Toon posts:

[winXP_prof] apple talk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het netwerk staan zowel mac os 9.2 en winXP-prof, op de winXP-prof staat de netwerk kaart(en), 1 = kabel internet, de ander = gedeelde waar 5 poort hub aan hangt, aan de hub hangt een laptop met win2000 en een Mac G3.

De G3 mac ontvangt wel internet maar kan de pc winXP niet zien op het netwerk en andersom, winXP ziet Mac niet.

De Mac krijgt zijn IP uitgedeelt via de winXP via DHCP, moet ik nu een vaste IP gaan opgeven aan de Mac ? Het probleem is namelijk, ik kan ook geen Apple talk protocol installeren op de winXP, met NT en win2000 kon dat volgens mij wel.

Ik wilde het de TCP configuratie eigenlijk zo laten omdat het draait goed qua internet delen en wilde netwerken met de Mac via het protocol Apple Talk, waaron kan dat niet en heeft iemand nog een andere mogelijke oplossing ? :?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik denk dat je van AppleTalk af moet blijven, das alleen om oude Macs te kunnen ondersteunen. Internet delen zul je op zowel de client als de sever hoe dan ook met TCP/IP moeten doen, omdat internet nou eenmaal via IP werkt en geen enkel ander protocol.

Het probleem lijkt dus op de Mac te liggen, omdat je blijkbaar TCP/IP daar niet goed geconfigged hebt. If so, dan moet je bij de buren zijn ;)

日本!🎌

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

welk OS draai je op de MAC ?

10 of 9.x ? file sharing zit er ook nog in maar hoe en wat zou ik je aanraden om te gaan googlen.

Tja vanalles

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 21:19

TeeDee

CQB 241

Om op de mac je Windows shares te zien via netbios heb je andere tools nodig:

OS 9.x.x: DAVE (om er maar 1 te noemen), is helaas niet freeware.
OS 10.2.5 (ben ik zelf mee aan het stoeien geweest: --> SharePoint (versiontracker.com), heerlijk programma, die echt voor elke share die je op OS 10.2.5 hebt de instellingen kan aanpassen. Dus ook de default shares uit, andere disks sharen op een bepaald punt.

Verder zal je niet veel hebben aan het appletalk protocol alleen. Je zal ook Services for Macintosh moeten installeren, dan kan je netjes sharen. Maar dit zit alleen in server versies van Windows.

[ Voor 8% gewijzigd door TeeDee op 23-04-2003 11:11 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored