Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Prepaid sim in andere GSM?

Pagina: 1
Acties:

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 11:13
Na een zeer nuttig bestaan heeft de accu van mijn GSM 't eindelijk opgegeven :'( 'k Heb nu een koelkast-met-vriesvak (motorola M3688, die grote met klepje :-), dus een nieuw toestel is nooit weg. Lijkt me prijs-gunstiger dan een nieuwe accu van veel euro's.
D'r zit alleen nogal wat beltegoed op m'n prepaid kaart, en dat wil ik nog wel graag even opmaken (nog twee maanden geldig). Kan ik nu, bijvoorbeeld, die aanbieding van O2 pakken (nokia3510, 10euro beltegoed, 99euro totaal), en m'n ouwe sim erin zetten totdat die op is? Dan activeer ik de nieuwe sim pas over een maand of twee, en neem m'n ouwe nummer dan mee (nummerbehoud is inbegrepen bij O2, en Telfort --> O2/Telfort zou toch geen punt moeten zijn).
Iemand nog tips om dit smooth te laten lopen? (En kom nou niet met 'dan mail je O2 toch even', want die reageren niet vlot, en ik wil zo snel mogelijk weer een telefoon - zo is 't wel erg primitief, zelfs met de oplader erin kan ik 'm niet gebruiken.)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

alleen een simlock zit je in de weg, daarnaast moet je even op letten dat je vaak voor een bepaalde datum dat ding geactiveerd moet hebben dacht ik

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 17:59
als je een 02 prepaid kaart hebt en je koopt een 02 prepaid pakket dan kan de kaart in de telefoon. elke andere combinatie kan niet tenzij je een abo neemt met een simlockvrije telefoon. Ook ALLEEN dan kun je nummerbehoud doen.

Als je van prepaid naar prepaid gaat, dan kun je geen nummerbehoud doen aangezien het nummer bij het pakket zit dat je koopt. Voor zover ik begrijp wat je schrijft heb je nu dus een prepaid simkaart (van welke aanbieder??). En wil je ook prepaid blijven bellen. dan kun je dus een alleen een prepaid pakket van dezelfde aabieder kopen en die telefoon gebruiken. vraag het gewoon even in een telecomwinkel (belcompany oid).

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee hoor, je kunt gewoon je prepaid nummer van een andere aanbieder meenemen als je een Orange of O2 prepaid pakket koopt. Van T-Mobile weet ik het niet zeker.
Bij Vodafone en KPN zit je aan een nieuw nummer vast.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Het is wel mogelijk om je nr mee te nemen bij orange en 02..

oh stond hierboven ook al

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 12:09 ]

• JF_
  • Laatst online: 16-11 11:13
BuG2FiX schreef op 22 april 2003 @ 11:50:
Voor zover ik begrijp wat je schrijft heb je nu dus een prepaid simkaart (van welke aanbieder??). En wil je ook prepaid blijven bellen. dan kun je dus een alleen een prepaid pakket van dezelfde aabieder kopen en die telefoon gebruiken. vraag het gewoon even in een telecomwinkel (belcompany oid).
Even voor de duidelijkheid:

Nu: Prepaid van Telfort, defecte M3688
Straks: Prepaid telfort, in nieuwe 3510 van Prepaid-pakket O2
Uiteindelijk: sim van nieuwe O2 prepaid pakket, in 3510, met oud nummer

Telecomwinkel is wel een goed idee... Alleen even zoeken of er hier ergens eentje in de buurt is, zodat ik er in m'n lunchpauze langs kan. (centrum is helaas out-of-the-question - dat kost me minimaal een uur heen en terug, en dan heb ik alleen de tram maar van binnen gezien :-)

[ Voor 30% gewijzigd door JF_ op 22-04-2003 12:12 ]

Verwijderd

Waarom zou je dan je nieuwe SIM gebruiken in godsnaam?
gewoon je oude SIM in die 3510 en die nieuwe SIM wegpleuren, simpel toch? :)

• gwystyl
  • Laatst online: 09:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 17:35:
Waarom zou je dan je nieuwe SIM gebruiken in godsnaam?
gewoon je oude SIM in die 3510 en die nieuwe SIM wegpleuren, simpel toch? :)
Inderdaad...
op die nieuwe foon zit (als er al een simlock op zit) een O2/Telfort simlock, dus daar moet je oude Telfort-SIM wel in kunnen neem ik aan. Ik heb ook een paar keer een prepaid Telfort-SIM in een Postbank-M35i (met Telfort-prepaid-simlock) gedaan, en dat werkte gewoon.
Navragen/proberen in een telecomwinkel is natuurlijk wel handig, maar ik verwacht dat het gewoon gaat werken.
Pagina: 1