Ik heb in access een combo-list gemaakt waar je een jaartal moet kiezen. Dit jaartal is meestan 2003. Dus is mijn vraag of je in het formulier dat ik gemaakt heb standaard 2003 geselecteerd is, zodat de gebruiker niet steeds dat jaartal hoeft te selecteren? (maar alleen als het dus niet om 2003 gaat)
Bij properties - default value : 2003 invullen
Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!
Of maak ervan =Year(Now()). Dan hoef je in 2004 je database niet aan te passen
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Anoniem: 45091
ok, en wat als dat dan niet werkt?
ik heb een combootje waar standaard "nieuw" in zou moeten staan...
dus ik heb netjes "nieuw" ingevuld bij standaardwaarde (jahjah, ik werk met de nl versie)
maar zodra ik 't formpje open blijft 't combootje leeg
de waardes voor dat combootje komen uit een tabel.
ik heb een combootje waar standaard "nieuw" in zou moeten staan...
dus ik heb netjes "nieuw" ingevuld bij standaardwaarde (jahjah, ik werk met de nl versie)
maar zodra ik 't formpje open blijft 't combootje leeg
de waardes voor dat combootje komen uit een tabel.
Anoniem: 94227
zet je in de form load:
0 is de eerste item in de list dus als 2003 de derde item is dan moet je van de 0 een 2 maken.
ow ik zie dat het voor Access is.
klik rechts >properties dan naar default value type daar in:
voor die nul geld het zelfde als ik al aangaf. hoop dat ik je hiermee geholpen heb
code:
1
| combo1.listindex = 0 |
0 is de eerste item in de list dus als 2003 de derde item is dan moet je van de 0 een 2 maken.
ow ik zie dat het voor Access is.
klik rechts >properties dan naar default value type daar in:
code:
1
| [Comboboxnaam].itemdata(0) |
voor die nul geld het zelfde als ik al aangaf. hoop dat ik je hiermee geholpen heb
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 94227 op 05-12-2003 11:34 ]