Toon posts:

7KDD werkt niet met meer dan 2 repen Reg ECC RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K heb een 7kdd van chaintech (dual amd bord)

En heb 4x 256 mb ddr gekocht. Dane-elec.
2x chips zijn van infineon en 2x van dane elec zelf. ze waren allebei van dane-elec maar doordat er 2 kapot zijn gegaan heb ik dus 2 goede eigenlijk en 2 minder goede.

Als ik deze apart erin doe dus 512 mb dan werkt het. Doe ik de andere 2 erin werkt het ook. maar samen doen ze het niet. Doe ik er 1 van de eerste er in en 1 van de 2e dan werkt het ook, doe ik ze in bank 1 en 3 ook maar als ik er meer als 2 modules in duw werkt het niet. Iemand een idee wat het probleem is.

Het zijn allebei ecc reg chips en werken op zich best goed.

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :) "Geheugen probleem" is zó weinigzeggend ..

Verwijderd

dat moederbord heeft als het goed is een amd chipset ik had hetzelfde probleem met een epox av762 oid ook dual ik kreeg 4x 1024mb ecc opgesteurd en die deden niets heb gewone normale 512mb ddr333 (samsung) erin gedaan en hij deed het, dus dane gebeld en gezegt dat de modules niet goed waren en kreeg nieuwe nu weet ik alleen niet meer wat voor modules dat waren maar volgens mij waren het samsung chippies

p.s. zorg er iig voor dat je 4 identieke hebt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 11:13 . Reden: xtra ]

Verwijderd

Wat voor OS gebruik je ?
Als het win98(se) of winme of win95 is dan is het een bekend probleem. Deze windows varianten kunnen geen grote geheugens aan. Begrens je geheugen tot 512 MB en je probleem is weg. Dat doe je door in system.ini in de [386Enh] sectie de volgende regel toe te voegen MaxPhysPage=2000

Als je ECC geheugen mixt met niet ECC geheugen dan werkt het (voor zover mij bekend) ook niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

xblade, definieer "werkt niet" eens nader .. Start hij wel of niet op? Of blijft hij ergens hangen? Zo ja, waar dan?

vteuniss: hij heeft gemeld dat één Infineon reepje en één Dane Elec reepje wel samen werkt, dus ik neem aan dat het allemaal echt wel ECC geheugen is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 22-04-2003 11:19 ]

Verwijderd

BalusC schreef op 22 April 2003 @ 11:19:
xblade, definieer "werkt niet" eens nader .. Start hij wel of niet op? Of blijft hij ergens hangen? Zo ja, waar dan?

vteuniss: hij heeft gemeld dat één Infineon reepje en één Dane Elec reepje wel samen werkt, dus ik neem aan dat het allemaal echt wel ECC geheugen is ;)
Dat nam ik zelf ook al aan, maar het kan nooit kwaad om het even na te vragen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Meer info over werkt niet.

Het hele systeem crashed, gaat piepen en stopt er niet meer, geen bootupscreen, gewoon helemaal niks.

K zit nu op stage en heb kast hier staan dus eens kijken of 2x 512 geheugen wel werkt.

edit: K heb het getest, 2x 512 dane-elec werkt maar 4x 512 dane-elec werkt neit.

Wat mij ofviel was dat hij bij sandra aangaf dat hij op bank 0,1,2 en 3 allemaal 256 mb had zitten maar er zaten toen maar 2x 512 mb in. Iemand die dit kan verklaren?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 12:52 ]

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 11:13:
Wat voor OS gebruik je ?
Als het win98(se) of winme of win95 is dan is het een bekend probleem. Deze windows varianten kunnen geen grote geheugens aan. Begrens je geheugen tot 512 MB en je probleem is weg. Dat doe je door in system.ini in de [386Enh] sectie de volgende regel toe te voegen MaxPhysPage=2000

Als je ECC geheugen mixt met niet ECC geheugen dan werkt het (voor zover mij bekend) ook niet.
Welke knuppel zou het durven om win9x op een dual systeem te zetten ( dan heb je toch ook een flinke steek los )
Daarnaast: ECC en non-ECC behoort gewoon te werken, aangezien je moederbord automatisch moet kunnen detecteren of alle banken ECC zijn.
(Bij mij werkte het iig wel gewoon.)
Regged en non-Regged is wel een no-GO, maar dat is hier dus ook niet het geval.

Aangezien de modules werken indien je er maar 2 insteeks zit ik er eerder aan te denken: Is je plank wel helemaal in orde ?
Dat piepen is namelijk helemaal niet goed, dat betekend dat er een flinke memfout optreedt. Zoiets kan gebeuren indien je plank de modules gaat aanspreken als unregistered modules ( ik weet hoe de mijne gaat flippen indien ik al z'n sloten vol prop met unregistered geheugen :) (MPX2 ) )

Ik zie trouwens dat je de CPU's Overclocked hebt. ( je zit bijna op mijn speed :P ) Heb je dit via FSB gedaan of heb je de Multiplier op de CPU's aangepast.
Indien je de FSB omhoog hebt gegooid: es terug naar beneden zetten.

Dan nog iets: wat voor voeding hangt erin ? Die geheugenmodules vreten namelijk een hele mep aan stroom, en het kan gewoon zijn dat er niet genoeg voltage beschikbaar is om fatsoenlijk te kunnen booten.

Hoe bevalt die ChainTech overigens ?
( Ik wist helemaal niet dat gasten ook een dual in elkaar gepropt hadden :P )

[ Voor 33% gewijzigd door Delta2 op 22-04-2003 15:43 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, we zijn er eindelijk achter. K heb toen straks alles in een intel quad systeem gedropt en daar werkte de modules ook niet, wat blijkt nu na een memtest uit gevoerd te hebben. Dane-elec heeft non reg modules verstuurd maar wel stickers van reg er op zitten( ook op de modules). Niet echt goed van dane maar ja. Morgen 4 nieuwe modules.

En de chaintech is super, kwa performance en ook kwa mogelijkheden is ie super goed. Het is gewoon een leuk bordje en ziet er ook nog eens niet groen uit. Net ook nog ff spacers en 2 nieuwe coolermaster coolers erop gezet en alles werkt nog beter.

Morgen maar hopen of het wel werkt. En dat 2 modules wel werken komt doordat hij dan pas gaat kijken of het reg modules zijn.( niet eens bij nagedacht)

Maar alvast bedankt en morgen post ik nog wel of het gelukt is.

Verwijderd

Tja, Delta2 zegt dan wel dat dat mixen van ECC en niet ECC gewoon zou moeten werken, maar dat leek me al stug. De TS is in ieder geval van zijn probleem af en dat is het belangrijkste.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Viel het je dan niet op dat de registerchips afwezig waren? :+ (wel onzorgvuldig though, die verkeerde bestickering)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 23 april 2003 @ 12:00:
Viel het je dan niet op dat de registerchips afwezig waren? :+ (wel onzorgvuldig though, die verkeerde bestickering)
Wat bedoel je met registerchips??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Een registered DIMM heeft extra chips, de registers (hence the name registered DIMM :+ ) plus nog een eigen PLL (welke de clock genereert voor de geheugenchips en de registers). Deze chips zitten tamelijk herkenbaar op de DIMM naast de gewone geheugenchips. Hier een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/reg_dimm.jpg

Je ziet drie kleine chips onderaan waarvan de middelste de Phase Lock Loop clock driver (in dit geval een ICS) is en de twee chips er naast de registers zijn. Unbuffered DIMM's hebben die dingen niet :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Xbalde,

Wat voor videokaart gebruikt je?

Ik heb hier ook de 7KDD en heb problemen met de APG speed. Op 4x wil het zaalje niet lopen met een Radeon en een TI4200.
Pagina: 1