Toon posts:

Philps DVD711 stuk repareren??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mijn Philips DVD 711 is stuk.
De cd lade gaat niet open er zit een dvd in maar die wordt niet afgespeeld.
Op het display staan 5 ( - - - - - ) streepjes.
Mijn eerste ingeving is dat een of andere motor stuk is.

Mijn vraag is is dat te repareren ?
Repareren doe ik middels een Poolse vriend in Polen waar het een habbekrats kost. Maar kunnen ze een DVD wel repareren en ik bedoel dan zo'n motor wat vaak weer een speciaal type is op een speciaal toerental enz enz.
Ik ben bang dat de kosten dan hoger zijn dan een supermarkspeler.

Maar denk ik dan een dvd is vaak een veredelde cd speler en die techniek is ook al 20 jaar oud, dus wat is wijsheid.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

...hangt eraf wat de prijzen van een nieuwe DVD speler zijn...en hoe oud je DVD speler is!

Natuurlijk kun je hem laten repareren...als je echt wil!

There is no place like ::1

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 12:34

Zoefff

❤ 

Tsja, het hangt er vanaf hoe oud ie is, of het lonend is om m te laten repareren of niet... En je hebt geen garantie meer?

Ik zou sowieso eerst checken of je het zelf niet kan repareren. Open je speler, check alle aanwezige zekeringen, meet wat logische dingen door ofzo... ik zou hem nooit zomaar naar een "poolse vriend" sturen ;)

Als het iets meganisch is (kapotte motor, palletje gebroken, of elco geploft) dan kan je best proberen om het te repareren. Is het iets electronisch (of softwarematigs) dan word het al stukken lastiger natuurlijk, en dan zal ook je "poolse vriend" er niet veel mee kunnen ben ik bang..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zit de dvd er niet gewoon schuin in ? , hoor je de motor wel draaien als je op eject drukt ? , je kan hem natuurlijk ook zelf openmaken de dvd er uithalen en kijken of hij het dan wel weer doet.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een Poolse vriend geen vage kennis die vaak gedurende 6 maanden in het jaar in Nederland wat bij klust, een tv en een videorecorder zijn al gerepareerd en dat voor bedragen waar ze in nederland geen eens de onderzoekskosten voor rekenen.

Anyway, DVD schijf is er al uit gehaald met veel gepriegel. Zelf repareren doe ik liever niet, maak meer stuk dan dat ik goed maak :)
Er gebeurt niks het display vertoond wel wat dus een zekering zou niet stuk kunnen zijn.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 12:34

Zoefff

❤ 

Mm, mooi dat je DVD er iig uit is.

Ik zou toch nog ff het apparaat een beetje nakijken. Het einge wat er volgens mij aan stuk kan gaan, is het loopwerk of motoren, zekeringen (ook ingebakken zekeringen) en elco's die kunnen kapot gaan... verder.. tsja.. ik denk dat het de moeite waard is om het toch nog ff door te kijken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1