Toon posts:

Eigen Bug of Mozilla Bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag,

in mijn PHP script om users te editen heb ik het volgende staan:

<input type="Text" name="username" size="40" value="<?php echo $row['username'];?>">

$row['username'] bevat inderdaad de gevraagde username zoals blijkt uit de source: <input type="Text" name="username" size="40" value="Esther">

In IE zie ik netjes een inputbox met de username die ik verwacht.
In Mozilla 1.01 onder Linux zie ik ook de inputbox met de username die ik verwacht.
(Deze laatste had ik gebruikt bij het testen van de pagina)

In Windows & Linux Mozilla 1.3 zie ik echter de gegevens uit de sessie variabele $userdata['username'] (de ingelogde user met rechten op de usereditor).

Vaag, het lijkt een bug in Mozilla. Heeft iemand anders dit ook wel eens gezien?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mozilla kan helemaal niet bij de sessie variabelen komen. Ik denk dat er iets anders fout gaat. Weet je zeker dat je geen andere wijzigingen gedaan hebt tussen de overstap van 1.01 naar 1.3?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
het enige was de browser doet is html 'interprenten'. Dus als hij verkeerde source aan de browser geeft ligt het aan je code (of heel misschien een php bug)

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 19:02
wat ik wel een keer gezien heb in mijn mozilla is dat hij automatisch velden invult.. en er dus iets anders staat dan wat je had verwacht. Zeker met namen als 'username' of 'naam' 'email' en nog meer van dat soort vaak voorkomende iput veldnamen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is juist dat er dus geen verschil is tussen de code waarmee ik het probleem zie. Ik heb zelfs mozilla 1.01 en 1.3 naast elkaar op het scherm gehad. in het ene venster (1.01) krijg ik het gewenste resultaat en in het andere venster 1.3 dus niet. Inmiddels heeft iemand anders ook naar mijn code gekeken en die kan het ook niet verklaren. Het is dus niet zo zoals boven werd verondersteld dat mozilla bij php var's komt, 1.3 laat ze juist niet ZIEN, terwijl ik de waarde wel degelijk in mijn PHP venster zie staan. Het lijkt samen te hangen met het aantal velden in een formulier. The search continues...

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
Verander de naam van het veld eens.
Zet je $row["username"] variabele eens in de HTML zelf (buiten het form om).
print_r $row of doe eens een foreach() op dat ding.

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik denk eerder dat je gewoon de php-source in de browser bekijkt, zonder dat 't geparsed is. Foutje van je webserver dus.

| Toen / Nu

Pagina: 1