zeuren op 1000 gezet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Volgens mij, heren, heeft de Abit en de MSI en elk ander socket A mobo OOK het VIA chipset. Alle vermeende stabiliteitsproblemen met de Asus A7V liggen dus niet per definitie daaraan. Hier draait een A7V stabiel met een Duron 600@950. :P Perfect mobootje dat Asusmobo.

Zie ook Tweakers...
Digital Web 3D probeert in dit artikel antwoord te geven op een vraag waarmee heel wat tweakers worstelen, getuige de vele posts op het forum: Voelt mijn Socket A processor zich het beste thuis op een Abit KT7-RAID of op een Asus A7V?

Uit de benchmarks die gedaan worden blijkt dat de borden qua prestaties niet voor elkaar onderdoen (no surprise there). Ook slaagden beide plankjes met vlag en wimpel voor de stabiliteitstest. Met de nieuwste BIOS van Asus kan de multiplier ook bij de A7V via de BIOS veranderd worden, dus dat voordeel van de KT7 valt ook weg. Uiteindelijk wordt er dan ook geen winnaar uitgeroepen; de Abit kost iets meer dan de Asus, maar biedt een extra PCI slot en de RAID functie. Je moet dus voor jezelf beslissen of deze features je het geld waard zijn.
Pagina: 1